هایکان V09

معرفی هایکان V09، مینی ون جذاب، لوکس و کاربردی چینی

شرکت چینی هایکان موفق شده یکی از جذاب‌ترین مینی ون های لوکس و کاربردی خود را رونمایی و عرضه کند. با معرفی هایکان V09 همراه ما باشید.

صنعت خودروسازی چین طی یک دهه اخیر دستاوردهای جذابی داشته که در نمایشگاه‌های مهم و باشکوه جهانی شاهد هنرنمایی‌های آنها بوده‌ایم. شرکت‌های چینی همواره حرفی برای گفتن در بازار رقابتی خودرو داشته و خوش درخشیده‌اند؛ تا جایی که می‌توان گفت صنعت خودروی این کشور پیشرفت قابل توجهی داشته است.

معرفی هایکان V09

از مقدمه که بگذریم نوبت به معرفی یکی از محصولات جدید چینی می‌رسد. اخبار خودرو در چین حاکی از آن است که چشم‌بادامی‌ها به‌تازگی از یک مینی ون جذاب به‌نام هایکان V09 رونمایی کرده‌اند که معرفی اولیه آن سال گذشته در نمایشگاه گوانگژو استارت خورده بود. این ماشین الکتریکی چند منظوره بر اساس مدل مفهومی یا کانسپت M طراحی و پرداخته شده است.

هایکان V09

ام پی وی جدید چینی‌ها دارای 5 نسخه مختلف است که همه آنها روی پلتفرم H-GEA سوار شده و توسعه پیدا کرده‌اند. تولیدکنندگان V09 می‌گویند که پلتفرم هایکان دارای طراحی یکپارچه قاب بدنه، شاسی و بسته باتری با 65 درصد فولاد با استحکام بال و 20 درصد فولاد گرم است. مینی ون چند منظوره مورد بحث دومین خودرویی محسوب می‌شود که از پلتفرم سدان A06 استفاده می‌کند.

نگاهی به نمای داخلی هایکان V09

در ابتدای بررسی کابین داخلی این خودروی ام پی وی بد نیست خاطرنشان کنیم که V09 محصولی 7 نفره است و آرایش صندلی‌های آن 2+2+3 خواهد بود. صفحه نمایش طراحی شده به‌صورت سه‌گانه بوده و یکی از آنها شامل صفحه کیلومترشمار 10.25 اینچی، دومی صفحه کنترل مرکزی 14.6 اینچی و سومین نمایشگر هم برای سرگرمی سرنشین با ابعاد 12.3 اینچ تعبیه شده است.

از دیگر امکاناتی که داخل کابین خودرو چینی هایکان V09 وجود دارد می‌توان به یک یخچال و دو شارژر بی‌سیم و سیستم صوتی با 22 بلندگو اشاره کرد. جالب اینجاست که ام پی وی چند منظوره چینی‌ها 24 حسگر دارد که تمامی آنها را دو تراشه قدرتمند اسنپدراگون 8155 اداره می‌کند.

به‌کمک تراشه‌های فوق، این خودرو می‌تواند از طریق سیستم رانندگی هوشمندی که دارد 16 عملکرد کمکی پارک انجام دهد یا این‌که 30 دستیار رانندگی پیشرفته را در اختیار راننده قرار دهد. یکی از آپشن‌هایی که مشتریان قادر به افزودن آن هستند، LiDAR 130 است که باعث حفظ فاصله 300 متری می‌شود.

هایکان V09

مشخصات فنی هایکان وی 09

باتری‌هایی که زیر کاپوت هایکان تعبیه شده مجهز به دو تکنولوژی CALB و Juwan Technology Research هستند که شامل سه باتری 92 کیلووات ساعتی، یک باتری 95.16 کیلووات ساعتی لیتیوم-آهن-فسفات و یک باتری دیگر با مشخصات 114.19 می‌شود. با مجموع قدرت این بسته‌های باتری می‌توان حدود 620 تا 762 کیلومتر رانندگی کرد.

به‌لطف بهره‌مندی هایکان V09 از پلتفرم شارژ سریع 800 ولتی می‌توان به‌ازای هر یک کیلومتر پیمایشی در ثانیه به شارژ خودرو می‌پردازد. این مینی ون چند منظوره می‌تواند حداکثر 270 اسب بخار قدرت و 335 نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. همچنین قادر است تا نهایت سرعت 190 کیلومتر بر ثانیه رانده شود.

به‌زودی شاهد پیش فروش گسترده این مینی ون جذاب در بازارهای جهانی خواهیم بود و مشتریان می‌توانند نسبت به خرید آن اقدام کنند. فروش رسمی و محدود این خودرو از روز گذشته آغاز شده و همچنان ادامه دارد. قیمت فروش هایکان V09 بسته به مدلی که قصد خرید آن را دارید می‌تواند بین 45 تا 64 هزار دلار باشد.

هایکان V09

جمع بندی

برند هایکان از سال 2017 به‌صورت همکاری بین دو شرکت گک و نیو آغاز به کار کرد. سال گذشته بود که شرکت نیو تصمیم گرفت از این شراکت کناره‌گیری کند و پیش‌تر هم شایعه شده بود که هدف نیو از شراکت با گک، توسعه وسایل نقلیه الکتریکی و استفاده از زنجیره تأمین آن است.

به هر حال هم‌اکنون برند هایکان از طرف گک و گروه مدیریت سرمایه‌گذاری گوانگدونگ پرل ریور سرمایه می‌پذیرد و به کار خود ادامه می‌دهد. خط تولید این شرکت با مینی ون جدیدی که رونمایی شده توسعه می‌یابد و تکمیل خواهد شد؛ زیرا پیش‌تر دو شاسی بلند و یک سدان از سوی هایکان عرضه شده‌اند.

یکی از مشکلات کنونی هایکان، فروش نه‌چندان خوبی است که طی چند سال اخیر داشته و از V09 انتظار می‌رود بتواند جبران فروش کم شرکت را بر عهده بگیرد. طی یک سال اخیر تعداد خودروهایی که هایکان فروخته 26 هزار و 387 دستگاه بوده که چندان مطلوب نیست؛ از این رقم حدود 94 درصد برای شاسی بلند Z03 بوده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*