مدرسه شادگان همراه اول

مدرسه هفت کلاسه راه ایمان شادگان با حمایت همراه اول افتتاح شد

مدرسه هفت کلاسه راه ایمان شادگان با حمایت همراه اول افتتاح شد. اپراتور همراه اول با توجه به اهمیت تربیت نسل‌های آینده در این پروژه مدرسه‌سازی مشارکت کرد.

آیین افتتاحیه و بهره‌برداری رسمی از دبستان هفت کلاسه پسرانه راه ایمان شادگان با حمایت اپراتور همراه اول برگزار شد. در این رویداد اصغر باقرزاده (معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش)، حجت‌الاسلام سیدعبدالنبی موسوی فرد (نماینده ولی فقیه در استان خوزستان و امام جمعه شهر اهواز)، سرهنگ اسکندر جماشیانی (فرمانده انتظامی شادگان) و سرهنگ علی فرحانی (فرمانده سپاه شادگان) حضور داشتند.

حمایت همراه اول از ساخت مدرسه در شادگان

موسسه خیریه راه ایمان با حمایت همراه اول و خیرین مدرسه هفت کلاسه پسرانه راه ایمان را به‌شکل ماژولار و قابل انتقال در روستای آلبوناظر شهرستان شادگان استان خوزستان ساخته و برای آن تجهیزات کاملی را در نظر گرفته است. طرح این مدرسه به‌عنوان سازه‌های سریع و چابک از لحاظ احداث محسوب می‌شود.

از سایر ویژگی‌های این پروژه می‌توان به نیاز حداقلی به نیروهای متخصص و کارگر به نسبت مراکز سازه‌ای اشاره کرد که باعث تمایل بیشتر خیرین برای مشارکت خواهد شد. از آنجایی که آموزش و پرورش و تربیت نسل‌های آینده حائز اهمیت است و یکی از محورهای مورد توجه مجموعه‌های پیشرو در توسعه پایدار جامعه به‌شمار می‌رود، همراه اول تا به امروز با اهدای کانتینرهای مورد نیاز در ساخت 12 مدرسه کانتینری در سطح کشور مشارکت کرده است.

همراه اول با توجه به این‌که تربیت کودکان و نوجوانان به‌عنوان آینده‌سازان اصلی کشور یک موضوع بسیار مهم بوده و در رشد جامعه نقش زیرساختی دارد، در بسیاری از فعالیت‌های مسئولیت اجتماعی خود به این موضوع توجه کرده است. این اپراتور همواره در کنار نظام آموزشی کشور قرار گرفته و برای مسئولان، معلمان و دانش‌آموزان نقش حامی را داشته است.

از نقش‌آفرینی‌های همراه اول در نظام تعلیم و تربیت می‌توان به راه‌اندازی و توسعه شاد که بیش از 2 سال ابزار اصلی آموزش را در شرایط کرونا بود، ارتقای زیرساخت‌های آموزش مجازی و اهدای تبلت به دانش آموزان مناطق محروم، حمایت از رویدادهای فرهنگی از جمله جشنواره فیلم کوتاه دانش‌آموزی، کدآپ و جایزه معلم اشاره کرد.

از دیگر محورهای اصلی فعالیت‌های همراه اول طی این سال‌ها می‌توان به حمایت از نخبگان اشاره کرد. همچنین این اپراتور از از تیم‌های رباتیک در مسابقات مختلف جهانی حمایت کرده و برای دانش آموزان مستعد در مقطع کارشناسی نیز بورسیه در نظر گرفته است.

اپراتور همراه اول محرومیت‌زدایی و ایجاد عدالت آموزشی در سراسر کشور را یکی از دغدغه‌های خود می‌داند و برای حمایت از علم و علم‌آموزی برای این شرکت هیچ حد و مرزی وجود ندارد. از این اقدامات می‌توان به ساخت 8 مدرسه در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه و ساخت مدارس در شمال و جنوب کشور در استان‌های آذربایجان غربی و سیستان و بلوچستان اشاره کرد.

لازم به ذکر است از آنجایی که قیمت مصالح و هزینه‌های ساخت مدرسه به شیوه سنتی طی سال‌های اخیر به چند برابر افزایش پیدا کرده است، همراه اول از روش‌های سری و کارآمدی برای راه‌اندازی مدارس در نقاط دورافتاده استفاده می‌کند. در همین راستا همراه اول با اهدای کانتینرهای مازاد خود و با مشارکت خیرین توانسته طرح مدرسه کانتینری با امکانات کامل را به اجرا برساند که مسئولان، دانش آموزان و معلمان نیز از آن استقبال کردند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*