ممنوعیت واردات آیفون 14 و 15

دلیل واقعی ممنوعیت واردات آیفون 14 و 15 سرانجام مشخص شد

دبیر انجمن واردکنندگان تلفن همراه دلایل واقعی ممنوعیت واردات آیفون 14 و 15 را اعلام کرد. در ادامه دلایل ممنوعیت Apple iPhone 14 و iPhone 15 را بررسی می‌کنیم.

شرکت اپل به‌تازگی از گوشی های سری آیفون 15 پرده برداشت، اما مسئولان مربوطه بلافاصله پس از خبر رونمایی از این محصول اعلام کردند واردات و رجیستری گوشی آیفون 15 به ایران ممنوع خواهد بود. در همین راستا دبیر انجمن واردکنندگان تلفن همراه دلیل واقعی عدم واردات این گوشی‌ها به ایران را شرح داد.

بررسی دلایل ممنوعیت واردات آیفون 14 و 15

مهدی عبقری، دبیر انجمن واردکنندگان تلفن در خصوص دلایل ممنوع بودن واردات گوشی های آیفون 14 و 15 به ایران گفت ارزبری بالا و عمل متقابل نسبت به تحریم‌ها به‌عنوان مهم‌ترین دلایل عدم ورود این گوشی ها به ایران محسوب می‌شوند. البته مدل‌های قبلی مانند آیفون 13 اجازه واردات خواهند داشت.

دبیر انجمن واردکنندگان تلفن همراه با اعلام این‌که میزان واردات و ارزبری گوشی های آیفون به‌میزان چشمگیری کاهش یافته است، گفت در واقع واردات و رجیستری iPhone 14 و مدل‌های بعدی آن امکان‌پذیر نیست و برای مدل‌های 13 و قبل آن نیز دیگر تقاضای چندانی وجود ندارد؛ چرا که مشتریان آنها کالای مورد نظر خود را تاکنون خریداری کردند و این مدل‌ها معمولا قدیمی و از رده خارج می‌شوند.