سقوط دارایی‌ های NFT

سقوط دارایی‌ های NFT با سرعت موشک؛ 95 درصد از آن‌ها بی‌ارزش شده‌اند

تحقیقات اخیر دپ‌گمبل از سقوط دارایی‌ های NFT خبر می‌دهد و اکنون سرمایه‌گذاری ۹۵ درصد از افراد کاملاً بی‌ارزش است.

سایت رمزنگاری دپ‌گمبل – dappGambl تحقیقاتی را در مورد وضعیت فعلی بازار توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) منتشر کرده است که از سقوط دارایی‌ های NFT خبر می‌دهد. داده‌هایی که کشف شده نشان می‌دهد 95 درصد از این دارایی‌های دیجیتال اکنون «بی‌ارزش» هستند که وضعیتی تکان‌دهنده محسوب می‌شود.

مانند سایر رمزارزها، NFT‌ نیز بر بستر بلاکچین فعال است و تا دوسال گذشته در میان پررونق‌ترین بازار ارزهای دیجیتال قرار داشت. NFT‌ها در واقع نوع غیرقابل تعویض و انحصاری رمزارزها هستند و می‌توان این توکن‌ها را فایل‌های دیجیتالی دانست که توسط کاربران روی شبکه‌های بلاک چین، عمدتا اتریوم، ضرب می‌شوند.

سقوط دارایی‌ های NFT

از قابلیت‌ منحصربه‌فرد بودن این توکن‌ها می‌توان سود بسیاری برد، اما در حال حاضر به نظر می‌رسد که علاقه به NFTها و ارزش‌گذاری آنها از بین رفته است. شاید ارزش این سرمایه‌گذاری‌ها تنها به دوران حباب در حوزه ارزهای دیجیتال با ریسک بالا منحصر می‌شد، به‌طوری که در آگوست 2021 شاهد حجم معاملات ماهیانه 2.8 میلیارد دلاری بودند.

در حالی که بزرگ‌ترین ارزهای دیجیتال ارزش‌های خود را حفظ کرده‌اند، اما ارزش‌گذاری NFT با سقوط و افت شدیدی مواجه شده‌ است. آخرین ارقام به اشتراک گذاشته شده برای معاملات NFT نشان دهنده حجم معاملات تنها 80 میلیون دلار در هفته است. dappGambl داده‌های NFT خود را از NFT Scan تهیه و 73257 مجموعه NFT را قبل از ترسیم نمودارها و نتیجه‌گیری آنالیز کرد.

سقوط شدید قیمت کلکسیون‌های NFT

سقوط دارایی‌ های NFT

خبرسازترین نتیجه در تحقیقات این است که اکثریت قریب به اتفاق NFTها در حال‌حاضر کاملاً بی‌ارزش هستند و ارزش بازار حدود ۶۹۷۹۵ مورد از آن‌ها برابر با صفر اتریوم است. تحلیل‌های بیشتر از وضعیت بازار NFT نشان داد که ۷۹ درصد از کل مجموعه‌های NFT دارای توکن‌هایی هستند که فروخته نشده باقی می‌مانند. 23 میلیون نفر در این کلکسیون‌ها که فاقد ارزش هستند، سرمایه‌گذاری کرده بودند.

علاوه‌براین، عدم تعادل قابل توجهی بین تولید و تقاضای NFT در این زمان وجود دارد. تحقیقات dappGambl نشان می‎‌دهد که این بازار دیگر توان جذب سرمایه‌گذاران را ندارد. امروزه 41 درصد از NFTها بین 5 تا 100 دلار قیمت‌گذاری شده‌اند که تنها 1 درصد آنها ارزشی بیش از 6000 دلار دارند.

با این حال، سقوط دارایی‌ های NFT به همینجا ختم نمی‌شود و ممکن است اوضاع حتی بدتر از آن چیزی باشد که تحقیقات نشان می‌دهد. به عنوان مثال، یک مجموعه NFT قیمتی بیش‌از 13 میلیون دلار داشت که بسیار عادی به نظر می‌رسد. اما مشکل این مجموعه این است که فروش تمام دوران آن تنها به 18 دلار رسیده است.

بیشتر بخوانید:

بهترین صرافی های ارز دیجیتال خارجی

پژوهش جدید همچنین به تأثیر زیست محیطی ساخت NFTها پرداخته است. ساخت یا استخراج NFT به معنای تبدیل داده‌های دیجیتال به مجموعه‌های رمزنگاری شده در شبکه‌ی بلاک چین است. این فرآیند با برخی از ارقام مصرف انرژی قابل‌توجهی همراه بود که به استخراج ETH و BTC مرتبط می‌شود.

یکی از شگفت‌انگیزترین ارقام این رشته از تحقیق این است که ادعا می‌شود 195699 مجموعه NFT بدون مالک ظاهری یا سهم بازار، به 27789258 کیلووات ساعت برای ضرابخانه نیاز دارد که منجر به انتشار حدود 16243 تن گاز CO2 می‌شود.

علی‌رغم یافته‌های تقریباً بی‌انتهایی که توسط dappGambl کشف شده است، به نظر می‌رسد NFTها همچنان در آینده ما جایگاهی خواهند داشت. در طول رکود فعلی NFT، منبع بر این باور است که NFTها باید یا هنر واقعی باشند و یا ابزار واقعی ارائه دهند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*