غیرفعال کردن جستجوی امن در سامسونگ و شیائومی

چگونه جستجوی ایمن را در سامسونگ، شیائومی یا آیفون غیرفعال کنیم؟

جستجوی ایمن مدت‌ها است به صورت پیش‌فرض برای کاربران ایرانی فعال شده است. اگر شما هم به دنبال راه فراری از این قابلیت اجباری هستید، با گجت نیوز همراه شوید تا روش غیرفعال کردن جستجوی ایمن گوگل را ببینید.

در دهه‌های اخیر، با پیشرفت موتورهای جست و جو و اتصال به اینترنت جهانی دسترسی همه افراد به دنیای وسیع اطلاعات بیشتر شده است. حالا تمام مردم دنیا در هر سنی که باشند می‌توانند از طریق مرورگرهای تلفن‌های همراه هوشمند خود و یا رایانه‌هایشان به اطلاعاتی که می‌خواهند، دسترسی پیدا کنند. اگر از گوشی‌های سامسونگ مجهز به رابط کاربری وان یو آی ۶ یا آیفون و شیائومی استفاده می‌کنید، می‌توانید با استفاده از ترفندهایی که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم قابلیت جستجوی امن را غیرفعال کنید.

غیر فعال کردن جستجوی امن سامسونگ

این قاعده برای ما صدق نمی‌گند و برای دسترسی به اطلاعات مورد نیازمان از دنیای وب، نیازمند استفاده از روش‌ها و ترفندهای زیادی هستیم. با روشن بودن جستجوی ایمن در گوشی‌های سامسونگ و دیگر گجت‌ها، شما حتی نمی‌توانید محتوای ورزش‌های خشن مانند بوکس و مبارزات آزاد را مشاهده کنید. در کنار این موضوع، برخی از نتایج مربوط به پرونده‌های جنایی، قاتلان و … نیز برای شما به نمایش در نمی‌آید.

غیر فعال کردن Safe Search در گوشی‌های سامسونگ و شیائومی

همان طور که می‌دانید برای هر مشکلی، راه حلی وجود دارد؛ پس شما به راحتی می‌توانید با یک روش ساده دسترسی تلفن همراه خود و یا مرورگرتان را به این محتواهای نامناسب محدود کنید. اگر از گوشی‌های اندرویدی از قبیل سامسونگ، شیائومی، هوآوی و … استفاده می‌کنید این روش برایتان بسیار کاربردی است.

جستجوی امن شیائومی

جستجوی امن safe search یک قابلیت ویژه برای موتورهای جستجو است تا با فعال کردن آن محتواهای نامناسب را از نتایج پیشنهادی جستجویتان حذف کنید. با فعال کردن این گزینه، مرورگر تلفن همراه خود و یا فرزندتان فیلتری را اعمال می‌کند تا محتواهای نامناسب و غیراخلاقی در تلفن همراه شما نشان داده نشود. خوشبختانه موتورهای جستجو در تلفن‌های همراه هوشمند امکان فعال/غیر فعال کردن جستجوی امن safe search را برای ما فراهم کرده‌اند. البته با توجه به فعال بودن این قابلیت به صورت پیش‌فرض، تنها راه خاموش کردن جستجوی ایمن در گوشی سامسونگ استفاده از نرم‌افزارهای تغییر آی پی است.

چگونه جستجوی ایمن safe search را در گوشی سامسونگ غیر فعال کنیم؟

در سال‌های اخیر، شرکت سامسونگ در تلاش بوده تا کیفیت خوبی را از نظر سخت افزار/نرم افزاری در تلفن‌های همراه هوشمند خود ارائه دهد؛ به همین خاطر سامسونگ در بین رقبایش محبوبیت بیشتری دارد. سامسونگ به شما این امکان را می‌دهد تا به راحتی بتوانید جستجوی امن را در تلفن همراهتان فعال/غیرفعال کنید. تنها کافی است تا به ترتیب زیر عمل کنید:

  • وارد بخش تنظیمات settings شوید.
  • سپس به بخش حریم خصوصی و امنیت privacy & security بروید.
  • روی گزینه جستجوی امن safe search بزنید.
  • در صورت فعال on بودن روی وضعیت آن کلیک کنید تا غیرفعال off شود.

اگر تمایل داشتید تا دوباره دسترسی داده‌هایتان را محدود کنید، به ترتیب بالا عمل کنید و در آخر وضعیت را به فعال on تغییر دهید.

غیرفعال کردن جستجوی ایمن safe search در مرورگر گوگل

تقریبا اکثر گوشی‌های اندرویدی از مرورگر گوگل استفاده می‌کنند؛ به این خاطر که گوگل با استفاده از ربات‌های ویژه و الگوریتم‌های خاص، فضایی کاملا امن با دسترسی بالا را برای کاربرانش ایجاد کرده است. اگر مایل به فعال/غیرفعال کردن جستجوی امن safe search در مرورگر گوگل گوشی سامسونگ خود هستید، دستور العمل زیر را در مرورگرتان اعمال کنید:

قابلیت جستجوی امن

  • به مرورگر کروم chrome خود بروید.
  • سپس روی سه نقطه بالا صفحه، سمت راست کلیک کنید.
  • وارد بخش تنظیمات settings شوید.
  • در بخش تنظیمات، روی حریم خصوصی و امنیت privacy& security ضربه بزنید.
  • روی عبارت استفاده از دی ان اس امن use secure dns کلیک کنید.
  • سپس از لیست ارائه دهنده‌های دی ان اس دیگر  choose another provider استفاده کنید.
  • در آخر  باز کردن دی ان اس open dns و یا cloudflare 1.1.1.1  را انتخاب کنید تا جستجوی امن غیرفعال شود و محدودیت از روی مرورگرتان برداشته شود.

چگونه جستجوی ایمن safe search را در گوشی شیائومی غیرفعال کنیم؟

در تلفن‌های همراه شیائومی شما قادر هستید تا به راحتی برخی از  ویژگی‌هایی که برایتان آزاردهنده است را غیرفعال و یا حذف کنید؛ جستجوی امن safe search یکی از همین دسته ویژگی‌هاست. برای غیرفعال کردن این ویژگی باید وارد بخش امنیت می یو آی ۱۵ شوید و بقیه مراحل را به ترتیب زیر انجام دهید.

جستجوی ایمن گوگل

  • وارد برنامه امنیت security  شوید.
  • سپس به بخش تنظیمات settings بروید.
  • روی گزینه جستجوی ایمن safe search  ضربه بزنید.
  • در آخر، وضعیت آن را به خاموش off تغییر دهید.

شما با این روش به راحتی می‌توانید محدودیت اعمال شده بر روی گوشیتان را بردارید؛ همچنین به محتواهایی بیشتری با مضامین متفاوت دسترسی خواهید داشت.

چگونه جستجوی ایمن گوگل را در گوشی آیفون خود غیرفعال کنیم؟

اگر جزو کاربران آیفون هستید و در عین حال از مرورگر گوگل استفاده می‌کنید، به راحتی می‌توانید محدودیت را از روی محتواهای گوگل خود بردارید.

  • وارد برنامه گوگل google شوید.
  • سپس روی سه نقطه بالا سمت راست کلیک کنید.
  • به بخش تنظیمات settings بروید.
  • در بخش عمومی general روی فیلتر جستجوی امن safe setting بزنید.
  • وضعیت آن را به خاموش off تغییر دهید.

جستجوی بدون محدودیت در اینترنت

هدف اصلی ویژگی جستجوی امن safe search این است که نمایش داده‌های نامناسب و محتوای غیراخلاقی برای کاربری که نوجوان است و یا به سن قانونی نرسیده، غیرفعال شود. این امکان فراهم شده تا کودکان و نوجوانان فضایی امن را در دنیای اینترنت تجربه کنند اما فعال شدنش برای کاربران بزرگ‌سال، مشکلاتی را برای علاقمندان به ورزش‌های رزمی، اخبار جنگی و نظامی، اخبار و گزارش‌های جنایی و … به وجود آورده است.

اما این ویژگی شما را به طور کل محدود نخواهد کرد؛  شما هر زمان که بخواهید، می‌توانید این محدودیت و فیلتر را در تلفن همراهتان غیرفعال کنید و از جستجوی بدون محدودیت در دنیای وسیع اینترنت لذت ببرید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*