آیفون 15 پرو مکس گلکسی اس 23 اولترا

آیفون 15 پرو مکس در برابر گلکسی اس 23 اولترا؛ نبرد ابرپرچمداران اندروید و iOS در سال 2023

در ادامه قصد داریم به مقایسه دو گوشی پرچمدار آیفون 15 پرو مکس – iPhone 15 Pro Max و گلکسی اس 23 اولترا – Galax S23 Ultra بپردازیم. بهترین گوشی پرچمدار سال 2023 کدامیک از این دو گوشی است؟

بی‌دلیل نیست که به محض رونمایی از نسل جدید پرچمداران اپل یا سامسونگ، بسیاری کارشناسان بلافاصله اقدام به مقایسه آن با پرچمدار رقیب می‌کنند! هر نسل جدید از آیفون یا گلسی اس خیلی زود به یک الگو برای طراحی گوشی ‌های پرچمدار در دنیا تبدیل می‌شوند و می‌توانند فروش جهانی فوق‌العاده‌ای را تجربه کنند.

تا پیش از عرضه آیفون 15 پرو مکس که گران‌ترین و پریمیوم‌ترین گوشی ساخته شده توسط اپل تا به امروز است، گلکسی اس 23 اولترا از بسیاری جهات، بهترین و مطمئن‌ترین گوشی دنیا بود. با این وجود، عرضه پرچمدار 2023 اپل که از قابی تیتانیومی بهره برده و به قابلیت‌های جدیدی مثل کلید اکشن، پورت USB-C و دوربین‌های بهبودیافته مجهز است، معادلات بازار گوشی های موبایل پرچمدار را تا حد زیادی به هم زد؛ به‌طوری که اکنون رقابتی شدید بین این دو گوشی شکل گرفته است.

بیشتر بخوانید:

مقایسه آیفون ۱۵ پرو مکس و آیفون ۱۴ پرو مکس؛ چه چیزی تغییر کرده؟

بررسی ویدیویی سامسونگ گلکسی اس ۲۳ اولترا؛ بهترین گوشی اندرویدی جهان

در ادامه قصد داریم به مقایسه کامل دو گوشی آیفون 15 پرو مکس و گلکسی اس 23 اولترا بپردازیم و قابلیت‌ها، مشخصات و سایر جزئیات این دو محصول را بررسی کنیم. اگر کنجکاوید که بدانید بهترین گوشی پرچمدار سال 2023 کدام محصول است، تا انتها با ما همراه باشید.

مقایسه مشخصات فنی آیفون 15 پرو مکس و گلکسی اس 23 اولترا

پیش از این که به مقایسه کامل دو گوشی پرچمدار اپل و سامسونگ با یکدیگر بپردازیم، بد نیست نگاهی داشته باشیم به مشخصات فنی هریک از این دو گوشی.

مشخصاتآیفون 15 پرو مکسگلکسی اس 23 اولترا
ابعاد و اندازه159.9 در 76.7 در 8.25 میلیمتر163.3 در 78 در 8.9 میلیمتر
صفحه نمایش
  • 6.7 اینچی اولد
  • 120 هرتزی ProMotion
  • 6.8 اینچی داینامیک امولد
  • رزولوشن 1440 در 3088 پیکسل
  • 120 هرتزی
تراشهA17 Pro

سه نانومتری

اسنپدراگون 8 نسل 2
رم و حافظه داخلی
  • 256 گیگ (1200 دلار)
  • 512 گیگ (1400 دلار)
  • یک ترابایت (1600 دلار)
  • 8 گیگ رم و 256 گیگ حافظه داخلی
  • 12 گیگ رم و 512 گیگ حافظه داخلی
  • 12 گیگ رم و یک ترابایت حافظه داخلی
دوربین
  • 48 مگاپیکسلی اصلی
  • 12 مگاپیکسلی فوق عریض
  • 12 مگاپیکسلی با بزرگنمایی شش برابری
  • 200 مگاپیکسلی اصلی
  • 12 مگاپیکسلی فوق عریض
  • 10 مگاپیکسلی با بزرگنمایی سه برابری
  • 10 مگاپیکسلی با بزرگنمایی ده برابری

 

دوربین سلفی12 مگاپیکسلی12 مگاپیکسلی
باتری4323 میلی آمپر ساعت5000 میلی آمپر ساعت
شارژ سریع
  • USB-C
  • 20 وات سیمی
  • مگ سیف
USB-C

تفاوت‌های گلکسی اس 23 اولترا و آیفون 15 پرو مکس در یک نگاه

به‌طور خلاصه، تفاوت های میان دو گوشی پرچمدار سال 2023 اپل و سامسونگ به‌صورت زیر خواهد بود:

  • صفحه نمایش 6.7 اینچی در آیفون 15 پرو مکس در برابر صفحه نمایش 6.8 اینچی در گلکسی اس 23 اولترا
  • تراشه سه نانومتری A17 Pro در آیفون 15 پرو مکس در برابر تراشه چهار نانومتری اسنپدراگون 8 نسل 2 اوورکلاک شده در گلکسی S23 اولترا
  • حسگر اصلی 48 مگاپیکسلی در iPhone 15 Pro Max در برابر سنسور اصلی 200 مگاپیکسلی در Galaxy S23 Ultra
  • بزرگنمایی نوری پنج برابری در iPhone 15 Pro Max در برابر بزرگنمایی نوری ده برابری در Galaxy S23 Ultra
  • پشتیبانی از قلم استایلوس S Pen در گلکسی اس 23 اولترا
  • باتری 4422 میلی آمپر ساعتی (احتمالی) در آیفون 15 پرو مکس در برابر باتری 5000 میلی آمپر ساعتی در گلکسی S23 اولترا
  • شارژ 20 واتی در آیفون 15 پرو مکس در برابر شارژ 45 واتی در گلکسی اس 23 اولترا
  • حسگر فیس آیدی در iPhone 15 Pro Max در برابر حسگر اثر انگشت زیر صفحه نمایش در S23 Ultra

مقایسه طراحی و صفحه نمایش iPhone 15 Pro Max و Galaxy S23 Ultra

طراحی iPhone 15 Pro Max

آیفون در دو نسل اخیر از پرچمدارانش به‌طور کامل طراحی آیفون‌ها را بهینه‌سازی کرده بود. بنابراین در نسل جدید نیاز چندانی به تغییرات کلی در طراحی ظاهری آیفون نبوده و با همان ظاهر آشنای نسل گذشته طرف هستیم. بر این اساس، طراحی آیفون 15 پرو مکس همان حس و حال پریمیوم را به کاربر منتقل خواهد کرد.

یکی از بزرگترین تغییرات iPhone 15 Pro Max افزوده شدن کلید جدیدی موسوم به دکمه اکشن به آن است که جایگزین سوییچ آشنایی قطع و وصل کرن زنگ دستگاه شده است. این گوشی همچنین از قابی تیتانیومی ساخته شده که باعث سبک‌تر و مقاوم‌تر شدن آن شده است. به‌طور خاص، اپل موفق شده وزن آیفون 15 پرو مکس را به 221 گرم برساند که از وزن 234 گرمی گلکسی اس 23 اولترا سبک‌تر است.

برای مقایسه بد نیست بدانید که سال گذشته، آیفون 14 پرو مکس با وزن 240 گرم روانه بازار شده بود.

از سوی دیگر، گلکسی اس 23 اولترا دستگاهی بزرگتر و سنگین‌تر از آیفون 15 پرو مکس است که کار کردن یک دستی با آن عملا امکان‌پذیر نخواهد بود. این گوشی البته از حیث طراحی مهندسی، محصولی فوق‌العاده به شمار می‌رود. با این وجود فاقد برخی ظرافت‌های طراحی به کار رفته در آیفون 15 پرو مکس است. در عین حال، سامسونگ این نقص پرچمدار جدیدش را با ارائه رنگ‌بندی جذاب جبران کرده است.

در این میان البته نمی‌توان از قلم استایلوس Galaxy S23 Ultra غفلت کرد که برگ برنده همیشگی سری گلکسی نوت و گلکسی اس اولترا در برابر آیفون بوده است. بسیاری کاربران گوشی های سامسونگ در طول سال‌های گذشته از این قلم‌ها برای کارهایی مثل یادداشت برداری، امضا و یا به‌منظور بهره‌مندی از قابلیت‌های جذاب دوربین استفاده کرده و آن را ابزاری بسیار کلیدی توصیف کرده‌اند.

قلم استایلوس سامسونگ همچنین به‌همراه گوشی عرضه شده و برای خرید آن نیازی به هزینه کردن اضافی نیست.

اپل در نسل جدید پرچمداران خود همچنان از همان صفحه نمایش 6.7 اینچی سوپر رتینا XDR استفاده کرده و موفق شده با کاهش حاشیه، کمی از ابعاد دستگاه بکاهد. این صفحه نمایش همچنین حداکثر روشنایی 2000 نیت را ارائه خواهد داد.

آیفون 15 پرو مکس گلکسی اس 23 اولترا

از سوی دیگر، گلکسی اس 23 اولترا هم از صفحه نمایشی 6.8 اینچی با رزولوشن +QHD تشکیل شده که از پانل‌های داینامیک امولد 2X بهره برده و حداکثر روشنایی 1225 نیت را ارائه می‌کند.

دوربین iPhone 15 Pro Max در برابر Galaxy S23 Ultra

گوشی iPhone 13 Pro Max

آیفون 15 پرو مکس همچنان از همان دوربین 48 مگاپیکسلی به کار رفته در آیفون 14 پرو مکس به‌عنوان دوربین اصلی استفاده می‌کند. با این وجود برخی پیشرفت‌ها و بهینه‌سازی‌های انجام شده، مدل 2023 را به محصولی مناسب‌تر برای عکسبرداری تبدیل می‌کند.

از جمله این قابلیت‌ها می‌توان به امکان انتخاب فاصله کانونی دلخواه، امکان ثبت تصاویر با رزولوشن 24 مگاپیکسل و دوربین پریسکوپ با قابلیت بزرگنمایی نوری پنج برابری اشاره کرد که به‌تازگی به آیفون اضافه شده‌اند.

علاوه بر این، نسخه جدیدی از موتور فوتونیک اپل به همراه بهبود کیفیت HDR باعث شده که نسل کنونی آیفون از لحاظ عکسبرداری کمی جلوتر از نسل پیشین خود قرار گیرد. در این میان، قابلیت تصویربرداری پرتره گوشی جدید اپل هم ارتقا پیدا کرده؛ به‌طوری که اکنون امکان ثبت اطلاعات عمق، حتی در زمان ثبت تصاویر عادی وجود خواهد داشت! به این ترتیب می‌توان در هر زمانی، هریک از تصاویر ثبت شده را به یک تصویر پرتره تبدیل کرد.

همچنین، مطابق انتظارات، کیفیت بالاتر تصاویر ثبت شده در نور کم هم قابلیت دیگری است که در اختیار کاربران آیفون 15 پرو مکس قرار خواهد گرفت.

البته مجموعه این قابلیت‌های جدید هرگز برای شکست گلکسی اس 23 اولترا سامسونگ کافی نیستند؛ چرا که این گوشی با اختلاف در بخش دوربین پیشتاز است! دوربین اصلی S23 Ultra از یک حسگر 200 مگاپیکسلی ISOCELL HP2 با اندازه 1/1.3 اینچ بهره برده و عملکردی شگفت‌انگیز دارد.

دوربین Galaxy S3 Ultra

این دوربین در شرایط نوری مساعد، از قابلیت ادغام پیکسل‌ها استفاده کرده و عکس‌های بسیار باکیفیت 50 مگاپیکسلی ثبت می‌کند. در عین حال، هنر واقعی دوربین اصلی گلکسی اس 23 اولترا در شرایط نوری نامساعد نشان داده می‌شود؛ جایی که 16 پیکسل با یکدیگر ادغام می‌شوند تا تصویری 12.5 مگاپیکسلی با جزئیاتی باورنکردنی ثبت شود!

بزرگترین قابلیت جدید دوربین آیفون 15 پرو مکس، بزرگنمایی نوری پنج برابری دوربین پرتره است که قطعا به ثبت تصاویر تصاویر تله فوتوی بهتری منجر خواهد شد. با این وجود، بزرگنمایی ده برابری دوربین پریسکوپ گلکسی اس 23 اولترا در سطحی کاملا بالاتر قرار داشته و منجر به رسیدن میزان بزرگنمایی دیجیتال دیجیتال صد برابری می‌شود که هوش از سر هرکسی می‌پراند!

بد نیست بدانید که رزولوشن دوربین سلفی Galaxy S23 Ultra نسبت به نسل قبل کاهش یافته و از 40 مگاپیکسلی به 12 مگاپیکسل رسیده است. این مساله البته به هیچ وجه باعث افت کیفیت تصاویر نشده و برعکس، کیفیت را ارتقا هم داده است!

از سوی دیگر هنوز به‌طور دقیق نمی‌دانیم که دوربین فیس تایم به کار رفته در iPhone 15 Pro Max از حسگری جدید بهره خواهد برد یا همان سنسور 12 مگاپیکسلی نسل گذشته را به کار خواهد گرفت.

در بخش ضبط ویدیو نیز آیفون همچنان قادر به ضبط ویدیوهایی با حداکثر رزولوشن 4K و نرخ 60 فریم بر ثانیه است. با این وجود، برخی قابلیت‌های جدید و جذاب دوربین این گوشی تجربه لذت‌بخش‌تری را برای کاربران رقم خواهند زد. به‌عنوان مثال، جایگزینی درگاه لایتنینگ آیفون‌های پیشین با پورت USB-C امکان انتقال تصاویر 48 مگاپیکسلی ProRAW از آیفون به مک در سریع‌ترین زمان ممکن را فراهم می‌کند.

علاوه بر این، امکان ضبط مستقیم ویدیو روی حافظه‌های داخلی نیز قابلیت جدید و جذاب دیگری است که به‌طور انحصاری در اختیار مدل‌های پرو و پرو مکس آیفون 15 قرار گرفته است.

در این خصوص البته نباید از یاد برد که گلکسی اس 23 اولترا قادر است ویدیوهایی با رزولوشن 8K و نرخ 24 و 30 فریم بر ثانیه را ثبت کند.

عملکرد فنی و مشخصات سخت افزاری

آیفون 15 پرو مکس گلکسی اس 23 اولترا

اپل در مدل‌های Pro و Pro Max آیفون 15 از تراشه جدید A17 Pro استفاده کرده است. این تراشه با استفاده از فرآیند ساخت سه نانومتری تولید شده و در نتیجه در مقایسه با مدل A16 Bionic، میلیاردها ترانزیستور بیشتر دارد!

از طرف دیگر، پردازشگر گرافیکی به کار رفته در تراشه A17 Pro هم بسیار قدرتمندتر از سال گذشته خواهد بود.

این دو مورد باعث شده‌اند که در نسل جدید عملکرد قدرتمندتر با مصرف انرژی بهینه‌تر همراه شده و محصولی بی‌رقیب تشکیل شود. در این خصوص، اپل ادعا کرده که توان پردازشی و گرافیکی تراشه‌های A17 Pro نسبت به قبل 20 درصد افزایش یافته‌اند.

از طرف دیگر، سامسونگ هم امسال برای نخستین بار استفاده از تراشه‌های اگزینوس در گوشی‌های پرچمدار سری اس را کنار گذاشته و تنها از چیپست‌های کوالکام در این گوشی‌ها استفاده می‌کند.‌ سری گلکسی اس 23 از تراشه اسنپدراگون 8 نسل 2 بهره می‌برد که چهار نانومتری بوده و بهترین عملکرد را در میان تمامی تراشه‌های به کار رفته در گوشی‌های اندرویدی ارائه می‌کند.

گیمینگ در S23 اولترا

سامسونگ به‌طور خاص نسخه‌ای انحصاری از این تراشه را در پرچمدارانش به کار برده که اوورکلاک شده بوده و نسبت به سایر دستگاه‌هایی که از Snapdragon 8 Gen. 2 استفاده می‌کنند، سریعتر است.

آیفون 15 پرو مکس همچنین به احتمال زیاد از 8 گیگ رم بهره خواهد برد. این میزان، دقیقا برابر با ظرفیت رم مدل پایه S23 Ultra است. البته iOS از قدیم‌الایام به عملکرد بسیار بهینه‌تر خود و استفاده بهتر از رم و حافظه معروف بوده است. بنابراین ظرفیت بالاتر رم پرچمداران سامسونگ احتمالا هیچ مزیتی برای آن‌ها ایجاد نخواهد کرد.

از سوی دیگر، در صورتی که مدل‌هایی از پرچمداران سامسونگ و اپل با ظرفیت یکسان رم را با هم مقایسه کنیم، احتمالا آیفون قادر به باز کردن تعداد تب‌های بیشتری در پس‌زمینه خواهد بود.

به‌طور کلی البته می‌توان انتظار داشت که Galaxy S23 Ultra با رم 12 گیگابایتی بهترین عملکرد حال حاضر دنیا در بخش مالتی تسکینگ را ارائه دهد.

جدول زیر، نمایی از امتیازات کسب شده توسط سه نسل اخیر پرچمداران اپل در تست‌های تک هسته‌ای و چندهسته‌ای گیک بنچ را به نمایش کشیده و با اس 23 اولترا و پیکسل 7 پرو گوگل مقایسه می‌کند.

عملکرد فنی iPhone 15 Pro MAx

علیرغم قدرت فنی بسیار بیشتر آیفون 15 پرو مکس، احتمالا گلکسی اس 23 اولترا را باید محصولی کاربردی‌تر بدانیم که قابلیت‌های متنوع‌تر و خلاقانه‌تری در در اختیار کاربران قرار می‌دهد. به‌عنوان مثال، قابلیت مالتی تسکینگ پیشرفته، مد جذاب Samsung DeX که تجربه‌ای همانند یک کامپیوتر رومیزی را به کاربر ارائه می‌کند و از همه مهم‌تر، قلم بسیار کاربردی استایلوس از جمله مزیت‌های کاربردی Galaxy S23 Ultra در مقایسه با iPhone 15 Pro Max هستند.

کوپرتینویی‌ها امسال آیفون 15 پرو مکس را در ظرفیت‌های 256 گیگ، 512 گیگ و یک ترابایت روانه بازار کرده و قیمت آن‌ها را نسبت به سال گذشته بدون تغییر نگه داشته‌اند. از سوی دیگر، سامسونگ هم دقیقا همین ظرفیت‌ها را برای پرچمدار سرشناسش انتخاب کرده است.

به این ترتیب، مدل پایه آیفون 15 پرو مکس و گلکسی اس 23 اولترا هر دو به 256 گیگ حافظه داخلی مجهز خواهند بود که فضای ذخیره‌سازی بسیار مناسبی به شمار می‌رود.

آیفون 15 پرو مکس همچنین به‌طور پیش‌فرض به سیستم عامل iOS 17 مجهز خواهد بود و حداقل پنج سال آپدیت‌های این سیستم عامل و بروزرسانی‌های امنیتی را دریافت خواهد نمود. به این ترتیب می‌توانید انتظار داشته باشید که این گوشی حداقل تا سال 2028 تحت حمایت نرم افزاری کامل اپل قرار داشته باشد.

از سوی دیگر، پشتیبانی نرم افزاری Galaxy S23 Ultra هم برای چهار سال دیگر، یعنی تا سال 2027 ادامه خواهد داشت؛ در حالی که سامسونگ انتشار بروزرسانی‌های امنیتی این گوشی تا سال 2028 را نیز تضمین کرده است.

سیستم عامل iOS 17 تغییرات مهمی را در بخش‌های تاثیرگذاری مثل بخش تماس‌ها، پیام‌ها و فیس تایم ایجاد کرده و سایر قسمت‌ها مثل Maps و Siri را نیز به‌طور مختصر ارتقا داده است.

در این سیستم عامل شاهد معرفی شدن اپلیکیشن جدیدی به نام Journal هستیم که امکان برنامه‌ریزی امور روزمره را به کاربران داده و مد جدید StandBy هم در شرایطی که صفحه نمایش گوشی خاموش است، با استفاده از قابلیت صفحه نمایش همیشه روشن (AOD) اطلاعات مفیدی اعم از ساعت، وضعیت آب و هوا و دیگر موارد را پیش چشم کاربر قرار می‌دهد.

در این سیستم عامل همچنین می‌توانید اطلاعات مخاطبین خود را بسیار ساده و بی‌دردسر به سایر آیفون داران منتقل کنید و لاک اسکرین iOS را هم با آیتم‌های بیشتری شخصی‌سازی نمایید.

عمر باتری و شارژ گلکسی اس 23 اولترا در برابر آیفون 15 پرو مکس

آیفون 15 پرو مکس گلکسی اس 23 اولترا

با در نظر گرفتن این که آیفون 14 پرو مکس موفق شد در تست‌های عملکرد باتری به‌طور کامل بر گلکسی اس 23 اولترا غلبه کند، می‌توان انتظار داشت که در نسل جدید هم اوضاع به همین منوال پیش رفته و کفه تراز به نفع اپل سنگینی کند!

البته اپل در رویداد رونمایی از گوشی‌هایش معمولا ظرفیت باتری را اعلام نمی‌کند. بنابراین نمی‌توان اظهار نظر دقیقی در خصوص ظرفیت باتری این گوشی داشت. در عین حال، برخی منابع، ظرفیت باتری این گوشی پرچمدار را 4422 میلی آمپر ساعت توصیف کرده‌اند.

در تست‌های انجام شده، آیفون 14 پرو مکس موفق به ثبت شارژدهی 13 ساعت و 39 دقیقه‌ای شد و در بالای لیست گوشی‌های موبایل دنیا با بالاتری شارژدهی موبایل قرار گرفت.

این اتفاق در حالی رخ داد که عمر باتری گلکسی اس 23 سامسونگ در شرایطی که نرخ نوسازی صفحه نمایش روی 60 هرتز قرار داشته باشد، برابر با 13 ساعت و 9 دقیقه بود.

استایلوس S23 Ultra

بر اساس سابقه‌ای که از اپل سراغ داریم، می‌توان انتظار داشت که شارژدهی باتری iPhone 15 Pro Max در مقایسه با قبل ارتقا خواهد یافت. البته همان‌طور که اشاره شد، هیچ‌گونه اطلاعات دقیقی در خصوص ظرفیت باتری یا میزان دقیق شارژدهی آن در دست نیست. با این وجود اپل ادعا کرده که عمر باتری پرچمدار جدیدش حداقل هم‌تراز با آیفون 14 پرو مکس خواهد بود.

البته در بخش سرعت شارژ، کفه ترازو به سمت سامسونگ سنگینی می‌کند؛ چرا که این دستگاه از شارژ فوق سریع 45 واتی پشتیبانی می‌کند؛ در حالی که اپل همچنان مثل گوشی های موبایل پنج سال پیش، تنها از شارژ 20 واتی پشتیبانی خواهد کرد.

در این زمینه حتی جایگزینی پورت‌های لایتنینگ با درگاه‌های USB-C هم نتوانسته به افزایش سرعت شارژ آیفون‌ها کمک کند؛ چرا که حتی علیرغم این جایگزینی هم توان شارژ آیفون 15 پرو مکس از 20 وات تجاوز نخواهد کرد.

مقایسه کیفیت صدا و بازخورد هپتیک پرچمداران 2023 اپل و سامسونگ

آیفون 15 پرو مکس به اسپیکرهای استریو مجهز خواهد بود. یکی از این اسپیکرها در قسمت پایین دستگاه قرار گرفته و دیگری هم در قسمت بالا حضور داشته و با اسپیکر مخصوص برقراری تماس‌های تلفنی مشترک است.

آیفون 14 پرو مکس یکی از بالاترین کیفیت‌های صدا در میان تمامی پرچمداران سال 2023 را ارائه می‌کرد. بنابراین انتظارات از نسل جدید پرچمداران اپل هم بسیار بالاست.

این مساله به‌طور کامل برای گلکسی اس 23 اولترا هم صدق می‌کند و این دستگاه، یکی از بهترین کیفیت‌های صدا در میان تمامی محصولات بازار را ارائه خواهد کرد.

از سوی دیگر، در بخش پاسخ ارتعاشاتی کلیدها و بدنه، کمتر کمپانی قادر به رقابت با اپل و دقت بسیار بالای موتور تپتیک (Taptic) این کمپانی است. این البته به معنای آن نیست که لرزش‌ها و پاسخ‌های گلکسی اس 23 اولترا کیفیت پایینی دارد؛ چرا که اصلا چنین نیست و سامسونگ هم موفق شده یکی از بهترین عملکردها را در این زمینه ارائه دهد.

جمع بندی؛ بهترین پرچمدار سال گوشی iPhone 15 Pro Max است یا Galaxy S23 Ultra؟

مقایسه سامسونگ و اپل

آیفون 15 پرو مکس را باید پیشرفتی بزرگ در مسیری درست برای اپل دانست که توانسته روند موفقیت آیفون‌های اخیر اپل را ادامه دهد و با افزودن قابلیت‌های جدید و جذاب به محصولی موفق تبدیل شود.

بنابراین، این دستگاه را به هیچ وجه نمی‌توان یک انقلاب در صنعت گوشی‌سازی توصیف کرد؛ بلکه اکثر قابلیت‌های آن مثل دوربین، عملکرد فنی، عمر باتری و طراحی ارتقا داده شده‌اند تا خانواده iPhone یک گام دیگر به تبدیل شدن به یک گوشی هوشمند ایده‌آل و بی‌نقص نزدیک شود.

بر خلاف شایعات پیشین، قیمت آیفون 15 پرو مکس دقیقا برابر با نسل پیشین خود است و در مدل پایه به 1200 دلار می‌رسد. به این ترتیب، ارزش خرید این گوشی در حال حاضر فوق‌العاده بوده و گزینه‌ای بسیار مناسب برای کسانی‌ست که به دنبال ارتقای گوشی پرچمدار کنونی خود یا خرید قدرتمندترین آیفون ممکن می‌گردند.

از طرف دیگر، گلکسی اس 23 اولترا هم احتمالا بهترین گوشی اندرویدی حال حاضر دنیاست که توانسته توازن بسیار مناسبی بین قابلیت‌ها، مشخصات سخت افزاری، دوربین و ارزش خرید ایجاد کند و با شروع قیمت 1200 دلار، دوشادوش آیفون 15 پرو مکس حرکت کند.

نبرد بین سامسونگ و اپل در سال 2023 به نفس‌گیرترین حالت خود رسیده است!

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*