دوبله ویدیوها با هوش مصنوعی ElevenLabs

هوش مصنوعی ElevenLabs ویدیوهای شما را با صدای خودتان به انگلیسی دوبله می‌کند! + ویدیو

هوش مصنوعی ElevenLabs می‌تواند با دوبله صدای کاربر به بیش از ۲۰ زبان زنده دنیا، تحول بزرگی را در صنعت دوبلاژ به‌وجود بیاورد. عملکرد آن را در یک ویدیو ببینید.

بعد از اینکه کمپانی دیزنی فیلم جدید خودش را به زبان انگلیسی ساخت، آن‌ها تصمیم گرفتند فیلم خود را به ۴۶ زبان مختلف جهان دوبله کنند تا طیف گسترده‌ای از مخاطبان بتوانند این فیلم را تماشا کنند. این تعهد بزرگی بود که دیزنی را مجبور به راه‌انداز بخش جدیدی در شرکت خود با نام “Disney Character Voices Intenational Inc” کرد تا بتواند از پس انجام این کار برآید. اما ماهیت دوبله در این است که صدای هنرپیشه تغییر می‌کند و شخص دیگری به زبان دیگری جای آن حرف می‌زند. حالا کمپانی ElevenLabs مدل هوش مصنوعی جدیدی را توسعه بخشیده که می‌تواند به‌زودی با صدای خود هنرپیشگان، فیلم‌ها را به زبان دیگری دوبله کند!

تماشا کنید: دوبله فارسی به انگلیسی با هوش مصنوعی ElevenLabs

ElevenLabs یک استارتاب هوش مصنوعی است که خدمات شبیه‌سازی صدا را ارائه می‌کند و به مشترکین خود اجازه می‌دهد صداهای تا حد زیاد مشابهی را با هوش مصنوعی بر اساس نمونه‌های صوتی چند دقیقه‌ای تولید کنند. و البته درست مثل بسیاری از دیگر پروژه‌های هوش مصنوعی، وقتی مدل دوبله هوشمند استارتاپ الون لبز نیز به‌صورت آزمایشی در اختیار عموم قرار گرفت، شاهد آغاز موج بزرگی از جعل هویت افراد مشهور بدون رضایت و اطلاع قبلی آن‌ها بودیم. مشکلی که باعث اعتراضات بزرگی از سوی مشاغل مختلفی از جمله بازیگران شده است.

به‌هر ترتیب، به مطلب اصلی خودمان بازمی‌گردیم. این ابزار هوش مصنوعی بیش از ۲۰ زبان زنده دنیا از جمله فارسی، اسپانیایی، ژاپنی و عربی را پشتیبانی می‌کند. سازنده این ابزار دوبله هوش مصنوعی را برای استفاده توسط شرکت‌های تبلیغاتی، مربیان آموزشی و اینفلوئنسرهای اینترنتی توسعه داده است.

سازنده ادعا می‌کند که این سیستم نه تنها قادر به ترجمه محتوای گفتاری به زبان دیگری در عرض چند دقیقه است، بلکه می‌تواند گفتار جدیدی را هم با استفاده از صدای خود بازیگر در زبان مقصد ایجاد کند. بررسی‌های ما نشان می‌دهد که این سیستم می‌تواند احساسان و لحن گفتگو را در زبان مقصد هم حفظ کند. به‌لطف این ویژگی، مخاطبان می‌توانند صرف نظر از زبان اصلی یک ویدیو، از محتوای آن با زبانی که صحبت می‌کنند، لذت ببرند.