حل مشکل داغ کردن آیفون ۱۵ پرو با یک آپدیت

اپل مشکل داغ کردن آیفون ۱۵ پرو را با یک آپدیت حل کرد!

اپل با انتشار آپدیت iOS 17.0.3 توانست مشکل داغ کردن آیفون ۱۵ پرو را حل کند. اما علت داغ شدن iPhone 15 Pro چه بوده و چطوری رفع شده است؟

وقتی گوشی‌های سری آیفون ۱۵ وارد بازار شد و به دست مشتریان رسید، عده زیادی از آن‌ها مشکل بزرگی روی گوشی خود را گزارش کردند. در واقع موضوع شکایت آن‌ها، داغ کردن آیفون ۱۵ پرو بود که طی روزهای اخیر سر و صدای زیادی را در اینترنت به‌پا کرده است. بسیاری بر این باورد بودند که این می‌تواند یک افتضاح از سوی اپل باشد و شکست بزرگ غول آمریکایی لقب بگیرد. اما حالا ظاهرا اپل با انتشار یک آپدیت نرم افزاری برای آی او اس ۱۷، مشکل گوشی‌های گران قیمت خودش را حل کرده است!

حل مشکل داغ کردن آیفون ۱۵ پرو با یک آپدیت

اپل آپدیت iOS 17.0.3 را برای گوشی‌های سازگار خود منتشر کرده است و شما می‌توانید با رفتن به صفحه تنظیمات آیفون خود و بخش Update، آن را دریافت کنید. در توضیحات این بروزرسانی مستقیما به «حل مشکلی که باعث می‌شود آیفون شما داغ‌تر از حد معمول کار کند» اشاره شده است. علاوه بر این، آپدیت جدید آی او اس می‌تواند باگ‌های مهم دیگر را هم برطرف کرده و سطح امنیتی دستگاه‌ها را ارتقا دهد.

اگر شما هم یکی از گوشی‌های iPhone 15 Pro یا iPhone 15 Pro Max را خریده‌اید، توصیه می‌کنیم حتما دستگاهتان را بروزرسانی کنید و مجددا مشکل را بررسی کنید. آیا ادعای اپل درست است و این آپدیت، مشکل داغ شدن آیفون ۱۵ پرو را حل می‌کند؟

ریشه مشکل داغ کردن آیفون ۱۵ پرو از کجاست؟

اپل مدعی شده که این مشکل می‌تواند به‌خاطر یک کدنویسی بد در اپلیکیشن‌های پرمصرف با کاربران میلیونی باشد. در واقع اپل تمام کاسه و کوزه‌ها را سر اینستاگرام شکست و آن را مقصر داغی بیش از حد آیفون جدید اعلام کرد. مینگ-چی کو، یکی از تحلیلگران ارشد حوزه فناوری معتقد است، مقصر این مشکل، مدارا کردن اپل با طراحی سیستم حرارتی آیفون‌های جدید برای پایین نگه داشتن وزن آن‌ها است.

کو البته تاکید داشت که اپل می‌تواند با یک بروزرسانی نرم افزاری این مشکل را برطرف کند، اما این کار ممکن است به قیمت کاهش توان واقعی تراشه A17 اپل تمام شود.

اپل می‌گوید، این بروزرسانی نرم افزاری جدید هیچ تاثیر منفی روی آیفون‌ها نمی‌گذارد و سرعت چیپست A17 زیر قاب آیفون ۱۵ پرو و ۱۵ پرو مکس را کم نخواهد کرد.