آشپزخانه

چیزهایی که هرگز نباید در آشپزخانه خود نگهداری کنید

برخی از وسایل موجود در آشپزخانه باعث به خطر انداختن سلامت شده و مشکلات جدی را به‌همراه خواهند داشت. از این رو قصد داریم شما را با چیزهایی که هرگز نباید در آشپزخانه خود نگهداری کنید، آشنا کنیم.

آشپزخانه به‌عنوان یکی از پراستفاده‌ترین مکان‌های خانه محسوب می‌شود و به همین دلیل اعضای خانواده، آن را به محلی برای نگهداری وسایل مختلف تبدیل می‌کنند؛ اما وجود برخی وسایل ممکن است سلامت این مکان مهم را تهدید کرده و مشکلات جدی را به‌همراه داشته باشند. در همین راستا با توجه به این‌که حفظ سلامت آشپزخانه از اهمیت زیادی برخوردار است، قصد داریم شما را با چیزهایی که هرگز نباید در آشپزخانه خود نگهداری کنید، آشنا کنیم.

کدام وسایل سلامت آشپزخانه را تهدید می‌کنند؟

برخی از لوازم به‌دلیل ماهیت خود نباید در آشپزخانه حضور داشته باشند؛ چرا که با آسیب به مواد غذایی می‌توانند سلامت اعضای خانواده را با مشکلات جدی مواجه کنند. در ادامه با این وسایل آشنا خواهیم شد.

مواد غذایی منقضی شده

آشپزخانه

یکی از چیزهایی که نباید در محیط خانه و آشپزخانه وجود داشته باشند، خوراکی‌های منقضی شده هستند؛ چرا که وجود آنها در خانه باعث مسمومیت خواهد شد. بهترین راهکار این است که تاریخ انقضای مواد غذایی را یادداشت کرده و بلافاصله پس از منقضی شدن، آنها را از محیط خانه خارج کنید.

داروها

به چند دلیل نباید داروها در آشپزخانه نگهداری شوند؛ چرا که منابع گرما نظیر اجاق گاز باعث آسیب دیدن به داروها خواهند شد و به همین دلیل همواره توصیه می‌شود داروها را در مکان خنک نگهداری کنید. ضمن این‌که حضور داروها در این مکان باعث می‌شود تا اعضای خانواده به‌ویژه کودکان آنها را به اشتباه به‌عنوان خوراکی مصرف کنند که خطرهای زیادی را به‌همراه خواهد داشت.

محصولات پاک کننده و سمی

آشپزخانه

همواره توصیه می‌شود محصولات پاک کننده نظیر محصولات حاوی سفید کننده، الکل و ضد چربی، صابون یا نرم‌کننده لباس را در آشپزخانه نگهداری نکنید. در واقع حضور کمتر این محصولات در محیط خانه باعث سالم‌تر بودن آن خواهد شد؛ چرا که گاز این مواد سمی و آسیب‌زننده می‌تواند روی مواد غذایی تاثیر بگذارد و حتی باعث آتش‌سوزی شود.

گیاهان تزیینی و دکوری

حضور گیاهان و دکوری‌ها غیر ضروری باعث اشغال فضای آشپزخانه می‌شوند و هنگام جابه‌جایی و پختن غذا مشکلاتی را به‌همراه خواهند داشت. از این رو بهتر است در محیط آشپزخانه، گیاهان و دکورهای غیر ضروری را نگهداری نکنید.

وسایل آسیب‌دیده

آشپزخانه

وسایلی چون چاقوی تیز، قیچی و چنگال جزو وسایل ضروری محسوب می‌شوند. از این رو باید همواره آنها را بررسی کرده و در صورت نیاز آنها را با وسایل نو جایگزین کنید. همچنین قابلمه‌ها و ماهیتابه‌ها نیز باید مورد بررسی قرار بگیرند؛ زیرا هر نوع آسیب، لکه و سوختگی می‌تواند به مواد غذایی آسیب برساند.

ظروف و بسته‌های استفاده‌ شده

پس از خرید غذا نباید بسته‌بندی آنها را در آشپزخانه نگهداری کرد؛ چرا که هر نوع وسایل و ظروف پلاستیکی، کارتنی و شیشه‌ای، یک عامل ایجاد آلودگی محسوب می‌شود و به همین دلیل دور انداختن یا بازیافت آنها بهترین راهکار خواهد بود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*