ساخت دکمه اکشن آیفون ۱۵ روی گوشی های اندرویدی

دکمه اکشن آیفون ۱۵ به‌راحتی در گوشی های اندرویدی قابل دسترس است

آیا می‌دانستید که با نصب یک اپلیکیشن ساده، دکمه اکشن آیفون ۱۵ به‌راحتی روی گوشی های اندرویدی نیز در دسترس قرار می‌گیرد؟ در ادامه با آموزش ایجاد Action Button در اندروید همراه ما باشید.

گوشی‌های خانواده آیفون ۱۵ پرو اپل در بخش‌های مختلفی نسبت به نسل قبلی خود بهبود پیدا کرده‌اند. این شامل تراشه توانمندتر A17 Pro، دوربین‌های بهتر و پورت شارژ USB تایپ C می‌شود. اما یک ویژگی کاملا جدید هم در آن‌ها به نام “Action Button” یا «دکمه اکشن» وجود دارد. دکمه اکشن جایگزین سوئیچ صدایی روی فریم سمت چپ این گوشی شده که سال‌های سال امضای گوشی‌های اپل بود. ما پیش‌تر در مقاله دکمه اکشن آیفون ۱۵ پرو اپل چیست و چگونه کار می‌کند شما را به‌طور کامل با این دکمه جدید آشنا کرده‌ایم.

شما در واقع می‌توانید از این دکمه نه تنها برای جابجایی بین حالت سایلنت و باصدای گوشی خود استفاده کنید، بلکه با یک تیر چند نشان خواهید زد. با لمس طولانی‌مدت دکمه Action، شما می‌توانید به حالت Focus بروید، اپلیکیشن دوربین را اجرا کنید، چراغ قوه را روشن کنید و شورتکات مورد نظرتان را اجرا کنید.

ساخت دکمه اکشن آیفون ۱۵ روی گوشی های اندرویدی

در حالی که دکمه اکشن سطح بالایی از شخصی‌سازی را ارائه می‌کند که معمولا برای آیفون‌ها غیرمعمول است، اما این ایده جدیدی در دنیای موبایل محسوب نمی‌شود. به‌طور مثال دکمه کناری/ بیکسبی روی گوشی‌های گلکسی سامسونگ به شما اجازه می‌دهند با لمس طولانی یا دو بار ضربه زدن بتوانید کارهای این‌چنینی را انجام دهید. حتی ایسوس هم یک دکمه قابل برنامه‌ریزی به‌نام “Smart Key” را سال‌هاست که روی گوشی خودش ارائه می‌کند. البته این نکته را هم در نظر داشته باشد که تمام گوشی‌های اندرویدی از این ویژگی برخوردار نیستند. ولی اگر دکمه اکشن آیفون ۱۵ شما را شیفته خودش کرده، خبر خوب اینکه با دانلود یک اپلیکیشن می‌توانید آن را روی گوشی اندرویدی خود داشته باشید.

آموزش ساخت دکمه اکشن آیفون ۱۵ روی گوشی های اندرویدی

یکی از بهترین اپلیکیشن‌هایی که برای این کار ساخته شده، اپلیکیشن Key Mapper است. برنامه‌ای که می‌تواند دکمه‌های تنظیم ولوم صدای گوشی شما را به یک Action Button تبدیل کند. در اینجا به شما خواهیم آموخت که چگونه از برنامه Key Mapper برای ایجاد یک اکشن باتن روی گوشی اندرویدی خود استفاده کنید. اول از همه برنامه را از لینک زیر دانلود کرده و سپس مراحل را دنبال کنید:

ساخت دکمه اکشن آیفون ۱۵ روی گوشی های اندرویدی

 

  • بعد از نصب برنامه، دسترسی‌های لازم را به آن بدهید.
  • سپس از گوشه پایین صفحه برنامه، روی آیکون + ضربه بزنید تا یک دکمه جدید ایجاد شود.
  • روی گزینه Record Trigger ضربه بزنید و یکی از دکمه‌های ولوم پایین یا بالا را انتخاب کنید.
  • از روی صفحه انتخاب کنید که می‌خواهید این دکمه با چه میزان فشاری فعال شود. این گزینه‌ها شامل ضربه معمولی، ضربه طولانی یا دو بار ضربه روی دکمه هستند. البته توصیه می‌کنیم گزینه ضربه معمولی را انتخاب نکنید تا این گزینه برای تنظیم ولوم گوشی شما باقی بماند.
  • سپس از بالای صفحه روی زبانه Actions ضربه بزنید و گزینه Add Action را انتخاب کنید.
  • گزینه‌ مد نظر خود را از بین گزینه‌های موجود از جمله «اجرای یک برنامه»، «اجرای دوربین»، «باز کردن تنظیمات گوشی»، «سایلنت کردن» و… انتخاب کنید.
  • در انتها روی دکمه Save در گوشه سمت راست پایین صفحه ضربه بزنید تا تنظیمات شما ذخیره شود.

شما حتی می‌توانید تنظیمات پیشرفته‌تری را هم برای این دکمه تعیین کنید. به‌طور مثال در حین پخش یک فیلم چه کاری انجام دهد، وقتی در حال مکالمه بودید یا وقتی گوشی در حال شارژ بود با فشار دادن این دکمه چه اتفاقی بیافتد. برای این کار باید وارد زبانه “Constraints” در بالای صفحه شوید. زبانه “Options” هم تنظیمات دیگری مثل ویبره زدن صفحه هنگام اجرای یک دستور را در اختیار شما می‌گذارد. بنابراین، اپلیکیشن Key Mapper دکمه اکشن آیفون ۱۵ را حتی خیلی بهتر و غنی‌تر از خود آیفون‌ها در گوشی های اندرویدی پیاده‌سازی می‌کند. شما اینطور فکر نمی‌کنید؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*