کاهش مصرف اینترنت اینستاگرام گوشی

با این ترفند مصرف اینترنت اینستاگرام گوشی خود را کاهش دهید

اگر از زود به زود تمام شدن بسته اینترنت موبایل خود خسته شده‌اید، در اینجا با یک ترفند ساده به شما می‌گوییم که چطور باید مصرف اینترنت اینستاگرام گوشی خود را کاهش دهید.

اینستاگرام فضایی عالی برای اشتراک‌گذاری تصاویر و لحظات جذاب با دوستان و آشنایان است. اما متاسفانه اگر بخواهید بین تمام عکس‌ها گشتی بزنید و ویدیوها را نگاه کنید، خیلی سریع پهنای باند اینترنت گوشی شما تمام می‌شود. بسته‌های اینترنت حجم محدودی دارند. اگر شما از اینترنت Wi-Fi استفاده می‌کنید، بسته‌های آن‌ها به‌صرفه‌تر است و مقرون به‌صرفه‌تر هستند. اما اگر بنا به هر دلیلی می‌خواهید از اینترنت سیم کارت استفاده کنید، اگر مصرف اینترنت اینستاگرام گوشی خود را مدیریت نکنید، هزینه هنگفتی را در طول ماه باید برای خرید بسته‌های اینترنت کنار بگذارید.

بیشتر بخوانید:

افزایش فالوور اینستاگرام + ۵۰ ترفند و ۵ روش کسب درآمد!

یکی از مهندسین کمپانی متا (صاحب اینستاگرام) می‌گوید که این شرکت سال‌هاست در حال کار برای بالا بردن سرعت باز کردن اپلیکیشن اینستاگرام است. آن‌ها از فناوری پی‌بارگذاری تصاویر و ویدیوها برای کاهش زمان بارگذاری هنگام پیمایش کاربران در صفحه فید اینستاگرام استفاده می‌کنند. شاید این فناوری سرعت پیمایش شما را بالا ببرد، اما ناخواسته می‌تواند باعث افزایش چشمگیر مصرف اینترنت هم شود.

کاهش مصرف اینترنت اینستاگرام گوشی

خوشبختانه راهی برای کاهش مصرف اینترنت در اینستاگرام وجود دارد که می‌تواند مصرف شما را به‌طرز چشمگیری کاهش دهد.  این راه، در واقع یک گزینه به‌نام “Data Saver” در صفحه تنظیمات اینستاگرام است که به‌صورت خودکار خاموش بوده و باید آن را روشن کنید. اما چگونه؟

کاهش مصرف اینترنت اینستاگرام گوشی با فعال کردن گزینه Data Saver

وقتی گزینه Data Saver را در اینستاگرام فعال کنید، از پیش بارگذاری ویدیوها غیرفعال می‌شود. بنابراین شاید کمی زمان بارگذاری محتوا در این پلتفرم بیشتر شود، اما استفاده از دیتای گوشی شما را محدودتر خواهد کرد. برای فعال کردن آن کافیست مراحل زیر را دنبال کنید:

  • به صفحه پروفایل خود در اینستاگرام بروید.
  • روی دکمه سه‌خط در گوشه سمت راست بالای صفحه ضربه بزنید.
  • روی گزینه Settings and privacy ضربه بزنید.
  • به پایین صفحه آمده و به بخش Data usage and media quality بروید.
  • گزینه Data Saver را به حالت فعال دربیاورید.

فعال کردن گزینه Data Saver اینستاگرام

همانطور که در توضیحات زیر این گزینه نیز آمده، وقتی گزینه Instagram Data Saver فعال باشد، ویدیوهای اینستاگرام از قبل بارگذاری نمی‌شوند. این یک ترفند کوچک ولی بسیار کاربردی برای کسانی است که می‌خواهند هر روز از این شبکه اجتماعی استفاده کنند ولی از هزینه‌های اینترنت خود بکاهند.

دیگر روش‌های کم کردن مصرف دیتا اینستاگرام

یکی از ساده‌ترین راه‌ها، انجام کارهایی با داده‌های مصرفی زیاد تنها در زمانی است که به اینترنت وای فای متصل شده‌اید. کارهایی مثل تماشای ویدیو یا بازی کردن می‌تواند سرعت گوشی شما را کاهش دهد و باعث می‌شود بسته اینترنت شما زودتر تمام شود. اما وقتی از وای فای استفاده می‌کنید، از دیتای سیم کارت گوشی شما استفاده نخواهد شد. شما همچنین می‌توانید همگام‌سازی خودکار برنامه‌ها را هم در گوشی خود غیرفعال کنید و از تعداد برنامه‌های فعال در پس زمینه بکاهید.

بیشتر بخوانید:

اگر استوری های اینستاگرام برایتان نمایش داده نمی‌شود این روش‌ها را امتحان کنید

اما در کنار گزینه Data Saver، اینستاگرام گزینه دیگری به‌نام High-resolution media را هم در اختیار شما گذاشته که با قرار دادن آن روی Wi-Fi only می‌توانید لطف بزرگی به بسته اینترنت گوشی خود کنید. وقتی این گزینه را فعال می‌کنید، محتوا فقط زمانی با کیفیت بالا به‌نمایش گذاشته می‌شوند که به اینترنت وای فای متصل باشید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*