قابلیت دیپ فیک هدست اپل ویژن پرو

ترسناک‌ترین قابلیت هدست اپل ویژن پرو که شاید به واقعیت تبدیل شود + ویدیو

در این ویدیو ببینید که چگونه اپل ویژن پرو – Apple Vision Pro مرزهای دیپ فیک را جابه‌جا می‌کند؛ آیا این قابلیت را در هدست واقعیت ترکیبی اپل خواهیم دید؟

در حالی که همگان منتظر ورود هدست واقعیت ترکیبی اپل به بازار در سال 2024 هستند، بعضی از توسعه‌دهندگان روی آماده‌سازی اپ‌های شخص ثالث برای پلتفرم visionOS کار می‌کنند. البته ثمربخشی این تلاش‌ها، شاید مستلزم یک جیلبریک اساسی باشد؛ ولی می‌تواند به ظهور یک قابلیت جذاب و به‌همان اندازه ترسناک در هدست اپل ویژن پرو ختم شود: تبدیل افراد عادی به سلبریتی با دیپ فیک لایو!

در این ویدیوی کانسپت که توسط یکی از کاربران شبکه اجتماعی Reddit منتشر شده، دختری را می‌بینیم که با استفاده از قابلیت deepfake AI live ویژن پرو، چهره پارتنر خود را به شکل سلبریتی‌ها درمی‌آورد؛ از لئوناردو دیکاپریو تا مایلز تلر و زک افران!

قابلیت دیپ فیک لایو در هدست اپل ویژن پرو؟

وجود چنین قابلیتی در هدست اپل، چندان واقع‌بینانه به‌نظر نمی‌رسد. زیرا این کمپانی به اپ‌های شخص ثالث، اجازه دسترسی به دوربین محصولات خود را نمی‌دهد. حتی اگر در آینده هم چنین مجوزی به دِوِلوپرها داده شود؛ به‌دلیل نگرانی‌ها اخلاقی و قانونی، بعید است اپلیکیشنی مانند این مورد تایید اپل قرار بگیرد.

با وجود این، اگر راهی برای جیلبریک Vision Pro پیدا شود؛ آن‌وقت هیچ بعید نیست که سر و کله اپ‌های غیر رسمی visionOS با قابلیت دیپ فیک لحظه‌ای پیدا شود.

نظر شما کاربران گجت نیوز دراین‌باره چیست؟ از تجربه کردن چنین قابلیتی بر بستر واقعیت ترکیبی استقبال می‌کنید؛ یا نگران تبدیل آن به ابزاری برای کلاهبرداری و فریبکاری در دنیای مجازی هستید؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*