رجیستری آیفون 14

ناهماهنگی مضحک نهادهای دولتی درباره رجیستری آیفون 14؛ یکی تایید می‌کند و دیگری تکذیب

در حالی که رئیس سازمان ملی استاندار ایران از رجیستری آیفون 14 در ایران خبر داده بود، اما سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا خبر رجیستری iPhone 14 را تکذیب کرد.

با وجود این‌که مسئولان بارها از عدم رجیستری گوشی آیفون 14 خبر داده بودند و حتی طرح جمع‌آوری این گوشی ها در سطح کشور نیز در دستور کار قرار گرفته بود، اما صبح روز سه شنبه 18 مهر 1402 مهدی اسلام‌پناه، رئیس سازمان ملی استاندارد اعلام کرد گوشی موبایل آیفون 14 در کشور رجیستری خواهد شد. این خبر که باعث خوشحالی بسیاری از مالکان و علاقه‌مندان آیفون 14 شده بود، بلافاصله توسط سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا تکذیب شد.

تایید و تکذیب خبر رجیستری آیفون 14

رئیس سازمان ملی استاندارد در نشست خبری امروز صبح گفت اگر محدودیت ارزی کاهش پیدا کند و وزارت ارتباطات نیز صلاح بداند، آيفون 14 در کشور رجیستر خواهد شد. این گوشی از لحاظ تکنولوژی با مشکلی مواجه نیست. البته گوشی موبایل مشمول استاندارد اجباری نبوده و این موضوع به وزارت ارتباطات مربوط می‌شود. از این رو به‌زودی با ذخیره پول می‌توانید این گوشی را خریداری کنید.

بلافاصله پس از انتشار این خبر، سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا با تکذیب خبر رجیستری آیفون 14 که توسط رئیس سازمان ملی استاندارد منتشر شده بود، گفت برنامه جمع‌آوری آیفون های 14 و 15 در سطح بازار ادامه خواهد داشت. همچنین موضوع رجیستر شدن گوشی های موبایل نیز به سازمان استاندارد ارتباطی ندارد و نباید در این خصوص اظهارنظر کنند.