راهنمای تمیز کردن خوردگی و سولفاته باتری خودرو در منزل

راهنمای تمیز کردن باتری خودرو در منزل

خوردگی یا سولفاته سطحی باتری ماشین، با تمیزکاری به‌سادگی قابل رفع است. در ادامه آموزش تمیز کردن رسوبات باتری خودرو در منزل را مطالعه کنید.

اغلب راننده‌ها همیشه زمانی را به تمیزکاری کابین خودرویشان اختصاص می‌دهند یا چک کردن منظم روغن موتور را در اولویت می‌گذارند. با این حال، کمتر توجهی به باتری دارند که یکی دیگر از اجزای اساسی خودرو است. در ادامه توضیح می‌دهیم که چطور در منزل باتری خودرو خود یا به‌طور دقیق، خوردگی موجود روی آن را تمیز کنید تا در آینده ناگهان با مشکلی در عملکرد باتری مواجه نشوید. خوردگی باتری که می‌تواند یکی از نشانه های تمام شدن عمر باتری خودرو باشد، با استفاده از چند وسیله ساده پاک می‌شود.

آموزش روش خانگی تمیز کردن باتری خودرو

راهنمای تمیز کردن خوردگی و سولفاته باتری خودرو در منزل

اول از همه باید ذکر کرد که برای تمیز کردن باتری ماشین در خانه، به دستکش لاستیکی، ژله پترولیوم یا همان وازلین، جوش شیرین، مسواک کهنه یا هر برس نایلونی نرم دیگر، ظرف حاوی آب، پارچه یا حوله و آچار برای قطع و وصل باتری نیاز دارید. پس از اینکه موارد مذکور را آماده و موتور را خاموش کردید، باید این چند مرحله را برای تمیزکاری باتری ماشین طی کنید.

  1. نگاهی دقیق به باتری داشته باشید تا ببینید که آثاری از آسیب مثل باد کردن سطح، نشت مایع، ترک در قسمت پلاستیکی یا شل بودن سرباتری‌ها دیده می‌شود یا خیر. در صورتی که هر کدام از این آسیب‌ها را در باتری مشاهده کردید، باید سریعاً برای تعویض آن اقدام کنید. اگر خبری از این نشانه‌های آسیب به باتری نبود و صرفاً پودری به رنگ سبز و آبی دور سرباتری‌ها وجود داشت، این صرفاً خوردگی یا سولفاته شدنِ معمول باتری است.
  2. ابتدا قطب منفی (مشکی) و سپس قطب مثبت (قرمز) را قطع کنید.
  3. یک قاشق غذاخوری جوش شیرین را در آب هم بزنید تا کامل با هم مخلوط شوند.
  4. حالا مسواک کهنه یا برس نایلونی خود را در آن فرو ببرید و با استفاده از آن قسمت‌های سولفاته شده را تمیز کنید. سپس پارچه‌ای را که تهیه کرده‌اید روی قسمت‌های مورد نظر بکشید.
  5. پس از اتمام کار، برای از بین بردن کامل باقی‌مانده‌های تمیزکاری، از آب‌پاش حاوی آب تمیز یا پارچه مرطوب استفاده کنید.
  6. نهایتاً سرباتری‌ها را با لایه‌ای نازک از ژل پترولیوم یا وازلین بپوشانید و دوباره قطب‌ها را وصل کنید. اول از قطب مثبت شروع کنید و همچنین فراموش نکنید که محکم پیچ‌ها را ببندید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*