پرفروش ترین خودروسازان جهان

پیشرفت چشمگیر صنعت خودرو چین؛ بی وای دی در جایگاه چهارم پرفروش ترین خودروسازان جهان

لیست پرفروش ترین خودروسازان جهان طی ماه آگوست 2023 منتشر شد که طبق آن بی وای دی در جایگاه چهارم قرار گرفت. این دستاورد از پیشرفت چشمگیر صنعت خودرو چین حکایت دارد.

آمارهای منتشر شده از میزان فروش خودروسازان در سراسر جهان نشان می‌دهد شرکت بی وای دی چین توانسته در جایگاه چهارم لیست پرفروش ترین خودروسازان جهان طی ماه آگوست 2023 قرار بگیرد. علاوه بر این‌که آمارها از نزدیک شدن بی وای دی به هوندا، فولکس واگن و تویوتا حکایت دارند، به‌خوبی میزان پیشرفت چشمگیر صنعت خودرو چین را نیز نشان می‌دهند.

جایگاه بی وای دی در پرفروش ترین خودروسازان جهان

طبق آمارها، میزان فروش خودروسازان در 37 بازار بزرگ جهان طی ماه آگوست 2023 به 5 میلیون و 550 هزار دستگاه خودرو رسیده و برندهای تویوتا، فولکس واگن، هوندا، بی وای دی، هیوندای، فورد، شورولت، سوزوکی، کیا و نیسان توانستند به ترتیب جایگاه نخست تا دهم لیست پرفروش ترین خودروسازان جهان را از آن خود کنند.

پرفروش ترین خودروسازان جهان

در این لیست، کسب جایگاه شرکت آمریکایی فورد توسط شرکت چینی بی وای دی بسیار حائز اهمیت است؛ چرا که کسب مقام چهارمین برند پرفروش جهان از پیشرفت چشمگیر صنعت خودرو چین حکایت دارد. همچنین بی وای دی با وجود این‌که میزان تقاضا در چین کاهش پیدا کرده، همچنان آمار فروش بالایی را به ثبت رسانده است.

شرکت بی وای دی اعلام کرد طی ماه آگوست سال 2023 میزان فروش آن حدود 5 درصد افزایش پیدا کرده و از لحاظ سهم بازار نیز با شرکت هوندا که در جایگاه سوم جای گرفته، فقط 0.1 درصد فاصله دارد. هرچند بی وای دی در ماه آگوست در بازارهای جهانی توانسته فروش خود را افزایش دهد، اما میزان فروش شرکت فورد در این ماه حدود 6.7 درصد کاهش پیدا کرده و در جایگاه ششم لیست 10 خودروساز پرفروش جهان طی ماه آگوست 2023 جای گرفته است.

بی وای دی

بازار چین که به‌عنوان بزرگترین بازار خودرو جهان محسوب می‌شود در آگوست سال 2023 کماکان فروش بالایی را به ثبت رسانده است. خودروسازان در این بازار طی ماه آگوست توانستند در مجموع آمار فروش 1.92 میلیون دستگاه را ثبت کنند. بی وای دی نیز موفق به فروش 230 هزار دستگاه خودرو در این ماه شد و توانست سهم 12 درصدی از بازار کشورش را به خود اختصاص دهد.

فولکس واگن با فروش 195 هزار 548 دستگاهی ( با سهم 10.18 درصدی) در جایگاه دوم و تویوتا با فروش 155 هزار و 491 دستگاهی (با سهم 8.10 درصدی) در جایگاه سوم در لیست پرفروش ترین خودروسازان بازار چین قرار گرفته است. هوندا با فروش 102 هزار 105 دستگاهی در جایگاه چهارم و چانگان با فروش 82 هزار و 243 دستگاهی در جایگاه پنجم این لیست به چشم می‌خورند.

پرفروش ترین خودروسازان جهان

گفتنی است شرکت بی وای دی با وجود این‌که سهم زیادی از بازار چین را به خود اختصاص داده، اما روی بازارهای خارج از چین نیز تمرکز کرده و توانسته طی یک سال اخیر حدود 150 هزار دستگاه خودرو را به خارج از چین صادر کند. طبق پیش‌بینی‌ها، این خودروساز چینی در طی سال 2023 میزان صادرات خود را به 250 تا 300 هزار دستگاه افزایش خواهد داد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*