مقاوم ترین گوشی های جهان

مقاوم ترین گوشی های جهان در سال 2023

اگر به دنبال خرید یک تلفن همراه جان‌سخت و بادوام هستید، لیست مقاوم ترین گوشی های جهان که در این مقاله معرفی می‌شود را از دست ندهید.

تلفن‌های سرسخت ابزارهایی هستند که به دلیل توان بقای خود در شرایط سخت از گوشی‌های معمولی متمایز می‌شوند. برخلاف تلفن‌های هوشمندی که اکثر ما بر دست داریم، گوشی‌های مقاوم ابزاری شکننده نیستند و می‌توانند طول عمر شگفت‌انگیزی را به شما هدیه دهند.

با در دست داشتن یکی از این گوشی‌ها، دیگر نیازی نیست نگران خراب شدن دستگاه خود با باران یا افتادن روی زمین باشید. این دسته از تلفن‌های همراه به‌صورت بادوام و انعطاف‌پذیر طراحی شده‌اند و چه در خانه از آنها استفاده کنید چه در یک ماجراجویی با موانع خطرناک، جان سالم به در خواهند برد.

این دستگاه‌ها از آزمایش درجه نظامی برای مقاومت سربلند بیرون آمدند و دارای رتبه حفاظتی بالاتری برای مقاومت در برابر گرد و غبار و آب نسبت به تلفن‌های همراه معمولی هستند. گواهينامه‌هایی به این محصولات اعطا شده که بیانگر میزان مقاومت آنهاست. برای مثال گواهی‌نامه‌ MIL-STD-810 یک استاندارد سنجش میزان مقاومت گوشی در ایالات متحده و گواهی IP نشان‌دهنده‌ سطح محافظت گوشی در برابر گردوغبار و آب است.

مقاوم ترین گوشی های جهان

برخی از این تلفن‌ها استفاده سازمانی را با توانایی‌های ویژه مانند دوربین‌های مادون قرمز هدف قرار می‌دهند، در حالی که برخی دیگر عمر باتری طولانی‌تر از حد معمول دارند. قابلیتی که آنها فاقد آن هستند، ویژگی‌های پیشرفته و طراحی بهترین گوشی‌های پرچم‌دار، مانند سامسونگ گلکسی فولد 5 است.

به‌دلیل برخورداری از قاب‌های مقاوم و سرسخت و طراحی ظاهری خشن‌تر، تشخیص تلفن‌های مقاوم از همتایان معمولی آن‌ها اغلب آسان است. شاسی این دستگاه‌ها به طور معمول دارای طراحی تقویت شده و حجیم است که مقاومت در برابر ضربه را ایجاد می‌کند و گوشی را در هر مکانی ایمن نگه می‌دارد.

البته با پیشرفت تکنولوژی امروزه شاهد محصولاتی هستیم که در عین برخورداری از بدنه‌ای مقاوم، از طراحی ظاهری چشمگیر و زیبایی نیز بهره می‌برند که بیشتر شبیه یک گوشی معمولی به نظر می‌رسد.

برخی از مقاوم ترین گوشی های جهان قیمت بالایی دارند و برخی فقط از طریق اپراتورهای تلفن همراه خاص در دسترس هستند، در حالی که برخی دیگر قیمت‌های مناسب‌تری دارند و به‌راحتی می‌توان آنها را تهیه کرد. اگر جزو افرادی هستید که در محیط‌های خطرناک تردد دارند یا به دلیل شغل خود نیازمند یک خرید یک تلفن مستحکم هستید، فهرست مقاوم ترین گوشی های جهان در سال 2023 که در این مقاله گرد هم آمده می‌تواند نقطه‌ی شروع خوبی برای شما به‌منظور انتخاب بهترین مدل باشد.

1. سامسونگ گلکسی XCover6 Pro 5G

مقاوم ترین گوشی های جهان - سامسونگ

فرقی نمی‌کند دنبال خرید محصولی شیک و زیبا باشید یا دستگاهی جان سخت و مقاوم، سامسونگ برای تمام سلیقه‌ها و نیازهای کاربران محصولی دارد. با طراحی گوشی مقاوم Samsung XCover6 Pro 5G، سامسونگ کاربران خاصی را هدف قرار می‌دهد که به دستگاهی سرسخت نیاز دارند.

این گوشی دارای صفحه نمایش LCD 6.6 اینچی با Corning Gorilla Glass Victus+ برای جلوگیری از خط و خش و ترک است. علاوه‌بر‌این، صفحه‌نمایش لمسی برای استفاده از دستکش حتی زمانی که نمایشگر خیس است، در این محصول تعبیه شده است. سامسونگ می‌گوید این گوشی از تست MIL-STD-810G با سربلندی بیرون آمده و دارای رتبه حفاظتی IP68 است که باعث می‌شود در برابر ذرات گرد و غبار و خاک و شن و آب مقاوم باشد.

البته شما با خرید این محصول نباید انتظار عملکردی مانند گوشی‌های پرچمدار سری گلکسی اس سامسونگ را داشته باشید. با این وجود XCover6 Pro 5G شامل پردازنده هشت هسته‌ای Qualcomm Snapdragon 778G، شش گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی است که از طریق اسلات کارت microSD تا 1 ترابایت قابل ارتقا است.

برای تصویربرداری، XCover6 Pro از یک دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی، یک دوربین عقب 8 مگاپیکسلی فوق عریض و یک دوربین جلو 32 مگاپیکسلی بهره می‌برد که برای اکثر کاربران کافی است. این گوشی از دو سیم کارت (یک نانو سیم کارت و یک سیم کارت الکترونیکی) پشتیبانی می‌کند و دارای یک باتری قابل جابجایی است که با آن همیشه می‌توانید باتری دوم را آماده داشته باشید.

فریم دور گوشی از ترکیب آلومینیوم و پلاستیک با طراحی مات ساخته شده و با ضخامت بیشتری که به گوشی داده می‌شود و تکسچرهای خاص، به قرار گرفتن راحت‌تر گوشی در دست کمک می‌کند. از آنجایی که این گوشی برای محیط‌های سخت در نظر گرفته شده است، با سیستم‌عامل سازمانی سامسونگ برای به‌روزرسانی‌های هوایی عرضه می‌شود و از Knox Platform for Enterprise برای امنیت و Knox Manage برای مدیریت دستگاه پشتیبانی می‌کند.

2. بلک ویو BV8900

مقاوم ترین گوشی های جهان - بلک ویو

بلک ویو یک تولیدکننده تلفن‌های همراه مقاوم در هنگ کنگ است که طیف گسترده‌ای از گزینه‌ها را در سایت خود و از طریق آمازون در دسترس کاربران قرار می‌دهد. بلک ویو BV8900 به عنوان یکی از جدیدترین مدل‌های این شرکت و اولین مورد با اندروید 13 متمایز است.

این گوشی لبه‌های قالب‌گیری شده و دکمه‌های متمایزی دارد که به وضوح برای تقویت و محافظت در برابر سقوط و آسیب طراحی شده‌اند. طراحی حجیم آن یادآور چیزی است که از یک قاب محافظ فوق‌العاده برای محافظت از تلفن همراه معمولی خود انتظار دارید و این گوشی می‌تواند چالش‌برانگیزترین محیط‌های اطراف را مدیریت کند.

بلک ویو BV8900 همچنین به دلیل مجموعه‌ای از ویژگی‌های خود برتری دارد که شامل یک دوربین حرارتی FLIR، علاوه بر دوربین عریض 64 مگاپیکسلی و دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی می‌شود. این مورد از مقاوم ترین گوشی های جهان همچنین مجهز به رادیو FM، پردازنده مدیاتک، 16 گیگابایت رم و 256 گیگابایت فضای ذخیره سازی با پشتیبانی تا 1 ترابایت بیشتر از طریق کارت microSD است.

این گوشی همچنین از صفحه نمایش 6.5 اینچی 1080 در 2400 پیکسل دارای لایه پوششی Corning Gorilla Glass Victus بهره می‌برد و دارای IP68/IP69K مقاوم در برابر گرد و غبار و آب، با پشتیبانی از قطرات 1.2 متری به بتن و سایر مشخصات استاندارد MIL-STD-810H است.

محصول مقاوم شرکت بلک ویو به مسافت‌یاب لیزری و چراغ قوه مجهز شده که آن را به دستگاهی بی‌نظیر برای علاقه‌مندان به طبیعت و فضای باز تبدیل می‌کند. باتری داخلی عظیم لیتیوم پلیمری 10380 میلی‌آمپر ساعتی این محصول دو برابر ظرفیت باتری معمولی تلفن است. در صورت تمایل شما می‌توانید گوشی سخت جان بلک ویو BV8900 را با قیمت 450 دلار از آمازون تهیه کنید.

3. نوکیا XR21

مقاوم ترین گوشی های جهان - نوکیا

شرکت نوکیا ادعا می‌کند که مدل XR21 قادر است فشار یک جت آب 100 بار را تحمل کند که این ویژگی تلفن را در دسته‌ی دستگاه‌های ضد ریزش، ضد گرد و غبار و آب قرار می‌دهد. در واقع، این مورد از مقاوم ترین گوشی های جهان دارای رتبه IP IP69K است که در آن 9K حداکثر سطح محافظت در برابر آب، از جمله واشرهای تحت فشار را نشان می‌دهد.

صفحه نمایش 6.49 اینچی 1080 در 2400 پیکسل این محصول دارای محافظ Corning Gorilla Glass Victus است، در شرایط مرطوب با دستکش کار می‌کند و دارای 1 سال ضمانت تعویض صفحه نمایش است. مانند بسیاری از گوشی‌های مقاوم، نوکیا XR21 مصرف‌کنندگانی را هدف قرار می‌دهد که خطر کردن برایشان یک سبک زندگی محسوب می‌شود.

این گوشی سخت جان می‌تواند هر چیزی را که به سمت آن پرتاب می‌کنید کنترل کند، چه دمای بالا (4- تا 131 درجه فارنهایت) باشد یا عوامل جوی مانند باران، برف، شن و ماسه. این تلفن دارای بلندگوهای استریو، تصویربرداری با هوش مصنوعی با دوربین عقب 64 مگاپیکسلی عریض و 8 مگاپیکسلی فوق عریض و دوربین جلویی 16 مگاپیکسلی است.

نوکیا XR21 از محافظ MIL-STD-810 درجه نظامی بهره می‌برد و تا عمق 1.8 متری در برابر سقوط در آب مقاوم است. این دستگاه از پردازنده Qualcomm SM6375 Snapdragon 695 با 6 گیگابایت رم و 128 گیگابایت فضای ذخیره سازی استفاده می‌کند که همه در طراحی نسبتاً شیکی عرضه می‌شوند.

بیشتر بخوانید:

بهترین گوشی‌های گیمینگ بازار از ۷ میلیون تا ۵۰ میلیون تومان

مانند تمام محصولات، این گوشی نیز نقاط ضعفی دارد. از معایب نوکیا XR21 می‌توان به ابعاد بزرگ و وزن نسبتا بالای آن اشاره کرد که دست را در استفاده‌های طولانی مدت خسته می‌کند. ضغیف بودن عملکرد صفحه نمایش و قدرت پردازش پایین تراشه نیز از دیگر مشکلات این گوشی به‌شمار می‌روند.

قابل ذکر است که شرکت به همراه این محصول یک ضمانت سه ساله ارائه می‌دهد، به علاوه وعده سه سال ارتقاء سیستم عامل و چهار سال به‌روزرسانی امنیتی ماهانه. شما می‌توانید Nokia XR21 را با قیمت 500 دلار از سایت آمازون خریداری کنید. اگر این قیمت برای شما خیلی گران است، نوکیا XR20 5G را در نظر بگیرید، مدل قبلی که اکنون با قیمت 349 دلار در آمازون به فروش می‌رسد.

4. کیوسرا DuraForce PRO 3

مقاوم ترین گوشی ها

این مدل از گوشی‌های هوشمند کیوسرا مانند یک تانک ساخته شده تا با طراحی محکم خود در برابر سقوط و سایر شرایط فیزیکی آسیب‌زا مقاومت کند. 5G DuraForce 3 یکی از دو دستگاه موجود در لیست ما است که می‌توانید از طریق یک اپراتور آمریکایی خریداری کنید، دستگاه دیگر سامسونگ XCover6 Pro است. با این حال، Kyocera DuraForce 3 به چند دلیل نسبت به همتای سامسونگ خود متمایز است که مهم‌ترین این دلایل را می‌توان ساخت ژاپن و سازگاری آن با TAA دانست.

کیوسرا همچنین 2 سال گارانتی را برای محصول جان سخت خود ارائه می‌دهد. این گوشی بر اساس استانداردهای MIL-STD-810H مورد امتحان قرار گرفته و می‌تواند تا 1.5 متر سقوط روی بتن را تحمل کند. دستگاه مذکور دارای گواهی IP68 برای مقاومت در برابر گرد و غبار و آب است و از گواهی HazLoc بهره می‌برد.

بلندگوهای استریو در این دستگاه رو به جلو هستند و صدای خروجی 100dB+ را با حذف نویز مبتنی بر هوش مصنوعی تولید می‌کنند. دوربین این گوشی شامل یک لنز اصلی 64 مگاپیکسلی، لنز ماکرو 16 مگاپیکسلی فوق عریض و 2 مگاپیکسلی است. Kyocera یک گزینه حالت ماکرو تصویر در تصویر منحصربه‌فرد نیز دارد، بنابراین می‌توانید جزئیات را از نزدیک ثبت کنید و آن را در همان تصویر قرار دهید که چشم‌انداز وسیع‌تری را نشان می‌دهد.

این گوشی از پردازنده Qualcomm SnapDragon 7 Gen 1 با 128 گیگابایت فضای ذخیره سازی بهره می‌برد و علاوه بر تشخیص چهره و بیومتریک انگشت، امنیت FIPS 140-2 را نیز دارد. طراحی مستحکم Kyocera شامل یک باتری قابل جابجایی است، بنابراین اگر باتری اضافی در دست دارید، همیشه می‌توانید با اطمینان گوشی را با خود حمل کنید.

5. دوجی اس100 پرو

مقاوم ترین گوشی های جهان - دوجی

دوجی یک تولیدکننده مستقر در شنژن است که در توسعه‌ی تلفن‌های مقاوم تخصص دارد. در میان محصولات این کمپانی، Doogee S100 Pro به دلیل طراحی رنگارنگ و مشخصات چشمگیرش متمایز است. این مدل 4G با اندروید 12 عرضه می‌شود و از Doogee S96 Pro که در سال 2022 بررسی شد جذاب‌تر است.

این دستگاه محکم از پردازنده مدیاتک هشت هسته‌ای با 12 گیگابایت رم و 256 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی بهره می‌برد و دارای صفحه نمایش 6.58 اینچی با محافظ Corning Gorilla Glass 5، تا نرخ نوسازی متغیر 120 هرتز است و حتی در صورت خیس بودن نیز کار می‌کند.

دوربین سه گانه پشتی گوشی مذکور شامل دوربین اصلی 108 مگاپیکسلی، دوربین دید در شب 20 مگاپیکسلی و دوربین‌های ماکرو و زاویه باز 16 مگاپیکسلی به اضافه یک دوربین جلوی 32 مگاپیکسلی می‌شود. این تلفن دارای بلندگوهای دوگانه با پشتیبانی از صدای با وضوح بالا است، بنابراین می‌توانید هنگام راه رفتن به آهنگ‌های خود گوش کنید.

این محصول همچنین به باتری عظیم 22 هزار میلی‌آمپر ساعتی و شارژ سریع 33 واتی مجهز است، بنابراین می‌توانید در صورت نیاز آن را به سرعت شارژ کنید. باتری این گوشی هوشمند‌ می‌تواند با هر بار شارژ در هنگام برقراری تماس 55 ساعت و در هنگام استریم ویدیوها 17.5 ساعت دوام بیاورد.

این دستگاه با طراحی مستحکم دارای گواهینامه IP68/IP69K مقاومت در برابر گرد و غبار و آب است و می‌تواند در برابر سختی استانداردهای MIL-STD-810H مقاومت کند. یک نور کمپینگ 130 لومن در پشت این دستگاه تعبیه شده تا در تاریکی یک مزیت اضافی به شما بدهد. شما می‌توانید بین طرح مشکی با رگه‌های طلایی یا نقره‌ای یکی را انتخاب کنید. این گوشی 2 سال گارانتی دارد و با قیمت 489 دلار در آمازون موجود است.

6. بلک‌ویو N6000

مقاوم ترین گوشی های جهان - بلک ویو ان6000

کمپانی بلک ویو دارای طیف گسترده‌ای از تلفن‌های مقاوم است، اگرچه این یکی به دلیل اندازه کوچک خود نسبت به سایر محصولات برتری دارد. با صفحه نمایش 4.3 اینچی، N6000 گوشی جمع‌وجور و مقاومی است که به‌راحتی می‌توان آن را در جیب قرار داد. وزن آن تنها 7.3 اونس است که یک تغییر جدید در مقایسه با برخی از تلفن‌های سنگین‌تر محسوب می‌شود.

چنین قابلیت‌هایی این گوشی را به ویژه برای استفاده در یک دست مناسب می‌کند، زیرا اندازه کوچک آن باعث می‌شود کاربر پس از کار با آن از درد در ناحیه‌ی دست و مچ رنج نبرد. این مدل دارای پردازنده هشت هسته‌ای مدیاتک، 8 گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه داخلی است و روی اندروید 13 اجرا می‌شود.

صفحه نمایش آن از لایه پوششی Corning Gorilla Glass 5 برای مقاومت در برابر خراش و درجه بندی IP68 و IP69K در برابر گرد و غبار و آب بهره می‌برد. گوشی مذکور همچنین در برابر مشخصات MIL-STD-810H آزمایش شده و تا پنج متر در برابر سقوط مقاوم است.

بیشتر بخوانید:

بهترین گوشی های میان رده در شهریور ۱۴۰۲

به‌علاوه، در دماهای بسیار گرم و سرد کار می‌کند و حتی می‌تواند در برابر 20 هزار کیلوگرم وزن مقاومت کند، بنابراین اگر کامیونی از روی تلفن شما رد شود، می‌تواند جان سالم به در ببرد. بلک‌ویو N6000 دارای اثر انگشت و قفل چهره برای امنیت است و به یک دوربین 48 مگاپیکسلی در پشت و یک دوربین 16 مگاپیکسلی در جلو مجهز شده است.

این مورد از مقاوم ترین گوشی های جهان از دو سیم کارت 4G پشتیبانی می‌کند و می‌تواند باتری 3880 میلی‌آمپر ساعتی خود را با استفاده از یک شارژر 18 واتی به سرعت شارژ کند. اگر گوشی کوچک‌تری را ترجیح می‌دهید که بتواند محیط‌های چالش برانگیز را تحمل کند، می‌توانید بلک‌ویو N6000 جمع‌وجور و مقاوم را با قیمت 280 دلار در آمازون بخرید.

7. کت اس62 پرو

مقاوم ترین گوشی های جهان - کت اس 62 پرو

این مدل نسخه به‌روز شده‌ای از CAT S62 است که اندروید 11 را پس از ارتقا اجرا می‌کند. این گوشی 4G LTE به پردازنده Qualcomm Snapdragon 660 با 6 گیگابایت رم و 128 گیگابایت فضای ذخیره سازی با فضای ذخیره سازی اضافی از طریق درگاه کارت microSD مجهز شده و با تست MIL-STD-810H، تا عمق 1.8 متری در برابر سقوط مقاوم است.

این تلفن IP68 و IP69 مقاومت در برابر شن، گرد و غبار و خاک دارد و صفحه نمایش 5.7 اینچی 1080 در 2160 پیکسلی آن دارای لایه پوششی Corning Gorilla Glass 6 برای محافظت در برابر خش است. نتایج آزمون 3Dmark Slingshot نشان می‌دهد این گوشی هیچ‌گاه با افت سرعت روبه‌رو نمی‌شود و تست Androbench بیانگر این است که حافظه موجود در این محصول سرسخت از کیفیت و سرعت زیادی بهره می‌برد.

به جای پوشش‌های سیلیکونی در گوشه‌ها، طراحان این دستگاه از ماده‌ای بهره گرفته‌اند که هر چهار طرف را می‌پوشاند و قسمت شیشه‌ای جلو را از قاب سیلیکونی پشت جدا می‌کند. قابلیت‌های استاندارد تصویربرداری این مورد از مقاوم ترین گوشی های جهان با دوربین پشتی سونی 12 مگاپیکسلی متوسط ​​است و از یک دوربین تصویربرداری حرارتی FLIR بهره می‌برد که به گفته شرکت می‌تواند انرژی گرمایی را تا 100 فوت دورتر تجسم کند و تغییرات دما را اندازه‌گیری کند.

باتری 4000 میلی آمپر ساعتی آن نیز می‌تواند تا دو روز دوام بیاورد. البته این منبع نیرو با استانداردهای گوشی‌های جان‌سخت سازگار نیست و شیوه طراحی این گوشی طوری نیست که بتوان در آن باتری دیگری قرار داد. نوار دورتادور این گوشی از جان سخت بودن آن در شرایط بسیار سخت خبر می‌دهد و پوشش بافت‌مانند قاب پشتی اجازه افتادن را به آن نخواهد داد.