فروشگاه اینترنتی

ویژگی های یک فروشگاه اینترنتی با نرخ تبدیل بالا

فروشگاه اینترنتی یک وب‌سایت یا اپلیکیشن است که محصولات یا خدماتی را به‌صورت آنلاین به فروش می‌رساند. هدف از ساخت فروشگاه‌های اینترنتی فراهم آوردن امکان خرید غیرحضوری، سریع و راحت برای کاربران است.

انواع فروشگاه‌های اینترنتی معمولا به‌صورت خرده فروشی، عمده فروشی و فروشگاه‌های خدماتی فعالیت می‌کنند. ویژگی‌های مهم مختلفی برای یک فروشگاه اینترنتی خوب و استاندارد مطرح می‌شود که بعضی از آنها مربوط به مالک فروشگاه و بعضی مربوط به کاربران می‌شود. یکی از این ویژگی‌ها نرخ تبدیل بالا است. اکنون قصد داریم درباره یک فروشگاه اینترنتی با نرخ تبدیل بالا صحبت کنیم و این‌که اصولا ویژگی‌های چنین فروشگاهی چیست.

نرخ تبدیل بالا چیست و در فروشگاه‌های اینترنتی چه اهمیتی دارد؟

نرخ تبدیل بالا در فروشگاه اینترنتی از جمله ویژگی‌هایی است که برای مالک فروشگاه اهمیت بسیاری دارد. این ویژگی یکی از فاکتورهای مهم برای مشخص کردن سودآوری و موفقیت فروشگاه محسوب می‌شود. نرخ تبدیل بالا نتیجه عملکرد بی‌نقص و صحیح تیم طراحی فروشگاه و البته مارکتینگ در کنار هم است.

به‌طور کلی نرخ تبدیل بالا در فروشگاه اینترنتی به این معنی است که درصد بالایی از بازدیدکنندگان سایت، اقدام مورد نظر شما را انجام می‌دهند. این اقدام مورد نظر می‌تواند خرید محصول، ثبت نام در خبرنامه، دانلود فایل، یا هر اقدام دیگری باشد.

نرخ تبدیل بالا در فروشگاه اینترنتی نشان می‌دهد که سایت شما برای بازدیدکنندگان جذاب است و آنها را به حرکت به‌سمت هدف شما ترغیب می‌کند. این امر می‌تواند به افزایش درآمد و سودآوری فروشگاه اینترنتی شما کمک کند.

نرخ تبدیل فروشگاه‌های اینترنتی معمولاً بین ۱ تا ۵ درصد است. با این حال، برخی از فروشگاه‌های اینترنتی با بهینه‌سازی سایت خود، نرخ تبدیل را تا ۱۰ درصد یا بیشتر افزایش داده‌اند. نرخ تبدیل بالا یکی از مواردی است که از ابتدای ساخت فروشگاه اینترنتی باید برای آن برنامه‌ریزی کرد و هدف گذاری نمود.

 فروشگاه اینترنتی

عوامل موثر بر بالا رفتن نرخ تبدیل در فروشگاه‌های اینترنتی

همان‌طور که گفته شد، نرخ تبدیل بالا از مواردی است که هم طراحی سایت فروشگاه و هم عملکرد شما و تیم برنامه‌ریزتان در آن موثر است. عوامل مختلفی می‌توانند بر نرخ تبدیل فروشگاه اینترنتی تأثیر بگذارند، از جمله:

طراحی و عملکرد سایت

طراحی و عملکرد سایت شما باید جذاب و کاربرپسند باشد تا کاربر را به سمت هدف شما سوق دهد. استفاده از سایت فروشگاه اینترنتی باید برای بازدیدکنندگان آسان و لذت‌بخش بوده و مطابق نیازها و انتظارات بازدیدکنندگان هدف شما باشد.

کیفیت محصولات یا خدمات

محصولات یا خدمات این فروشگاه‌ها باید باکیفیت و مطابق با نیازهای بازدیدکنندگان باشد. کیفیت محصولات یا خدمات باید به‌گونه‌ای باشد که بازدیدکنندگان را راضی کند و باعث شود آنها از خرید خود پشیمان نشوند. ضمن این‌که محصول یا خدمات شما باید کاملا مطابق آنچه نمایش می‌دهید ارائه شود.

قیمت محصولات یا خدمات

قیمت محصولات یا خدمات این فروشگاه‌ها باید رقابتی باشد تا بازدیدکنندگان را به خرید ترغیب کند. به‌این معنی که این قیمت باید با توجه به قیمت محصولات یا خدمات مشابه در بازار تعیین شود.

عملیات تحویل و بازگشت

عملیات تحویل و بازگشت محصولات یا خدمات این فروشگاه‌ها باید سریع و آسان باشد تا بازدیدکنندگان احساس اطمینان کنند و خریداران اعتماد لازم را به‌دست آورند. عملیات تحویل و بازگشت باید به‌گونه‌ای باشد که بازدیدکنندگان بتوانند به‌سرعت و بدون مشکل محصولات یا خدمات خریداری شده خود را دریافت کنند.

نکته مهم این است که برای نحوه عملکرد شما و خدماتی که ارائه می‌دهید نیز باید براساس فرم فروشگاه و محصولات‌تان برنامه‌ریزی‌های لازم از ابتدای ساخت فروشگاه اینترنتی صورت گرفته و در بازه‌های زمانی مختلف نیز بر اساس بازخورد این برنامه‌ریزی‌ها تغییرات مورد نیاز اعمال شود.

ویژگی‌های فروشگاه‌های اینترنتی با نرخ تبدیل بالا

علاوه بر مواردی که به‌عنوان عوامل بالا رفتن نرخ تبدیل فروشگاه ذکر شد، برای این فروشگاه‌ها می‌توان بعضی ویژگی‌های مشخص را نیز مطرح کرد. به‌طور کلی فروشگاه‌های اینترنتی با نرخ تبدیل بالا دارای ویژگی‌های زیر هستند:

  • ارائه ضمانت بازگشت وجه که به بازدیدکنندگان کمک می‌کند تا با خیال راحت خرید کنند.
  • ارائه روش‌های پرداخت آسان و متنوع که به بازدیدکنندگان کمک می‌کند تا به راحتی هزینه خرید خود را پرداخت کنند.
  • امکان پرداخت توسط درگاه‌های پرداخت مختلف.
  • ارائه مشاوره و راهنمایی آنلاین توسط کارشناسان اختصاصی سایت.
  • امکان فیلتر کردن محصولات برای انتخاب راحت‌تر فراهم باشد.
  • ارائه گزینه‌های مختلف حمل و نقل و ارسال و لحاظ کردن گزینه حمل و نقل رایگان برای خریدها یا مشتریان ویژه.
  • تقویت اعتماد بازدیدکنندگان که آنها را به خرید ترغیب کنند. این کار می‌تواند از طریق ارائه اطلاعات معتبر درباره کسب و کار، استفاده از نمادهای اعتماد، و ارائه خدمات پشتیبانی مشتری انجام شود.
  • داشتن اکانت ویژه در شبکه‌های اجتماعی پربازدید و پرمخاطب مانند اینستاگرام و توییتر

با توجه به ویژگی‌های ذکر شده، می‌توان گفت که فروشگاه‌های اینترنتی با نرخ تبدیل بالا فروشگاه‌هایی هستند که ضمن توجه به نیازها و انتظارات بازدیدکنندگان خود، سعی می‌کنند تا تجربه خریدی لذت‌بخش و مطمئن برای آنها فراهم کنند.

 فروشگاه اینترنتی

نکات ضروری برای بهینه‌سازی یا ساخت فروشگاه‌ها اینترنتی با نرخ تبدیل بالا

از مواردی که می تواند نرخ تبدیل فروشگاه اینترنتی را بالا ببرد، رعایت استانداردها لازم در امکانات سایت‌ فروشگاهی است. این امکانات که معمولا هنگام طراحی و ساخت مشخص می‌شوند، به‌فراخور نیاز و با توجه به بررسی بازخورد مشتری یا بازدید کننده قابل تغییر توسط طراحان و سازندگان سایت است. به‌طور کلی برای افزایش نرخ تبدیل فروشگاه اینترنتی خود، می‌توانید ضمن رعایت نکات بالا و حفظ ویژگی‌های مهم فروشگاه‌های آنلاین، از ابزارهای بهینه‌سازی نرخ تبدیل (CRO) برای شناسایی و رفع مشکلاتی که باعث کاهش نرخ تبدیل می‌شوند، استفاده کنید. استفاده از این ابزار نیز در تخصص فروشگاه‌ساز بوده و می‌تواند توسط این امکانات روش‌های بهینه‌سازی فروشگاه شما را مشخص نموده و تغییرات لازم را برای شما ایجاد کرده، آنچه را باید با شما درمیان بگذارد.

سخن پایانی

آنچه در پایان باید اضافه کرد، انجام پروسه طراحی و ساخت فروشگاه اینترنتی از طریق فروشگاه ساز قدرتمند و دارای امکانات فراوان می تواند کمک شایانی به شما در جهت دستیابی به یک فروشگاه اینترنتی با نرخ تبدیل بالا، نماید.

این مطلب توسط شرکت های ثالث به عنوان بیانیه مطبوعاتی یا رپورتاژ آگهی ارسال شده و گجت نیوز در قبال موارد مندرج در آن مسئولیتی ندارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*