افزایش شارژدهی باتری گوشی اندرویدی بازی

5 روش برای افزایش شارژدهی باتری گوشی اندرویدی در حین انجام بازی

در ادامه به معرفی ترفندهایی برای افزایش شارژدهی باتری گوشی های اندرویدی در حین انجام بازی های ویدیویی می‌پردازیم. اطلاعات این متن می‌تواند تجربه بازی کردن روی موبایل را به‌طور قابل ملاحظه‌ای ارتقا دهد.

اگر به بازی کردن روی گوشی های موبایل اندرویدی خود علاقمند باشید، حتما بارها پیش آمده که در اوج لذت بازی با پیغام Low Battery روبرو شوید! به‌خصوص با پیشرفت‌های روزافزون بازی‌های پلتفرم‌های موبایل که مصرف انرژی آن‌ها را به‌طور دائمی افزایش می‌دهد. این مساله، امری بسیار تاثیرگذار و ناراحت‌کننده است که می‌تواند به تجربه بازی‌های موبایل، خصوصا عناوین آنلاین، آسیب فراوانی بزند. به همین جهت امروز سعی داریم در گجت نیوز راهکارهایی برای افزایش شارژدهی باتری گوشی های اندرویدی در حین تجربه بازی های موبایل را معرفی کرده و آموزش دهیم.

بیشتر بخوانید:

نکاتی مهم درباره باتری و شارژر گوشی موبایل که حتما باید بدانید

عادت های بد و غلط افراد در شارژ موبایل که باتری گوشی را نابود می‌کند

راهکارهای افزایش شارژدهی باتری گوشی اندرویدی در زمان انجام بازی

روش‌های زیر می‌توانند تا حد زیادی شارژدهی باتری گوشی موبایل شما را افزایش دهند. با این وجود، در کنار این موارد، توصیه می‌کنیم راهکارهای همیشگی افزایش عمر باتری را نیز در نظر داشته باشید تا به تجربه بهتری از بازی های موبایل دست پیدا کنید.

تنظیمات گوشی موبایل و بازی را تغییر دهید

تنظیمات گوشی موبایل

یکی از مهم‌ترین تغییراتی که می‌تواند شارژدهی گوشی موبایل شما را به‌طور قابل ملاحظه ای ارتقا دهد، تنظیم میزان روشنایی صفحه نمایش است. کاهش روشنایی نمایشگر می‌تواند تا حد زیادی مصرف انرژی آن را کاهش دهد. بنابراین خصوصا زمانی که در محیط‌های تاریک به بازی مشغول هستید، حتما روشنایی صفحه نمایش را کاهش دهید.

تنظیمات دیگری که می‌توانید با دستکاری آن شارژدهی باتری گوشی اندرویدی را در حین انجام بازی افزایش دهید، کاهش صداست. اگر به افکت‌های مختلف صوتی بازی نیازی ندارید، صدا را کم یا کلا قطع کنید! این کار همچنین می‌تواند برای تضمین سلامت گوش و آزار ندیدن اطرافیان از صدای گوشی شما هم مفید باشد!

علاوه بر این، برخی بازی‌ها نیز از تنظیمات پیشرفته‌تری مثل امکان کاهش جزئیات گرافیکی، نرخ فریم یا رزولوشن نیز پشتیبانی می‌کنند. رزولوشن بالاتر یا جزئیات گرافیکی بیشتر البته باعث ارتقای کیفیت بصری تجربه بازی‌های موبایل خواهند شد. با این وجود، افزایش مصرف باتری و وارد شدن فشار بیشتر به چیپست دستگاه از جمله اثرات اجتناب ناپذیر این اتفاق خواهند بود.

بنابراین در صورتی که واقعا نیازی به برخورداری از حداکثر جزئیات گرافیکی ممکن ندارید، تنظیمات گرافیکی را کمی سبک‌تر کنید تا فشار کمتری به گوشی شما وارد شود.

در کنار موارد بالا، قرار دادن گوشی در مد Airplane Mode یا غیرفعال کردن وای فای یا دیتای موبایل نیز می‌تواند گام مثبت دیگری باشد که باعث افزایش شارژدهی گوشی موبایل شما در حین انجام بازی های مختلف خواهد شد. در این شرایط، فعالیت‌های پس‌زمینه اپلیکیشن‌های آنلاین متوقف شده و اعلان‌های مرتبط با آن‌ها نیز روی صفحه نمایش داده نخواهند شد.

البته در صورتی که قصد تجربه بازی‌های آنلاین را دارید، نمی‌توانید اینترنت را قطع کنید!

اجازه ندهید گوشی موبایل شما داغ شود

افزایش شارژدهی باتری گوشی اندرویدی بازی

داغ شدن بیش از اندازه باتری تاثیر منفی چشمگیری روی میزان شارژدهی و عمر آن در دراز مدت خواهد داشت. در صورتی که گوشی شما داغ شود، نه تنها مجبورید آن را در فواصل زمانی کوتاه‌تر شارژ کنید، بلکه احتمالا بسیار زودتر از انتظارتان ناچار به تعویض باتری خواهید شد.

داغ کردن گوشی همچنین می‌تواند توان پردازشی را هم کاهش داده و باعث ایجاد لگ یا حتی کرش کردن بازی‌های شود و به تجربه گیمینگ شما آسیب بزند.

برای جلوگیری از داغ کردن گوشی خود می‌توانید در محیطی خنک، به دور از تابش خورشید یا سایر منابع گرمایی، به تجربه بازی‌های ویدیویی بپردازید. علاوه بر این، خارج کردن گوشی از قاب یا کاور آن، بستن برنامه‌هایی که به آن‌ها نیاز ندارید و استفاده از ادوات و اکسسوری‌های خنک‌کننده مخصوص گوشی های موبایل هم از جمله کارهایی هستند که می‌توانید برای جلوگیری از داغ کردن گوشی موبایل خود انجام دهید.

البته تمامی این موارد تنها تاثیر اندکی در خنک شدن گوشی موبایل شما ایفا خواهند کرد؛ چرا که بخش اعظم حرارت گوشی های موبایل ناشی از داغ شدن سی پی یو و پردازنده گرافیکی است و شما در این خصوص کار خاصی نمی‌توانید انجام دهید!

قابلیت Force 4x MSAA را غیرفعال کنید

گیمینگ موبایل

قابلیت Force 4x MSAA یکی از قابلیت‌های جذاب بازی‌های مدرن است که به شما امکان می‌دهد با رندر کردن محتوای مربوط به گوشی ها با چهار برابر رزولوشن واقعی صفحه نمایش، رزولوشن کلی بازی را ارتقا دهد. این قابلیت طبیعتا باعث افزایش خیره‌کننده کیفیت گرافیکی بازی خواهد شد. با این وجود، فعال کردن آن طبیعتا افزایش مصرف باتری و داغ کردن آن را در پی خواهد داشت.

این قابلیت به‌طور پیش‌فرض غیرفعال است. با این وجود گیمرهای علاقمند می‌توانند در صورت امکان آن را فعال کنند. با این حال اگر قصد ندارید به باتری گوشی خود فشار وارد کنید، بهتر است این قابلیت همیشه غیرفعال باشد!

از یک اینترنت سریع و پایدار استفاده کنید

اینترنت وای فای

تجربه بازی‌های مالتی پلیر با اینترنت‌های کند و ناپایدار می‌تواند ضمن آسیب رساندن به کیفیت بازی باعث مصرف بیشتر شارژ باتری گوشی هم بشود. دلیل آن است که گوشی شما در این شرایط انرژی زیادی را صرف تلاش برای اتصال برای سیگنال‌های شبکه می‌کند و مصرف باتری آن افزایش می‌یابد.

راهکار موثر برای جلوگیری از رخ دادن این مشکل آن است که در محیط های شلوغ یا مکان‌هایی که دریافت سیگنال ضعیفی دارند به بازی نپردازید و در عوض از شبکه وای فای قدرتمندی برای اتصال به اینترنت استفاده کنید.

گوشی خود را به پاوربانک یا منبع انرژی متصل کنید

افزایش شارژدهی باتری گوشی اندرویدی بازی

روش دیگر برای افزایش شارژدهی باتری گوشی موبایل شما در حین انجام بازی، وصل کردن گوشی به پاوربانک یا منبع برق است. البته توصیه می‌شود تنها در صورتی برای انجام این کار اقدام کنید که شارژ باتری گوشی شما 100 درصد نباشد!

این روش البته تاثیری در میزان مصرف شارژ باتری گوشی ندارد؛ اما ضمن اینکه امکان تجربه بازی‌های ویدیویی با مناسب‌ترین کیفیت را هم در اختیارتان قرار می‌دهد، خطر خالی شدن شارژ در حین این کار را نیز از شما دور خواهد کرد!

البته در کنار این روش، حتما چهار ترفند دیگر آموزش داده شده در این متن را نیز مورد استفاده قرار دهید تا هم مصرف پایین‌تری داشته باشید و هم شارژدهی گوشی‌تان افزایش پیدا کند. همچنین توجه کنید که در حین انجام بازی هرگز از شارژرهای فست شارژ یا شارژ بیسیم استفاده نکنید؛ چرا که حرارت تولید شده توسط این روش‌های شارژ می‌توان اثر داغ شدن معمولی گوشی را تشدید کرده و آسیب بزرگتری به دستگاه وارد کند.

تجربه لذت‌بخش‌تر بازی‌های ویدیویی با شارژدهی بیشتر باتری!

تجربه انجام بازی‌های موبایل، خصوصا در سفر یا سایر شرایط مشابه واقعا لذت‌بخش است! با این وجود، مدیریت نکردن میزان مصرف باتری در این شرایط می‌تواند خیلی سریع این تجربه لذت‌بخش را خراب کند و آن را به کاری طاقت‌فرسا تبدیل کند.

روش‌های آموزش داده شده در این متن می‌توانند با کاهش میزان مصرف شارژ، انجام بازی‌های موبایل را به تجربه‌ای دوست‌داشتنی‌تر تبدیل کنند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*