دولت روسیه به دنبال ممنوعیت ویندوز و دریافت مالیات بیشتر از اپل و گوگل است

دولت روسیه به دنبال ایجاد ممنوعیت در استفاده از مایکروسافت ویندوز است و قصد دارد مالیات شرکت های فن‌آوری خارجی را افزایش دهد تا کمپانی هایی نظیر گوگل از این کشور رانده شوند. همچنین گفته شده که این کشور در تلاش است تا یک سیستم عامل بومی را ارائه کند، تا به این شکل شرکت های فن‌آوری محلی را به رشد بیشتر تشویق کند و مراقبت بیشتری بر روی اینترنت کاربران داشته باشد.

ممکن است  فکر کنید که با مسئله‌ای دور از ذهن رو به رو هستیم و موارد یاد شده تنها در حد یک شایعه هستند. اما ما می‌توانیم به شما اطمینان دهیم که تمامی این نقطه نظر ها وافنی هستند. چرا که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه و یکی از مقامات این کشور به اسم German Klimenko طی مصاحبه‌ای که اخیرا انجام شده اشاره‌ای مستقیم به این موضوع داشته اند. این مقام دولت روسیه، تارضایتی خود را ابراز کرده، چرا که اعتقاد دارد شرکت های فن‌آوری خارجی بر خلاف شرکت های محلی، هیچ مالیاتی به دولت پرداخت نمی‌کنند.

در همین رابطه، Klimenko در تلاش است تا قانون جدیدی را وضع کند و طی آن، شرکت های خارجی مانند اپل و گوگل مجاب به پرداخت مالیت ۱۸ درصدی برای فروش برنامه ها و سرویس های آنلاین شوند. وی در این باره گفته است:

در هر نقطه از اروپا، هنگامی که شما یک برنامه را از گوگل پلی یا اپ استور خریداری می‌کنید، مبلغی به عنوان مالیات بر ارزش افزوده به آن اضافه می‌شود اما در کشور ما به این شکل نیست.

البته این تنها کاری نیست که Klimenko قصد انجام دادنش را دارد. او در یک هدف بلند پروازانه می‌خواهد سیستم عامل ویندوز مایکروسافت را از رایانه های شخصی دولت بیرون کرده  و آن را با یک سیستم عامل بومی جایگزین کند.

این اولین باری نیست که روسیه تصمیم گرفته تا از شر ویندوز خلاص شود. یک سال و نیم پیش، اتفاقات مشابهی رخ داد و دولت روسیه به ممنوعیت ویندوز اقدام کرد، اما به دلیل رخ دادن برخی از مسائل نتوانست در این کار موفق شود.

در میان نگرانی ها در رابطه با ویندوز، به نقل از دولت روسیه علل اصلی ممنوعیت آن وجود نقص های امنیتی است و اینکه این شرکت با دولت ایالات متحده آمریکا همکاری می‌کند؛ موردی که بر علیه منافع ملی روسیه تلقی می‌گردد.

در سال های اخیر، روسیه تلاش های متعددی برای منع استفاده از محصولات فن‌آوری خارجی در این کشور انجام داده  است تا آنها را بومی سازی کند و کنترل بیشتری روی کاربران داشته باشد.

منبع: neowin

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*