مرسدس AMG EQE 2024

هفت نکته جذاب و شگفت انگیز در خصوص شاسی بلند مرسدس AMG EQE 2024 که باید بدانید

در ادامه به معرفی تعدادی از جذاب‌ترین قابلیت‌های شاسی بلند الکتریکی مرسدس AMG EQE 2024 خواهیم پرداخت که آن را به یکی از بهترین SUV های برقی تبدیل می‌کنند.

مدل 2023 خودروی مرسدس AMG EQE 53 4Matic+ یک شاسی بلند توانمند و باکیفیت از مرسدس بنز بود که از پیشرانه الکتریکی کارآمد و قدرتمندی بهره می‌برد. AMG مدت‌هاست که در ساخت شاسی بلندهای جذاب و کارآمد با مرسدس بنز همکاری می‌کند و در هر نسل، محصولاتی جذاب‌تر و لوکس‌تر را به بازار عرضه می‌کند.

AMG EQE مثال بارزی از این پیشرفت در تولید شاسی بلندهای این خودروساز آلمانی است. این خودرو یک شاسی بلند لوکس جذاب پر از امکانات رفاهی و ایمنی است که رانندگی راحت و بی‌دردسری را به کاربران هدیه می‌دهد.

در ادامه این مطلب سعی داریم نگاهی داشته باشیم به تعدادی از جذاب ترین قابلیت‌های این شاسی بلند مرسدس بنز و مشخصات فنی برجسته آن.

قابلیت‌های جذاب شاسی بلند مرسدس AMG EQE 2024 که شما را شگفت‌زده خواهد کرد

شاسی بلند جدید مرسدس بنز یک محصول لوکس فوق‌العاده به شمار می‌رود که در کنار قدرت فنی بالا، در زمینه‌های طراحی، امکانات رفاهی و امنیتی نیز اتومبیلی بی‌رقیب به شمار می‌رود. برخی از این مشخصات و قابلیت‌های منحصربفرد به‌شرح زیر هستند.

قدرت فوق‌العاده 617 اسب بخاری

موتور برقی

خودروی مرسدس AMG EQE 2024 قدرتی 617 اسب بخاری داشته و پیشرانه دو موتوره آن گشتاوری 950 نیوتن متری تولید می‌کند. این شاسی بلند جذاب همچنین به قابلیتی موسوم به Race Start مجهز است که به‌طور موقتی قدرت را به 677 اسب بخار ارتقا داده و میزان گشتاور تولیدی را به 1000 نیوتن متر می‌رساند.

در این حالت، شتاب‌گیری این خودرو از حالت سکون به سرعت 96 کیلومتر بر ثانیه در مدت 3.4 ثانیه رخ می‌دهد.

تا چند سال پیش، صفر تا صد 3.4 ثانیه‌ای تنها مختص ابرخودروها بود. با این حال، امروزه پیشرفت چشمگیر فناوری خودروهای الکتریکی باعث شده که بسیاری سدان‌ها و حتی شاسی بلندهای برقی خانوادگی قادر باشند به این سطح از شتاب‌گیری برسند. در این میان سیستم 4Matic+ مرسدس نیز به‌طور دائمی قابلیت‌های چهار چرخ متحرک خودرو را تحت کنترل داشته و میزان قدرت ارسال شده به هریک از چرخ‌ها را تنظیم می‌کند.

این سیستم بر پایه سبک رانندگی و حالتی که انتخاب کرده‌اید عمل می‌کند و با کنترل کاملی که روی گشتاور تولید شده دارد، رانندگی قدرتمندی را برایتان به ارمغان خواهد آورد.

مسافت پیمایش نزدیک به 380 کیلومتر

مرسدس AMG EQE 2024

مسافت پیمایش، یکی از مهم‌ترین سنجه‌ها برای تعیین عملکرد خودروهای الکتریکی به شمار می‌رود. با وجود این که مرسدس AMG EQE 2024 جایی در میان خودروهای الکتریکی با بیشترین مسافت پیمایش در دنیا ندارد، مسافت پیمایش 380 کیلومتری آن قطعا برای مسیرهای شهری و حتی سفرهای کوتاه کاملا کافی به نظر می‌رسد.

این مسافت پیمایش با در نظر گرفتن این نکته که با یکی از محصولات AMG طرف هستیم، بسیار عالی به نظر می‌رسد. در خودروهای AMG، ارائه عملکرد فنی برتر، مهم‌ترین اولویت در طراحی به شمار می‌رود.

علاوه بر این، باتری 90.6 کیلو وات ساعتی این خودرو نیز قادر است با توان حداکثر 170 کیلو وات شارژ شده و خیلی سریع مهیای رانندگی شود. این باتری قادر است در شرایط ایده‌آل، با 15 دقیقه شارژ مسافتی 100 مایلی را بپیماید.

همچنین راحتی کابین این خودرو برای راننده و سرنشینان نیز دیگر ویژگی منحصربفرد آن به شمار می‌رود که پیمودن مسافت‌های طولانی با آن را به کاری لذت‌بخش تبدیل می‌کند.

چراغ‌های دیجیتال و پیشرفته مرسدس بنز

سیستم چراغ Mercedes Benz

مرسدس بنز یکی از پیشرفته‌ترین و جذاب‌ترین چراغ‌های جلو در صنعت خودروسازی را در شاسی بلند EQE AMG تعبیه کرده است. آلمانی‌ها این سیستم نورپردازی را Digital Light نامیده‌اند. دیجیتال لایت دقیقا همان عملکردی را ارائه می‌دهد که از کمپانی برجسته و پیشرفته‌ای مانند مرسدس بنز انتظار می‌رود.

از قابلیت‌های جذاب و منحصربفرد سیستم نور جلوی این خودرو هرچه بگوییم کم گفته‌ایم. با این وجود، نخستین نکته‌ای که در بدو ورود به این خودرو و در هنگام باز کردن در با آن روبرو می‌شوید، نمایش انیمیشن خوشامد توسط چراغ‌های جلو روی زمین و نزدیک‌ترین دیوار است.

دیگر قابلیت جالب این سیستم نورپردازی نیز نمایش هشدارهای مربوط به عابر پیاده روی جاده است. به‌عنوان مثال، در صورتی که یک عابر پیاده در تاریکی شب از مقابل خودروی شما در حال عبور باشد، سیستم نورپردازی دیجیتال با الگوی خاصی نورهایی را روی جاده و در نزدیکی عابر پیاده نمایش داده و شما را متوجه او می‌کند.

ممکن است گمان کنید این دسته تکنولوژی‌ها بیشتر به فیلم‌های علمی تخیلی تعلق دارند؛ اما از خودرویی پیشرفته و کلاس بالا مانند مرسدس AMG EQE 2024 نمی‌توان انتظار چیزی کمتر از این را داشت!

ترمزهای سرامیکی برای دستیابی به توان توقف بیشتر

مرسدس AMG EQE 2024

مرسدس AMG EQE 2024 یک خودروی واقعا قدرتمند است که می‌تواند در یک چشم به هم زدن به سرعت‌های بسیار بالا برسد. با این حال، توقف این خودرو، خصوصا در سرعت‌های بالا هم مساله مهم دیگری است که باید به‌طور خاص مورد توجه قرار گیرد.

خوشبختانه مرسدس توجه ویژه‌ای به این مساله داشته و از ترمزهایی سرامیکی با اندازه غول‌آسای 17.3 اینچی در جلو استفاده کرده که قادرند توان توقف بسیار خوبی در این شاسی بلند ایجاد کنند.

این ترمزها یکی از مناسب‌ترین گزینه‌های برای افرادی به شمار می‌روند که با خودروی شاسی بلند خود به دنبال رانندگی اسپرت و پرهیجان هستند.

صفحه نمایش یکپارچه داشبورد

صفحه نمایش یکپارچه

مرسدس AMG EQE 2024 هم مثل بسیاری خودروهای لوکس این کمپانی آلمانی از صفحه نمایش بزرگ و یکپارچه 56 اینچی موسوم به Hyperscreen بهره می‌برد که سرتاسر داشبورد را پوشانده و به‌صورت پیش‌فرض در این شاسی بلند تعبیه شده است. این صفحه نمایش متشکل از سه نمایشگر متفاوت است که به‌طور یکپارچه زیر یک پانل شیشه‌ای قرار گرفته و تجربه‌ای روان، باکیفیت و کامل از سرگرمی و راهنمایی را در اختیار راننده و سرنشینان قرار می‌دهند.

البته هایپر اسکرین در برخی خودروهای دیگر مرسدس EQE هم تعبیه شده است. با این وجود، مدل EQE AMG از طراحی نرم افزاری و منوهای منحصربفردی بهره می‌برد که آن را از مدل‌های غیر AMG تفکیک می‌کند. مثلا انیمیشن‌های خاصی که در صفحه پیش روی راننده و پانل اصلی قابل مشاهده است، از جمله قابلیت‌های نرم افزاری انحصاری این مدل به شمار می‌رود.

نکته جالب توجه در خصوص هایپر اسکرین آن است که صفحه نمایشی اختصاصی را در اختیار سرنشینان جلو قرار داده و تجربه جالب‌تری را پیش روی آن‌ها قرار می‌دهد.

المان‌های طراحی منحصربفرد AMG در بدنه

طراحی AMG

علاقمندان به طراحی‌های منحصربفرد AMG بدون شک عاشق شاسی بلند الکتریکی Mercedes-AMG EQE 2024 خواهند شد؛ چرا که زبان طراحی AMG به‌طور کامل در بخش‌های مختلف طراحی بدنه این اتومبیل قابل رویت است.

طبیعتا رینگ‌ها، مشخص‌ترین بارزه‌های طراحی این خودرو به شمار می‌روند؛ اما جلوپنجره‌های منحصربفرد پانامریکانای این خودرو با خطوط عمودی نیز دیگر ویژگی ظاهری هستند که تعلق آن به خانواده محصولات لوکس مرسدس AMG را فریاد می‌زنند. البته باید در نظر داشته باشید که مرسدس AMG EQE 2024 یک خودروی الکتریکی است؛ بنابراین جلوپنچره در آن مفهومی انتزاعی به شمار رفته و کاربرد خاصی ندارد!

همچنین مدل AMG شاسی بلند EQE از لایه‌ای براق روی سپر جلو بهره می‌برد که مدل‌های غیر AMG فاقد آن هستند. علاوه بر این، تریم انحصاری AMG نیز باعث خواهد شد که شاسی بلند جدید مرسدس به محصولی منحصربفرد و بی‌تکرار تبدیل شود.

البته در قسمت پشت، مدل‌های AMG و غیر AMG این خودرو عملا مشابه یکدیگر هستند و تفاوت چندانی بین آن‌ها احساس نمی‌شود. با این وجود، لوگوی AMG در پشت این مدل، به‌خوبی گویای این است که شما در حال رانندگی محصولی قدرتمند و پرتوان هستید.

در این میان از اگزوز دکوری خودرو هم نمی‌توان گذشت که ظاهری بسیار باوقار و قابل اتکا به آن بخشیده است. به‌طور کلی عملکرد AMG در طراحی بیرونی EQE 20204 را باید بسیار خوب توصیف کرد. با این وجود شاید AMG می‌توانست با تعبیه ظاهری تهاجمی‌تر به این شاسی بلند، عملکرد قدرتمند آن را بیشتر به رخ رقبا بکشد.

طراحی اسپرت رینگ‌ها

مرسدس AMG EQE 2024

مرسدس AMG EQE 2024 تهاجمی‌ترین و اسپرت‌ترین شاسی بلند برقی بازار نیست و برعکس، ظاهری آرام و خانوادگی دارد. با این وجود طراحی منحصربفرد المان‌های مختلف آن به‌خوبی قادر است علاقمندان به خودروهای اسپرت را به خود جذب کند. در میان عناصر مختلف طراحی این اتومبیل، رینگ‌های 21 یا 22 اینچی آن، در شمار جذاب‌ترین‌ها به شمار رفته و حس و حال یک خودروی شاسی بلند قدرتمند و سریع را به بیننده القا می‌کند.

به‌طور کلی، AMG جذاب‌ترین انواع رینگ‌ها را برای خودروهای الکتریکی تولید می‌کند و EQE AMG 2024 نیز از این قضیه مستثنی نیست. مناسب‌ترین و فاخرترین رینگ‌ها برای این خودرو، مدل 22 اینچی با طراحی شبیه به پره‌های توربین است که ظاهری آینده نگرانه و منحصربفرد به این خودرو می‌بخشد.

نکته حائز اهمیت در خصوص رینگ‌های EQE AMG 2024 آن است که تمامی مدل‌های موجود، به‌طور اختصاصی برای این خودرو طراحی شده‌اند. بنابراین صرفنظر از این که کدام مدل را انتخاب می‌کنید، می‌توانید انتظار ظاهری خاص و بی‌تکرار را از خودروی شاسی بلندتان داشته باشید!

مرسدس AMG EQE 2024 یکی از بهترین شاسی بلندهای الکتریکی با عملکرد بالا در بازار به شمار می‌رود

اتومبیل جدید مرسدس بنز و AMG به جرات یکی از بهترین شاسی بلندهای برقی توانمند بازار و قدرتمندترین شاسی بلندهای سال 2023 در دنیا به شمار می‌رود.

بدنه لوکس و باوقادر این خودرو با کابینی بسیار راحت و پرامکانات همراه شده و استفاده از تکنولوژی‌های روز صنعت خودروسازی در کنار جادوی طراحی AMG، این خودرو را به اتومبیلی درجه‌یک تبدیل کرده‌اند. به این ترتیب اگر به‌دنبال خرید یک شاسی بلند برقی سریع و قدرتمند می‌گردید، مرسدس بنز رقیبی قدرتمند را برای تسلا مدل ایکس روانه بازار کرده است!

مدل AMG خودروی EQE همچنین اندکی کوچک‌تر از مدل فول سایز این شاسی بلند است؛ بنابراین قیمت آن مناسب‌تر بوده و برای استفاده روزانه مناسب‌تر به نظر می‌رسد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*