ردمی نوت 13 پرو پلاس

ردمی نوت 13 پرو پلاس، میان رده شگفت انگیز شیائومی با مشخصات پرچم دار معرفی شد

شیائومی سرانجام از گوشی ردمی نوت 13 پرو پلاس – Redmi Note 13 Pro Plus رونمایی کرد. این گوشی یک میان رده پریمیوم با مشخصات فنی شگفت‌انگیز است.

شیائومی سرانجام از سری گوشی‌های فوق‌العاده پرطرفدار و مورد انتظار ردمی نوت 13 رونمایی کرد. خانواده ردمی نوت 13 دربرگیرنده سه محصول است که همگی مشخصات فنی فوق‌العاده‌ای دارند. با این حال، ستاره رویداد رونمایی از این خانواده، ردمی نوت 13 پرو پلاس بود. این گوشی با رابط کاربری قدرتمند می یو ای ۱۵ روانه بازار خواهد شد.

این گوشی را باید یک ابرپرچمدار دانست که مشخصاتی کاملا پریمیوم را با قیمتی هم‌تراز با یک محصول میان رده در اختیار کاربران قرار می‌دهد. به‌طور خاص، مشخصاتی مانند تراشه قدرتمند، صفحه نمایش باکیفیت، حسگر دوربین بسیار باکیفیت سامسونگ، کیفیت و دوام ساخت بی‌رقیب در کلاس قیمتی خود و از همه مهم‌تر، باتری حجیم و با پشتیبانی بسیار خوب از شارژ سریع از جمله قابلیت‌هایی هستند که Redmi Note 13 Pro Plus را به میان رده‌ای واقعا پریمیوم تبدیل کرده‌اند.

ردمی نوت 13 پرو پلاس؛ ابر میان رده شگفت‌انگیز شیائومی

ردمی نوت 13 پرو پلاس

شیائومی با Redmi Note 13 Pro Plus، توانسته گام بلندی در مسیری کاملا صحیح بردارد و یک گزینه پریمیوم فوق‌العاده را در اختیار علاقمندان به گوشی های میان رده قرار دهد. اکثر مشخصات این گوشی، بهترین‌ها در کلاس قیمتی حدود 300 دلار به شمار می‌روند. با این حال، موارد زیر، برترین ویژگی‌های آن به شمار می‌روند.

صفحه نمایش

شیائومی برای گوشی میان رده جدید خود از صفحه نمایشی بسیار عالی و باکیفیت بهره برده که نمونه آن در محصولات میان رده بازار قابل مشاهده نیست. این صفحه نمایش از یک پانل با رزولوشن 1.5K بهره برده و تصاویری بسیار شفاف و با رنگ‌های طبیعی را پیش چشم کاربر قرار می‌دهد.

این صفحه نمایش همچنین از فناوری محافظت چشم با درخشش بالا بهره برده و در استفاده‌های طولانی، حداقل آسیب را به چشم کاربر وارد می‌کند.

در ساخت این نمایشگر از پانل جدید Huaxing C7 استفاده شده که به‌طور خاص روی ارائه بیشترین میزان روشنایی با حداقل مصرف انرژی متمرکز است. حداکثر میزان روشنایی این صفحه نمایش برابر با 1800 نیت است. بنابراین می‌توانید با خیال راحت حتی زیر تابش مستقیم نور خورشید هم به کار با گوشی خود بپردازید. این پانل همچنین استاندارد TÜV Rheinland را هم کسب کرده که به واسطه آن تجربه بصری بهتری را در زوایای مختلف ارائه می‌کند.

پانل C7

حاشیه صفحه نمایش گوشی ردمی نوت 13 پرو پلاس همچنین حاشیه‌های بسیار باریک 2.27 میلیمتری داشته و طراحی تختی دارد.‌

تراشه، رم و حافظه

Redmi Note 13 Pro+ به تراشه دایمنسیتی 7200 اولترا مجهز است که چیپستی میانرده و پریمیوم از مدیاتک به شمار می‌رود و قادر به ارائه عملکردی هم‌سطح پرچمداران است. این تراشه با استفاده از فناوری ساخت 4 نانومتری تولید شده و بسیار سریع و بهینه است.

تراشه مدیاتک

تراشه Dimensity 700 Ultra موفق شده در تست انتوتو به امتیاز 803381 برسد. به این ترتیب می‌توان مطمئن بود که چیپست به کار رفته در میان رده جدید شیائومی عملکردی سریع و بی‌نقص در اجرای اپلیکیشن‌های مختلف خواهد داشت.

علاوه بر این، سیستم خنک کننده این گوشی هم از فضایی 4000 میلیمتر مربعی بهره می‌برد که مجال خنک‌کنندگی بسیار مناسبی را در اختیار سیستم محفظه بخار آن قرار می‌دهد. لازم به ذکر است که سیستم محفظه بخار شانس داغ کردن دستگاه تحت فعالیت‌های سنگین را کمتر می‌کند.

در کنار این تراشه، میان رده جدید شیائومی همچنین از حیث رم و حافظه داخلی هم کاملا هم‌تراز با پرچمداران بازار عمل کرده است. یکی از مدل‌های این گوشی 16 گیگ رم داشته و با حافظه داخلی 512 گیگ روانه بازار خواهد شد. مهم‌تر آن که حافظه رم به کار رفته در این دستگاه از نوع LPDDR5 بوده و حافظه داخلی نیز از نوع UFS 3.1 خواهد بود.

هر دوی این استانداردها، برترین نمونه‌های بازار بوده و هم‌اکنون در پرچمداران گرانقیمت مورد استفاده قرار می‌گیرند.

کیفیت ساخت

علیرغم این که Redmi Note 13 Pro Plus در اصل یک گوشی میان رده است، اما کیفیت ساخت آن چیزی کمتر از محصولات پریمیوم بازار ندارد.‌ این گوشی موفق به کسب استاندارد IP68 شده و در برابر نفوذ گرد و غبار و رطوبت مقاوم‌تر است.

ردمی نوت 13 پرو پلاس

در این زمینه شیائومی تایید کرده که 19 بخش اصلی از این دستگاه، همگی ضدآب طراحی شده‌اند.

بعلاوه، قاب این گوشی هم به‌گونه‌ای ساخته شده که قادر به تحمل فشارهای معمول باشد. شیائومی در طول فرآیند ساخت این گوشی، آن را تحت 56 فرآیند تست هم‌سطح گوشی‌های پریمیوم قرار داده و میانرده جدید این کمپانی هم با موفقیت از پس تمام آن‌ها برآمده است.

گوشی مقاوم

عملکرد دوربین

در کنار صفحه نمایش بسیار روشن و کیفیت ساخت عالی، ردمی نوت 13 پرو پلاس همچنین از حسگر اصلی HP3 سامسونگ در ماژول دوربین استفاده کرده است. این حسگر 200 مگاپیکسلی قادر است حتی در شرایط نوری نه چندان مناسب هم تصاویری خیره‌کننده بگیرد.

حسگر HP3 سامسونگ

دیافراگم بسیار بزرگ حسگر این دوربین قادر است نور بیشتری دریافت کند و در مد تصویربرداری شب و در شرایط نوری نامساعد، تصاویر بهتری ثبت کند. علاوه بر این، حسگر HP3 به کار رفته در دوربین این گوشی میان رده پریمیوم همچنین به لرزشگیر نوری مجهز است و می‌تواند تصاویر و ویدیوهایی با حداقل لرزش را ثبت کند.

علاوه بر این، یک حسگر فوق عریض 8 مگاپیکسلی در کنار یک دوربین ماکروی 2 مگاپیکسلی هم تکمیل‌کننده ماژول دوربین پشتی این دستگاه هستند.

ردمی نوت 13 پرو پلاس

شیائومی همچنین از فناوری‌های پردازش تصاویر پیشرفته در میان رده جدیدش بهره برده تا تصاویر ثبت شده توسط این گوشی کیفیت بهتری داشته باشد.

باتری

باتری 5000 میلی آمپر ساعتی

ظرفیت باتری گوشی ردمی نوت 13 پرو پلاس برابر با 5000 میلی آمپر ساعت است. شیائومی ادعا کرده که این باتری قادر است با یک بار شارژ 1.28 روز کاربر را همراه کند. علاوه بر این، شارژ سریع 120 واتی نیز باعث شده که کاربر هیچ نگرانی از بابت خالی شدن باتری نداشته باشد.

ردمی نوت 13 پرو پلاس با چه قیمتی به بازار عرضه خواهد شد؟

ردمی نوت 13

در حال حاضر هر سه نسخه گوشی Redmi Note 13 در کشور چین قابل سفارش دادن هستند. شروع قیمت مدل پرو پلاس از حدود 275 دلار است. با این وجود، خرید گران‌ترین و مجهزترین مدل از این گوشی حدودا 315 دلار پای علاقمندان آب خواهد خورد.