بی ام و X2

مدل 2024 بی ام و X2 و iX2 ، کوچک‌ترین شاسی بلندهای بی ام و معرفی شدند

مدل 2024 بی ام و X2 و iX2 به‌عنوان کوچک‌ترین شاسی بلندهای BMW معرفی شدند. در ادامه با مشخصات و امکانات بی ام و ایکس 2 و آی ایکس 2 آشنا می‌شویم.

بی ام و از مدل 2024 X2 و iX2 به‌عنوان کوچکترین شاسی بلندهای خود پرده برداشت. این خودروها اکنون با موتورهای بنزینی، دیزلی و الکتریکی به مشتریان عرضه می‌شوند. در ادامه در این بخش از اخبار خودرو سایت گجت نیوز با مشخصات و امکانات مدل 2024 بی ام و X2 و iX2 آشنا خواهیم شد.

معرفی بی ام و X2 و iX2 مدل 2024

BMW-iX2

شرکت بی ام و برای نخستین بار در سال 2018 از شاسی بلند کوچک X2 رونمایی کرد و اکنون برای سال 2024 قصد دارد آن را در نسل دوم به بازار عرضه کند. این شاسی بلند از لحاظ ابعاد از بی ام و X1 نیز کوچک‌تر بوده که همین موضوع باعث ایجاد اختلاف قیمت بین این دو خودرو شده است. از این رو بی ام و ایکس 2 توانسته لقب ارزان ترین شاسی بلند این خودروساز را از آن خود کند.

BMW-iX2

طراحان برای بی ام و X2 در نسل جدید تغییرات ظاهری متعددی را در نظر گرفتند که باعث شده تهاجمی‌تر به‌نظر برسد. ضمن این‌که طول این خودرو حدود 19 سانتی‌متر بیشتر شده و به همین دلیل فضای بیشتری را برای سرنشینان به‌همراه دارد. طراحان با افزایش شیب سقف توانستند آن را بیش از پیش اسپرت‌تر کنند. این خودرو با رینگ‌های 21 اینچی نیز قابل سفارش است.

BMW-iX2

طراحان برای نمای کناری هیچ نوع قطعه پلاستیکی را در نظر نگرفتند تا شاهد یک نمای یکپارچه و لوکس باشیم؛ به‌گونه‌ای که قاب گلگیرها نیز هم‌رنگ بدنه شدند. ضمن این‌که این خودرو به‌شکل استاندارد از ریل باربند بهره نمی‌برد و به همین دلیل طراحان روی درها و رکاب، هیچ نوع حجم‌دهی را ایجاد نکردند.

بی ام و X2

طراحان برای عقب خودرو چراغ‌هایی با طراحی عجیب و البته جذاب را در نظر گرفتند. در این بخش سپر عقب نیز با پلاستیک سیاه رنگ تزئین شده است. درب صندوق نیز دارای طراحی ساده بوده و خطوط زیادی روی آن به چشم نمی‌خورد.

بی ام و X2

ارتقای فضای کابین برای سرنشینان عقب به‌عنوان یکی از مهم‌ترین تغییرات این خودرو نسبت به نسل قبلی محسوب می‌شود. همچنین صندوق این خودرو به‌شکل استاندارد فضای حمل بار 716 لیتری را به‌همراه دارد که مالکان با خواباندن صندلی‌های ردیف دوم می‌توانند این فضا را به 1464 لیتر افزایش دهند. البته فضای صندوق نسخه الکتریکی این خودرو حدود 525 لیتر است.

بی ام و X2

هنگام ورود به کابین شاهد دو نمایشگر 10.25 اینچی برای صفحه نمایش لمسی سیستم اطلاعات سرگرمی و پنل پشت فرمان هستیم که با طراحی یکپارچه خود توانستند نمای مدرنی را به‌وجود آورند. ضمن این‌که امکان سفارش نسخه 10.7 اینچی این خودرو نیز وجود دارد.

بی ام و X2

مشخصات فنی بی ام و ایکس 2 و آی ایکس 2 مدل 2024

مشتریان می‌توانند ارزان‌ترین مدل این خودرو در بازار اروپا را با پیشرانه 2 لیتری توربو سفارش دهند که قدرتی برابر با 241 اسب بخار و گشتاور 400 نیوتن‌متر را به‌همراه دارد؛ این ارقام نشان می‌دهند میزان گشتاور آن نسبت به نسل قبل حدود 50 نیوتن‌متر افزایش پیدا کرده است. این نسخه ظرف مدت 6.2 ثانیه از صفر به سرعت 96 کیلومتر بر ساعت دست پیدا می‌کند.

بی ام و X2

مشتریان می‌توانند مدل M235i این شاسی بلند کوچک بی ام و را نیز با پیشرانه 2 لیتری توربوشارژ خریداری کنند که می‌تواند قدرتی برابر با 312 اسب بخار و گشتاور 400 نیوتن‌متر را تولید کند. این خودرو ظرف مدت 5.2 ثانیه از صفر به سرعت 96 کیلومتر بر ساعت خواهد رسید.

بی ام و X2

قدرت تولید شده از پیشرانه تمام مدل‌های بنزینی بی ام و X2 توسط گیربکس اتوماتیک 7 سرعته دو کلاچه و فناوری دیفرانسیل xDrive به چرخ‌ها منتقل می‌شود. این نسخه از ترمز دستی یا ترمز پارک بهره نمی‌برد و پس از این‌که پیشرانه خاموش شد، ترمز روی چرخ‌های عقب فعال می‌شود و گیربکس نیز در حالت P قرار خواهد گرفت.

نسخه الکتریکی این خودرو که با نام بی ام و iX2 شناخته می‌شود نیز از دو پیشرانه الکتریکی و سیستم دو دیفرانسیل دائمی بهره می‌برد. این نسخه قدرتی برابر با 313 اسب بخار و گشتاور 494 نیوتن‌متر را تولید می‌کند.

برای این خودرو باتری‌های 64.8 کیلووات ساعتی در نظر گرفته شده که می‌تواند مسافتی برابر با 450 کیلومتر را بپیماید. با شارژرهای DC می‌توان ظرف مدت 25 دقیقه حدود 80 درصد ظرفیت باتری را شارژ کرد. این نسخه ظرف مدت 5.6 ثانیه از صفر به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت دست پیدا می‌کند.

مشتریان با پرداخت قیمت 40 هزار دلار می‌توانند نسخه پایه بی ام و X2 بنزینی را خریداری کنند. البته قیمت نسخه M35i به 47 هزار دلار نیز خواهد رسید. مشتریان برای خرید مدل پایه نسخه برقی نیز باید احتمالا بین 50 تا 55 هزار دلار هزینه کنند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*