عکس‌ های دوربین آیفون 15 پرو مکس

نمونه عکس‌های اعجاب انگیز دوربین آیفون 15 پرو مکس اپل + گالری تصاویر

با انتشار نمونه عکس‌ های دوربین آیفون 15 پرو مکس، این سوال مطرح می‌شود که آیا پرچمدار جدید اپل قادر به کنار زدن رقبای اندرویدی خود خواهد بود؟ در ادامه نگاهی به تصاویر ثبت شده توسط این اسمارت‌فون می‌اندازیم تا عملکرد دوربین این پرچمدار را بسنجیم.

پس‌از معرفی رسمی سری آیفون 15، اکنون نوبت آن رسیده است که به بررسی جذاب‌ترین ویژگی‌ جدید پرچمداران اپل بپردازیم و سیستم دوربین ارتقا یافته در آیفون 15 پرو مکس – Apple iPhone 15 Pro Max را بررسی کنیم.

بدون شک، دوربین قوی‌ موجود در آیفون‌های پرو اپل مهمترین دلیلی است که کاربران مدل‌های پرو را به جای مدل‌های وانیلی انتخاب می‌کنند. دور از انتظار نبود که دوربین آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس دچار تحولی جذاب شوند و امسال اپل اطمینان حاصل کرده که پرچمداران جدید آیفون در دوربین خود حتی متفاوت‌تر از قبل عمل خواهند کرد. این تفاوت را می‌توان در عکس‌ های دوربین آیفون 15 پرو مکس دید.

در دست داشتن آیفون 15 پرو درست مثل این است که هر جا می‌روید هفت لنز حرفه‌ای در جیب خود داشته باشید. اپل می‌گوید علیرغم داشتن تنها سه دوربین واقعی در پشت، آیفون 15 پرو و ​​آیفون 15 پرو مکس می‌توانند از این دوربین‌ها به گونه‌ای استفاده کنند که به نظر برسد شما هفت دوربین خارق‌العاده دارید. جذابیت این ویژگی را می‌توان در عکس‌ های دوربین آیفون 15 پرو مکس مشاهده کرد.

اما آیا این ادعا واقعا حقیقت دارد؟ آیا این چشمگیرترین بخش سیستم دوربین جدید در سری آیفون 15 پرو است یا در واقع این ارتقاء به ظاهر کوچک در نهایت تفاوت اصلی را ایجاد می‌کند؟ برای خلاصه کردن وضعیت دوربین آیفون 15 پرو و ​​آیفون 15 پرو مکس جدید باید گفت دوربین زوم 5 برابری مورد انتظار موجود در Apple iPhone 15 Pro Max احتمالاً آخرین دلیل برای ارتقا در سال جاری باشد که ممکن است تفاوت بزرگ‌تری در دنیای واقعی در نحوه عکس‌برداری و ظاهر خوب آن‌ها ایجاد کند.

اما خبر جذاب پیرامون دوربین آیفون‌های پرو جدید این است که آیفون‌های پرو اپل دیگر سیستم دوربین یکسانی ندارند. آیفون 15 پرو مکس 6.7 اینچی اکنون دارای یک دوربین جدید و انحصاری زوم اپتیکال 5 برابری است، در حالی که آیفون 15 پرو 6.1 اینچی مانند سال گذشته به لنز زوم اپتیکال 3 برابری مجهز شده است.

محدوده زوم اپتیکال آیفون 15 پرو

  • ماکرو-مود
  • 0.5x (13mm)
  • 1x (24mm)
  • 1.2x (28mm)
  • 1.5x (35mm)
  • 2x (48mm)
  • 3x (77mm)
  • 15x حداکثر زوم دیجیتال

محدوده زوم اپتیکال آیفون 15 پرو مکس

  • Macro-mode
  • 0.5x (13mm)
  • 1x (24mm)
  • 1.2x (28mm)
  • 1.5x (35mm)
  • 2x (48mm)
  • 5x (120mm)
  • 25x حداکثر زوم دیجیتال

آیفون 15 پرو مکس اکنون با زوم دیجیتال 25 برابری قدم فراتر گذاشته است، در حالی که آیفون 15 پرو با زوم 15 برابری خود هم‌رده‌ی آیفون 14 پرو، آیفون 13 پرو، آیفون 12 پرو مکس باقی می‌ماند.

بررسی ادعای اپل مبنی بر مجهز بودن آیفون 15 پرو به هفت لنز دوربین

دوربین آیفون 15 پرو مکس

همانطور که در عکس‌ های دوربین آیفون 15 پرو مکس مشاهده کردید، ادعای اپل در مورد داشتن هفت لنز حرفه‌ای از نظر فنی درست است. اما گول نخورید، زیرا اپل دوست دارد از اصطلاحات و عبارات فانتزی استفاده کند تا توجه مصرف کنندگان را به خود جلب کند و این ادعا مطمئناً یکی دیگر از ترفندهای بازاریابی‌ حرفه‌ای این شرکت است.

آیفون 15 پرو و ​​آیفون 15 پرو مکس هنوز فقط سه دوربین فیزیکی برای کار دارند. زوم 2 برابری سنسور اپل شاید بهترین در بازار باشد و وعده کیفیت اپتیکال را ارائه می‌دهد. مهمتر از آن، زوم 2 برابری بدون ضرر در ویدیو نیز کار می‌کند که این ویژگی‌ در زوم برش حسگر 2 برابری موجود در بازار دیده نمی‌شود.

جایی که همه چیز جالب‌تر می‌شود، فاصله کانونی 28 و 35 میلی‌متری جدید ارائه شده توسط دوربین اصلی آیفون 15 پرو است. در حالی که اپل در مورد اینکه این سنسورهای بسیار باکیفیت اپتیکال هستند یا خیر به وضوح سخنی نگفت، اما این واقعیت که آنها به عنوان عکس‌های 24 مگاپیکسلی (رزولوشن پیش‌فرض دوربین اصلی جدید در کل سری آیفون 15) نمایش داده می‌شوند، مهر تأییدی بر این ویژگی می‌زند.

اگر اپل به نحوی توانسته باشد زوم با کیفیت بدون افت را در 28/35 میلی‌متر فراهم کند، گفتن اینکه گزینه‌های زوم 1.2 برابر و 1.5 برابری (که به سختی بزرگنمایی ارائه می‌دهند) دو فاصله کانونی اضافی هستند، ممکن است حتی برای تیم کوک کمی سخت باشد.

درکل می‌توان گفت به نظر می‌رسد که اپل در مورد مجهز بودن دوربین آیفون 15 پرو مکس به 7 لنز دروغ نمی‌گوید. اما بررسی اینکه هفت لنز موجود چقدر مفید هستند، به نیازهای کاربران بستگی دارد.

بیشتر بخوانید:

شگفتی سازی آیفون ۱۵ پرو و پرو مکس در گیک بنچ

وجود دو فاصله کانونی دوربین اصلی برای انتخاب در آیفون بسیار جذاب به نظر می‌رسد. عکاسی در محدوده 28/35 میلی‌متری صحنه شما را کمی فشرده‌تر نشان می‌دهد که بسیاری از عکاسان آن را دوست دارند. حتی می‌توانید فاصله‌های کانونی دوربین اصلی 28/35 میلی‌متری جدید را به‌عنوان پیش‌فرض تنظیم کنید، بنابراین هر بار که دوربین را باز می‌کنید، می‌توانید عکس‌های 28/35 میلی‌متری (به‌جای 24 میلی‌متر) را بدون هیچ قدم اضافی ثبت کنید.

زوم 5 برابری در دوربین آیفون 15 پرو مکس

عکس‌ های دوربین آیفون 15 پرو مکس

وقتی در مورد فواصل کانونی در سیستم دوربین آیفون 15 پرو صحبت می‌کنیم، تمرکز روی بزرگترین تفاوت دوربین بین آیفون 15 پرو مکس و مدل آیفون 15 پرو که زوم 5 برابری جدید اپل است، بسیار ضروری به نظر می‌رسد. مسابقه سنجش میزان بزرگنمایی در صنعت گوشی‌های هوشمند همچنان ادامه دارد و اپل بالاخره با دوربین زوم دوربرد خود توانست به این رقابت بپیوندد.

زوم اپتیکال 5 برابری اپل ظاهر دایره‌ای زوم 5 برابری دوربین iPhone 15 Pro Max را توضیح می‌دهد. دوربین‌های پریسکوپ سنتی از بیرون به شکل مربعی به نظر می‌رسند.

علیرغم شایعات، به نظر نمی‌رسد که دوربین زوم اپتیکال 5 برابری آیفون 15 پرو مکس از طراحی سنتی زوم پریسکوپ استفاده کند، قابلیتی که سال‌هاست در گوشی‌هایی مانند هواوی P30 پرو (اولین گوشی مدرن با دوربین زوم پریسکوپ)، گلکسی S23 اولترا یا پیکسل 7 پرو می‌بینیم.

اپل یک آینه منحصربه‌فرد به نام Tetraprism ساخته که برخلاف یک راه حل سنتی پریسکوپ بسیار فشرده‌تر به نظر می‌رسد و به دوربین اجازه می‌دهد تا از یک سنسور تصویر بسیار بزرگتر (25٪ بزرگتر از 3x) استفاده کند.

دوربین زوم 5 برابری آیفون 15 پرو مکس روشن‌ترین دوربین با زوم 5 برابری در گوشی‌های موجود محسوب می‌شود (f/2.8)، البته نه با اختلاف زیاد، زیرا دوربین پریسکوپ 5 برابری شیائومی 13 اولترا دارای دیافراگم f/3.0 است.

دوربین‌های زوم دوربرد می‌توانند بسیار متزلزل باشند، اما اپل وعده می‌دهد که دوربین زوم 5 برابری آیفون 15 پرو مکس دارای پیشرفته‌ترین تثبیت‌کننده تا‌کنون است که در آن OIS تغییر سنسور سه‌بعدی و یک ماژول فوکوس خودکار که در هر سه جهت حرکت می‌کند، دو برابر تنظیمات میکروی قبلی را ارائه می‌دهد.

باتوجه به عکس‌ های دوربین آیفون 15 پرو مکس، این نخستین باری است که دوربین زوم با OIS تغییر سنسور را می‌بینیم که می‌تواند به آسان‌تر کردن ثبت عکس‌ها و ویدیوها با دوربین زوم 5 برابری در آیفون 15 پرو مکس کمک کند.

دیافراگم بزرگ‌تر، سنسور بزرگ‌تر و قابلیت‌های جمع‌آوری نور بهتر در دوربین زوم 5 برابری آیفون 15 پرو مکس، احتمالاً به پرچمدار اپل کمک می‌کند تا عملکرد بهتری نسبت به اسمارت‌فون‌های رقیب با زوم اپتیکال 5 برابری داشته باشد، به خصوص در نور کم. اپل به لطف پیشتاز تاریخی خود در این بخش، به احتمال زیاد تاج زوم 5 برابری در ویدیو را نیز بر سر خواهد گذاشت.

عکس های دوربین آیفون 15 پرو مکس از برتری این پرچمدار نسبت به رقبا خبر می‌دهند؟

تصاویر ثبت شده با آیفون 15 پرو مکس

علیرغم دوربین با لنز هفت‌گانه آیفون 15 پرو، پیکسل و گلکسی همچنان ممکن است در زوم برتری داشته باشند. حال این سوال مطرح می‌شود که آیا اپل یک فرصت عالی را برای به چالش کشیدن سامسونگ و گوگل از دست داد یا زوم 5 برابری برای اکثر کاربران کافی است؟

در پاسخ باید گفت اگرچه اپل بسیار سخت کار کرد تا ثابت کند آیفون 15 پرو و ​​آیفون 15 پرو مکس انعطاف‌پذیری بسیار بیشتری در مورد دوربین ارائه می‌دهند، اما در حقیقت سیستم دوربین در آیفون 15 پرو تقریباً بدون تغییر بوده است.

نسبت به سال گذشته، شما یک دوربین 12 مگاپیکسلی فوق عریض، 48 مگاپیکسلی عریض و یک دوربین 12 مگاپیکسلی با زوم 3 برابری دارید، درست مانند آیفون 14 پرو. این کمی ناامید کننده است!

از سوی دیگر، به همان اندازه که فناوری پشت زوم 5 برابری در دوربین آیفون 15 پرو مکس چشمگیر به نظر می‌رسد، این دوربین درحال حاضر فقط یک ابزار با زوم 5 برابری است که سال‌هاست آن‌ها را می‌بینیم و هواوی تعبیه‌ی این قابلیت را در سال 2019 انجام داد.

بنابراین، به نظر می‌رسد پرچمداران اندرویدی مانند پیکسل 7 پرو، پیکسل 8 پرو و شیائومی 13 اولترا در سال جاری در انتخاب فاصله کانونی همچنان برتری بیشتری نسبت به آیفون داشته باشند، حتی با وجود لنز هفت‌گانه در دوربین آیفون 15 پرو مکس.

ناگفته نماند که گلکسی اس 23 اولترا به لطف عکس‌ها و ویدئوهای خود که با زوم چشمگیر 10 تا 20 برابری ثبت می‌کند، به‌طور قطع سلطان زوم دوربرد باقی خواهد ماند.

تصاویر ثبت شده توسط دوربین آیفون 15 پرو مکس

این موضوع جای تعجب دارد که چرا اپل از سنسور 48 مگاپیکسلی برای دوربین زوم 5 برابری آیفون 15 پرو مکس استفاده نکرده است. این کار به کمپانی اپل اجازه می‌دهد تا از جادوی عالی برش حسگر خود برای ارائه عکس‌ها و ویدیوهای با زوم ۱۰ برابری استفاده کند و اندروید را به چالش بکشد.

درنهایت باید گفت زوم اپتیکال 5 برابری برای اکثر مردم کافی است و کاربران آیفون 15 پرو مکس از این موضوع راضی خواهند بود. تصمیم اپل مبنی بر استفاده از دوربین پیشرفته 5 برابری به جای سنسور زوم 10 برابری کاملاً قابل درک است.

بسیاری از کاربران در اکثر مواقعی که عکس می‌گیرند، از دوربین اصلی گوشی خود استفاده می‌کنند و به ندرت نیاز به بزرگنمایی 10 تا 20 برابری دارند، مگر اینکه بخواهند علامتی را بخوانند یا از دوربین خود به‌عنوان ابزار جاسوسی از راه‌ دور استفاده کنند. به عبارت دیگر، 5x یک زوم اپتیکال بسیار کاربردی است که باید برای دریافت عکس‌ها و ویدیوهایی با زوم 10 برابری کافی باشد.