زشت افتادن در سلفی

چرا در تصاویر سلفی زشت به نظر می‌رسیم؟

همه ما چندین و چند بار سلفی گرفته‌ایم و برایمان این سوال به وجود آمده که چرا در تصاویر سلفی زشت به نظر می‌رسیم و تصویرمان متفاوت از چیزی است که در آینه می‌بینیم. برای رسیدن به این سوال، همراه با گجت نیوز بمانید.

آیا شما هم پس از گرفتن یک عکس سلفی، از خودتان پرسیده‌اید که: چرا تصویر من با این دوربین کمی عجیب به نظر می‌رسد؟ یا این که پس از گرفتن اولین سلفی، به فکر استفاده از فیلترهای زیبایی دوربین افتاده باشید؟ اگر شما هم با این مشکلات رو به رو شده‌اید، بهتر است بدانید که به هیچ وجه تنها نیستید و مشکل صورت شما نیست؛ بلکه دوربین‌های استفاده شده در گوشی‌های هوشمند و البته مغز ما انسان‌ها ایرادهایی دارد!

دلیل اصلی زشت افتادن در تصاویر سلفی دوربین گوشی است!

رابط‌های کاربری مختلف مانند وان یوآی، همگی از تکنیک‌هایی استفاده می‌کنند تا تصاویر سلفی زشت به نظر نرسند. شرکت‌های آسیایی مانند شیائومی، توناژ رنگ صورت کاربر را تغییر می‌دهند و اپل با استفاده از تکنیک‌هایی، تصاویر را کمی روتوش می‌کند. با این حال ایراد اصلی چیز دیگری است و این شرکت‌ها، هنوز به شکل کامل نتوانسته‌اند آن را از بین ببرند.

لنزهای دوربین سلفی معمولا فقط در یک فاصله مشخص می‌توانند تصاویری بی‌نقص از ما ثبت کنند. فواصل کانونی مختلف و لنزهای متفاوت، تصاویری غیریکسان ثبت می‌کنند و این ضعف فنی در دوربین سلفی گوشی‌های هوشمند، باعث می‌شود ما در بسیاری از موارد در سلفی ها زشت به نظر برسیم.

برای اثبات این موضوع، بهتر است سراغ یک مثال واقعی برویم. تصاویر سلفی که در ادامه می‌بینید، در وبلاگ Daniel’s Visionarium منتشر شده است. در این تصاویر، می‌توانیم ببینیم فواصل کانونی مختلف، چه بلایی بر سر تصاویر سلفی ما می‌آورند و چقدر در ظاهر ما تاثیر دارند.

دلایل زشت افتادن در سلفی

همان طور که می‌بینید، فواصل کانونی و لنز‌های مختلف، به سادگی می‌توانند به تصاویر سلفی شما ظاهری زشت و عجیب بدهند.

مغز ما انسان‌ها هم مشکلاتی دارد

مغز ما انسان‌ها، ساختار شگفت‌انگیزی دارد اما در مواردی هم، بازی‌های روانی این عضو از بدن ما می‌تواند باعث به وجود آمدن تصوراتی نادرست راجع به ظاهر ما شود. در ادامه این مطلب گجت نیوز، به روش‌هایی که مغز ما با تصورات ما بازی می‌کند می‌پردازیم.

برای پیدا کردن ریشه این مشکلات، باید به اعماق مغز انسان سفر کنیم. ما معمولا عادت داریم چهره‌های خود را آن طور که در آینه می‌بینیم به یاد بسپاریم اما در یک تصویر سلفی، ما بیشتر شبیه به یک غریبه هستیم که هیچ شباهتی به تصور ما ندارد. در سلفی‌ها تصویر ما کمی نامتقارن به نظر می‌رسد و همین باعث کم شدن اعتماد به نفس بسیاری از مردم می‌شود.

زشت شدن در سلفی

همیشه مشکل از دوربین گوشی‌های هوشمند نیست و گاهی همه چیز به بازی‌های مغز ما بازمی‌گردد.

دلایل زیادی برای عجیب بودن یا زشت بودن تصاویر سلفی وجود دارد. در برخی از مواقع، مشکل از دوربین سلفی نیست و شما به دیدن صورتتان در یک فریم عادت ندارید یا تصورتان از چهرتان با واقعیت در تضاد است. ممکن است زاویه‌ای که عکس سلفی از آن ثبت شده، با زاویه‌ای که خود را در آیینه یا تصاویر معمولی می‌بینید متفاوت باشد.

یکی دیگر از دلایل عجیب بودن تصاویر سلفی، دقت بیش از حد است. وقتی خودمان را در آیینه می‌بینیم، معمولا خبری از دقت به جزئیات نیست اما پس از ثبت تصویر سلفی، ما حداقل چند ثانیه به جزئیات دقت می‌کنیم و بیشتر نقاط ضعف چهره‌مان را می‌بینیم.

سلفی گرفتن چه تاثیری روی ما دارد؟

متخصصان نظرات متفاوتی درباره این موضوع دارند که در نشریه تایم نیز منتشر شده است. برخی باور دارند سلفی گرفتن باعث می‌شود ما حس راحتی بیشتری با ظاهر خودمان داشته باشیم و به دیدن چهرمان در حالت‌های مختلف (که گاهی زشت به نظر می‌رسد) عادت کنیم. این موضوع می‌تواند در بلندمدت به بهبود اعتماد به نفس در ما کمک کند.

سلفی گرفتن

سلفی گرفتن یک رفتار خوب یا بد نیست و می‌تواند با توجه به شخص، تاثیری متفاوت داشته باشد.

با این حال گروهی دیگر از دانشمندان تصور می‌کنند سلفی گرفتن بیش از حد باعث به وجد آمدن حس خودپسندی بیش از حد در افراد می‌شود. این مورد می‌تواند منجر به وجود آمدن تصوری نادرست از شخص بشود.

نظر شما درباره دلایل زشت افتادن در تصاویر سلفی چیست؟ آیا شما هم این احساس را داشته‌اید که تصاویر سلفی، با چهره واقعی شما در تضاد هستند؟ در بخش نظرات با گجت نیوز و کاربرانش همراه شوید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*