معایب شارژ گوشی با پورت فندکی ماشین

چرا شارژ کردن گوشی با پورت یو اس بی یا فندکی ماشین اشتباه است؟

شارژ کردن گوشی با پورت یو اس بی یا فندکی ماشین اشتباه بزرگی است. اما چرا؟ شارژ گوشی با شارژر فندکی چه بلایی سر خودرو یا موبایل میاورد؟

گاهی ممکن است یک روز کامل را بیرون از خانه باشید و تمام طول روز به شارژر دسترسی نداشته باشید، بدون شک در چنین مواقعی به فکر استفاده از پورت USB ماشین و شارژر فندکی می‌افتید. اما به این فکر کرده‌اید که اگر پورت یو اس بی ماشین کار نکند، چه باید بکنید؟ در چنین شرایطی چه باید کرد؟ یا اینکه دلایل از کار افتادن شارژر فندکی خودرو چیست؟

چرا نباید از پورت USB یا شارژر فندکی ماشین برای شارژ کردن گوشی استفاده کرد؟

اگر در چنین شرایطی قرار گرفتید تا جای ممکن سعی کنید باقی مانده شارژ گوشی خود را حفظ کنید یا در صورت داشتن پاور بانک، استفاده از آن را به جای پورت USB ماشین در اولویت قرار دهید. در این مطلب خواهیم گفت که چرا بهتر است از شارژر خودرو تا جای ممکن استفاده نکنید.

معایب شارژ گوشی با استفاده از شارژر فندکی خودرو

طبق بررسی‌ها شارژ کردن گوشی از طریق خودرو به گوشی و خودرو آسیب وارد می‌کند. به عبارت ساده‌تر بهتر است بدانید که پورت‌ یو اس بی تعبیه شده در خودروها نسبت به شارژهای استاندارد جریان برق ضعیف‌تری تولید می‌کند، از این رو سرعت شارژ شدن گوشی بسیار پایین خواهد بود. در برخی مواقع نیز اگر شارژ باتری گوشی خیلی کم باشد، امکان دارد که استفاده از پورت شارژ خودرو باعث خاموش شدن گوشی شما شود.

معایب شارژ گوشی با پورت فندکی ماشین

اگر دائما گوشی خود را با شارژر فندکی ماشین شارژ کنید و هر بار شارژ شدن آن مدت زمان زیادی ببرد، احتمال دارد با گذشت زمان این کار به باتری گوشی شما آسیب جدی وارد کند. همین امر در مورد باتری خودرو نیز صدق می‌کند و ممکن است با انجام مداوم این کار باتری خودروی شما نیز خالی شود. پس توصیه می‌کنیم که از پورت یو اس بی ماشین فقط و فقط در موارد ضروری استفاده کنید.

اکنون با توجه به این که استفاده‌ی مداوم از شارژر فندکی خودرو به باتری گوشی و ماشین آسیب می‌زند، بهترین روش برای شارژ کردن موبایل در خودرو استفاده از پاور بانک است. به این ترتیب با یک بار هزینه می‌توانید جلوی هزینه‌های دیگری که به خودرو و گوشی وارد می‌شود را بگیرید.