۰۹۱۰ همراه اول

پیش شماره 0910 متعلق به همراه اول است یا ایرانسل؟

بسیاری از ما می‌خواهیم بدانیم شماره فردی که با ما تماس می‌گیرد مربوط به کدام اپراتور است. در صورتی که می‌خواهید بدانید ۰۹۱۰ پیش شماره ایرانسل است یا همراه اول، این مطلب گجت نیوز برای شماست.

در دهه‌های اخیر، با روی کار آمدن چند شرکت‌ ارتباط سیار که همگی زیر مجموعه شرکت مخابرات هستند از قبیل شرکت همراه اول، ایرانسل و … برقراری ارتباط راحت‌تر و سریع‌تر از قبل انجام می‌شود اما این مورد باعث به وجود آمدن پیش شماره‌های مختلف مانند ۰۹۱۰ و گیج شدن کاربران شده است.

۰۹۱۰ برای ایرانسل است یا همراه اول؟

در چند سال گذشته، به دلیل افزایش جمعیت در بعضی از کلان شهرها به جز پیش شماره‌های اختصاصی، پیش شماره‌های کشوری نیز تولید شدند. به عنوان مثال پیش شماره 0910 که متعلق به شرکت همراه اول است، جزو پیش شماره‌های سراسری است.

چرا این‌قدر تعداد پیش‌شماره‌ها زیاد شده است؟

با وجود این که همه این شرکت‌ها زیر مجموعه شرکت مخابرات هستند اما هر کدام به صورت جداگانه فعالیت می‌کنند. شرکت همراه اول با نام تجاری IR-MCI اولین و بزرگ‌ترین اپراتور شبکه تلفن همراه با اینترنت پرسرعت در ایران است. نکته جالب این است که این اپراتور تا به حال 95 میلیون سیم کارت واگذار کرده و 2940 منطقه را در ایران تحت پوشش اینترنت قرار داده است.

از سوی دیگر، ایرانسل که دومین اپراتور همراه در ایران است، می‌کوشد تا کیفیت ویژه‌ای امکانات خود را ارائه دهد. به همین دلیل ایرانسل تا کنون 85 درصد از سیم کارت‌هایی را که به مردم واگذار کرده، تحت پوشش اینترنت نسل 4G،4/5 قرار داده است. همچنین آمار فعال سازی سیم کارت ایرانسل نیز در سال‌های اخیر افزایش یافته است.

هر کدام از این دو اپراتور همراه، برای استفاده راحت‌تر به هر استان یک یا چند پیش شماره مانند ۰۹۱۰ را اختصاص دادند؛ و حالا شما به راحتی می‌توانید تشخیص دهید که کسی که با شما تماس گرفته از کدام شهر است و از کدام اپراتور همراه استفاده می‌کند. پیش‌شماره‌های مختلف به اپراتورها این امکان را می‌دهند تا خط‌های بیشتری را به فروش برسانند.

همچنین، در خطوط اعتباری همراه اول پیش شماره 0990 جزو پیش شماره‌های سراسری است. سیم کارت‌هایی که با این پیش شماره‌ها هستند با قیمت خیلی بیشتری به فروش می‌رسند؛ دلیل آن این است که برخی از افراد نمی‌خواهند کسی متوجه شود که از کدام شهر هستند و یا به دلیل شغلشان در یک شهر اقامت دائم ندارند و ترجیح می‌دهند از سیم کارت‌هایی استفاده کنند که پیش شماره‌اش متعلق به شهر خاصی نیست.