۵ قابلیت مهمی که می‌توان در ال‌جی جی ۵ و سامسونگ گلکسی S7 مشاهده کرد

متفاوت و در عین حال شبیه به هم، فکر می‌کنم این روش خوبی برای تعریف دو گوشی سامسونگ گلکسی S7 و ال‌جی جی ۵ باشد که قرار است هفته‌ی آینده در MWC 2016 از آن‌ها رونمایی شود. طبیعتا هر دو موبایل دارای تفاوت‌های زیادی از نظر طراحی و سخت افزاری و حتی نرم افزاری هستند زیرا از رابط کاربری خاص خود استفاده می‌کنند، اما هر دو گوشی قرار است قابلیت‌های مشترکی را به کاربران خود ارائه دهند که اضافه شدن بعضی از این قابلیت‌ها ارتباط مستقیمی با رقابت دو کمپانی کره‌ای برای شکست دادن یکدیگر است. ما نیز بر اساس اطلاعات موثقی که در اختیار داریم لیستی از قابلیت‌های مشترک دو گوشی تهیه کرده‌ایم. در ادامه با گجت نیوز همراه شوید.

در ابتدا باید بگویم که سعی شده تا قابلیت‌هایی ذکر شود که حداقل در یکی از این گوشی‌ها جدید بوده و به تازگی به آن اضافه شده است. بنابراین گزینه‌هایی مانند صفحه‌ای با رزولوشن QHD که در پرچم‌داران قبلی دو کمپانی دیده بودیم از میان تشابهات دو گوشی سامسونگ گلکسی اس ۷ ( Galaxy S7 ) و ال‌جی جی ۵ ( LG G5 ) حذف شده و تنها به موارد خاصی اشاره خواهد شد.

قابلیت ۱ – پشتیبانی از کارت حافظه‌ی خارجی

اینکه گوشی ال‌جی G5 می‌تواند از کارت حافظه‌ی میکرو اس دی پشتیبانی کند زیاد هم سورپرایز کننده نیست زیرا خبر تایید وجود درگاه کارت حافظه در این گوشی قبلا منتشر شده و پرچم‌داران قبلی ( G3 ، G4 و.. ) نیز از درگاه کارت حافظه برخوردار بودند. اما نکته‌ی جالب این است که گوشی گلکسی S7 نیز دیگر دارای درگاه کارت حافظه خواهد بود.

۵ قابلیت مهمی که می‌توان در ال‌جی جی ۵ و سامسونگ گلکسی S7 مشاهده کرد ۱اگر به یاد داشته باشید در پرچم‌دار قبلی سامسونگ ( گلکسی S6 ) درگاه کارت حافظه از طراحی این گوشی حذف گشت که باعث رنجش طرفداران و کاربرانی که علاقه‌مند به استفاده از کارت حافظه بودند شد. بنابراین داشتن قابلیت پشتیبانی از کارت حافظه‌ی میکرو اس دی در گوشی‌های بالارده به نظر منطقی می‌رسد. هرچند کمپانی‌هایی مانند اپل هنوز با این امر موافق نیستند.

قابلیت ۲ – طراحی تماما فلزی

به نظر می‌رسد که گوشی ال‌جی G5 اولین پرچم‌دار کمپانی کره‌ای است که از بدنه‌ی تماما فلزی بهره خواهد برد. برخلاف آن، گوشی گلکسی S7 مانند جد خود دارای قاب پشت شیشه‌ای بوده و دور گوشی نیز از فلز خواهد بود. هرچند انتظار می‌رود که در هر دو گوشی از مواد باکیفیتی استفاده شده و دارای ساختار مقاوم و مستحکم باشند.

ال‌جی G5البته این گفته باید در مورد تمام گوشی‌های پرچم‌دار و بالارده صدق کند اما استفاده از بدنه‌ی فلزی به‌جای شیشه یا پلاستیک می‌تواند باعث رضایت‌مندی کاربران گردد. در تصویری که مشاهده می‌کنید نیز احتمال می‌رود که گوشی ال‌جی جی ۵ به این صورت بوده و از باتری کشویی استفاده کند.

قابلیت ۳ – درگاه USB نوع C

آنطور که معلوم است ما شاهد وجود درگاه USB نوع C در هر دو گوشی سامسونگ گلکسی S7 و ال‌جی جی ۵  خواهیم بود. اولین و مهم‌ترین قابلیتی که این نوع پورت دارد راحتی استفاده از آن است. این پورت‌ها کوچک بوده و می‌توان از هر دو جهت آن را به درگاه گوشی متصل کرد، بنابراین نیازی به نگرانی در مورد اینکه باید از کدام جهت آن را به درگاه متصل کنید نخواهید داشت.

۵ قابلیت مهمی که می‌توان در ال‌جی جی ۵ و سامسونگ گلکسی S7 مشاهده کرد ۱۲۳در مورد گوشی گلکسی S7 گفته شده که USB نوع C قابلیت شارژ سریع نیز خواهد داشت البته در مورد ال‌جی جی ۵ هنوز مطمئن نیستیم که آیا محصول ال‌جی نیز از شارژ سریع توسط این نوع پورت بهره خواهد برد یا خیر. در نظر داشته باشید که اگر در پرچم‌داران جدید سامسونگ از این نوع پورت استفاده شود این اولین بار خواهد بود که سامسونگ گوشی با USB نوع C عرضه خواهد کرد، اما در مورد ال‌جی ماجرا فرق می‌کند زیرا قبلا در گوشی گوگل نکسوس ۵X از این نوع درگاه استفاده کرده بود.

قابلیت ۴ – اسکنر اثر انگشت

درست مانند دو پرچم‌دار قبلی سامسونگ ( گلکسی S6 و گلکسی S5 ) باید شاهد قابلیت اسکنر اثر انگشت در دکمه‌ی خانه باشیم. در مورد گوشی ال‌جی G5 نیز با اینکه جد این گوشی، ال‌جی G4 فاقد اسکنر اثر انگشت بود، گویا قرار است در پرچم‌دار جدید ال‌جی یک اسکنر اثر انگشت قرار داده شود و از نظر طراحی شباهت زیادی به آنچه که در گوشی V10 به کار رفته بود خواهد داشت.

۵ قابلیت مهمی که می‌توان در ال‌جی جی ۵ و سامسونگ گلکسی S7 مشاهده کرد ۱۲این اسکنر در پشت گوشی قرار خواهد گرفت. البته اینکه جایگاه اسکنر اثر انگشت باید در پشت گوشی باشد یا در جلو به سلیقه‌ی کاربران باز می‌گردد. در هر صورت، انتظار می‌رود که سنسورهای به کار رفته در هر دو گوشی، سریع و دقیق عمل کنند. تصویری که مشاهده می‌کنید نیز متعلق به گوشی G5 است و گفته شده که طراحی سنسور در پشت گوشی بدین شکل خواهد بود.

قابلیت ۵ – صفحه‌ی همیشه فعال ( Always on Display )

هفته‌ی گذشته ال‌جی اعلام کرد که پرچم‌دار جدید این کمپانی از قابلیت جدیدی به نام صفحه‌ی همیشه فعال ( Always On Display ) بهره می‌برد. این قابلیت چیزی شبیه به صفحه‌ی اکتیو گوشی‌های موتورولا یا صفحه‌ی Ambient گوگل است. البته اگر از کاربران قدیمی موبایل باشید حتما با قابلیت Glance Screen نوکیا آشنایی خواهید داشت که صفحه‌ی همیشه فعال به نوعی مدل پیشرفته‌ی این قابلیت خواهد بود.

۵ قابلیت مهمی که می‌توان در ال‌جی جی ۵ و سامسونگ گلکسی S7 مشاهده کرد ۲۳در حقیقت این قابلیت به کاربر اجازه می‌دهد تا اعلانات ورودی (مانند تماس‌ها، رویدادهای تقویم، یا ایمیل‌ها) را بدون اینکه بخواهد صفحه را روشن کند مشاهده نماید. البته در نظر داشته باشید که سامسونگ نیز جنین قابلیتی‌ را برای گوشی‌های خود در نظر گرفته است و این اولین گوشی‌های ساخت سامسونگ خواهد بود که از چنین قابلیتی بهره می‌برند.

امیدوارم که مقاله برای شما مفید واقع شده باشد.

منبع: Phonearena

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*