باب راس

اثر نقاشی باب راس با قیمت 9.8 میلیون دلار فروخته شد

یک اثر امضا شده توسط هنرمند نقاش باب راس برای اولین قسمت از برنامه لذت نقاشی با قیمت 9.8 میلیون دلار فروخته شد.

یک اثر امضا شده با عنوان پیاده‌روی در جنگل با تکنیک رنگ روغن، توسط هنرمند نقاش باب راس که آن را برای اولین قسمت از برنامه‌ی پربازدید لذت نقاشی در سال 1983 کشیده بود، 23 شهریور 1401 توسط Modern Artifact در شهر مینیاپولیس، مینه سوتا با قیمت حیرت‌آور 9.8 میلیون دلار به فروش رسید.

باب راس

این اثر از لحاظ تاریخی جزء مهمترین نقاشی‌های باب راس که تا کنون خلق کرده در نظر گرفته‌ شده است. راس در ابتدای قسمت اول برنامه لذت نقاشی می‌گوید: «فکر می‌کنم هر یک از ما در مقطعی از زندگی‌مان می‌خواستیم یک تصویر بکشیم. من فکر می‌کنم یک هنرمند در وجود هر یک از ما نیز پنهان است. در اینجا ما سعی خواهیم کرد به شما نشان دهیم که چگونه آن هنرمند را در درون خود بیرون بیاورید»

باب راس که پس از شرکت در کلاس هنر در طول 20 سال فعالیت خود در نیروی هوایی ایالات متحده، کم‌کم به نقاشی علاقه پیدا کرد و خیلی جدی این حرفه را دنبال کرد. راس در سال 1995 در سن 52 سالگی درگذشت. برنامه آموزش نقاشی او که از سال 1983 تا 1994 پخش می‌شد، آنقدر محبوب بود که حتی پس از مرگش با کمک اینترنت نیز محبوبیت بیشتری هم پیدا کرد.

برنامه لذت نقاشی به خاطر صدای آرامش بخش، رفتار شاد، رویکرد تشویقی راس برای آموزش به مردم و روشی که ابداع کننده‌ی جهان هنری خود راس بود، همواره مخاطبان بسیاری را با خود همراه دارد. شیوه‌ی نقاشی مناظر طبیعی آرام با استفاده از تکنیک نقاشی رنگ روغن خیس بر خیس بود که مورد تحسین قرار گرفت و همچنین در این برنامه آموزش داده می‌شد. او اغلب از عباراتی مانند درختان کوچک شاد و حادثه مبارک برای توصیف لحظات برنامه ریزی نشده اما زیبایی که ممکن است در فرآیند نقاشی رخ دهد استفاده می‌کرد.

گالری می‌گوید: “تعریف سبک باب راس از نظر هنر معاصر دشوار بود. به دلیل موقعیت مشهور او و مفهومی که در آن ایجاد شد، این سبک به هنر پاپ نزدیکتر بود». گالری اضافه کرد: «او به جز تشت های اولیه طلایی که آن زمان در آلاسکا مستقر بود توزیع کرد، درواقع او هرگز واقعاً آثارش را نفروخت».

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*