اتصال گوشی شیائومی به تلویزیون

آموزش اتصال گوشی شیائومی به تلویزیون (در ۲ مرحله)

دیدن فیلم و سریال یا بازی کردن در گوشی شاید لذت‌بخش باشد اما هیچ چیز نمی‌تواند جایگزین یک تلویزیون شود. اتصال گوشی شیائومی به تلویزیون، کاری به شدت آسان است و این در مطلب گجت نیوز ما در دو مرحله این کار را انجام می‌دهیم.

لذت دیدن تصاویر و فیلم‌ها در صفحه نمایشی بزرگتر قطعا بیشتر از صفحه‌ی کوچک گوشی است و افراد بیشتری به راحتی می‌توانند آن را تماشا کنند. گاهی اوقات پیش می‌آید که ما قصد داریم تا فیلم یا تصویری را در گوشی خود برای دیگران هم به نمایش بگذاریم و لحظات خوشمان را با آن‌ها شریک شویم؛ بنابراین اگر بتوانیم آن را در صفحه‌ بزرگتر تلویزیون به اشتراک بگذاریم، رویت آن هم برای خودمان و هم دیگران راحت‌تر و لذت‌ بخش‌تر است.

بازی بر روی تلویزیون

امروزه انعکاس صفحه‌نمایش (Screen mirroring) روشی محبوب برای لذت بردن از محتوای گوشی هوشمند شما در یک صفحه‌نمایش بزرگ‌تر و بهتر است. البته اگر شما از یک گوشی هوشمند با سیستم‌عامل اندروید استفاده می‌کنید، پیدا کردن تنظیمات و ابزاری که بتوانید اسکرین آن را به راحتی به اشتراک بگذارید ممکن است کار ساده‌ای نباشد.

بدین ترتیب ما در این مطلب به شما خواهیم گفت که چگونه و از چه طریق می‌توانید صفحه‌نمایش گوشی شیائومی خود را توسط انعکاس صفحه‌نمایش در تلویزیون به نمایش بگذارید و از اتصال گوشی شیائومی به تلویزیون لذت ببرید. همچنین با مطالب آموزشی بعدی گجت نیوز، شما قادر خواهید بود تا با روش‌های مختلف گوشی‌تان را به رایانه‌ی شخصی (PC) خود متصل کنید؛ پس با ما همراه باشید.

بخش اول: آیا گوشی شیائومی دارای قابلیت Screen mirroring است؟

اگر بخواهیم به این سوال پاسخ کوتاهی بدهیم، جواب آن «بله» است. تقریبا همه‌ی گوشی‌های شیائومی که شامل مدل‌های ردمی هم می‌شود، دارای رابط کاربری می یو آی هستند که Screen mirroring را پشتیبانی می‌کند. در واقع با قابلیت داخلی پخش صفحه‌نمایش  یا ویژگی میراکست (Miracast) در MIUI، کاربران دستگاه شیائومی می‌توانند به صورت بی‌سیم محتوای گوشی شیائومی خود را روی یک تلویزیون یا مانیتور که قادر به پشتیبانی این قابلیت است نمایش دهند، یعنی آنها توانایی این را دارند تا همه‌ی چیزهایی را که قبلا روی صفحه‌ی کوچک گوشی خود مشاهده می‌کردند را حالا روی صفحه‌ای بزرگتر و با وضوح بیشتر ببینند.

در صورتی که تلویزیون شما از اسکرین شیرینگ پشتیبانی نمی‌کند، نیازی به خرید یک تلویزیون جدید ندارید و می‌توانید سراغ خرید یک دانگل بروید که می‌تواند تلویزیون شما را به یک تلویزیون هوشمند تبدیل کند. برای نمونه این گجت که تصویرش را در ادامه می‌بینید می‌تواند اتصال گوشی شیائومی به تلویزیون را ممکن کند.

اتصال گوشی شیائومی به تلویزیون

با انتشار آخرین نسخه‌ی MIUI یعنی MIUI 13، ویژگی انعکاس صفحه نمایش در گوشی شیائومی خیلی بهتر، راحت‌تر و کاربردی‌تر شده‌است. کاربران شیائومی حالا می‌توانند از قابلیت اتصال گوشی شیائومی به تلویزیون یا دستگاهی دیگر، فقط با روش ساده‌ی کشیدن روی صفحه، لذت ببرند.

بخش دوم: اتصال گوشی شیائومی به تلویزیون توسط میراکست چگونه انجام می‌شود؟

ویژگی میراکست، قابلیت اتصال گوشی شیائومی به تلویزیون را بسیار راحت‌تر کرده و باعث شده‌است که سرگرمی‌های بیشتری به زندگی ما اضافه شود. اگر شما هنوز هم روش اتصال گوشی شیائومی به تلویزیون را بلد نیستید، این بخش به شما اختصاص پیدا می‌کند. در این بخش ما به شما خواهیم گفت که چطور گوشی شیائومی را توسط قابلیت میراکست به تلویزیون خود متصل کنید.

اتصال گوشی شیائومی به تلویزیون

برای متصل شدن، مراحلی که در ادامه ذکر شده‌است را دنبال کنید:

  1. در این مرحله شما باید گوشی و تلویزیون هوشمندتان را به یک وای‌فای مشترک متصل کنید.
  2. حالا به تنظیمات تلویزیون خود بروید و گزینه‌ی Casting/Smart Mirroring/Wireless display را فعال کنید. (روش فعال کردن اسکرین میرورینگ در تلویزیون‌های هوشمند بسته به برند آنها با هم متفاوت است. برای اطلاع از روش آن، بهتر است که دفترچه‌ی راهنمای تلویزیون خود را مطالعه کنید).
  3. در این مرحله وارد تنظیمات گوشی شیائومی خود بشوید. این مراحل را در صورتی که زبان گوشی شما انگلیسی است دنبال کنید: Setting > Connection & sharing > Cast. روی گزینه‌ی “Cast” ضربه بزنید و بعد گزینه‌ی “Turn on” را لمس کنید.
  4. حالا گوشی شما شروع به پیدا کردن دستگا‌ه‌های نزدیک و قابل دسترس برای متصل شدن به آنها می‌کند.
  5. زمانی که تلویزیون خود را در لیست دستگا‌ه‌های قابل دسترس مشاهده کردید، آن را انتخاب کنید. بعد از انجام همه‌ی این مراحل، شما موفق به دیدن صفحه نمایش گوشی هوشمندتان روی صفحه‌ی تلویزیون خود می‌شوید.

اتصال گوشی شیائومی به تلویزیون شما، به همین راحتی انجام می‌شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*