آخرین اخبار از هواوی P9؛ پنل ۱۰۸۰p و تراشه‌ Kirin 955

تنها یک هفته‌ مانده تا بزرگ‌ترین رویداد سال که قرار است کمپانی‌های بزرگ جهان از گوشی‌های بالارده‌ی خود رونمایی کنند. طبق اخبار منتشر شده هواوی نیز برنامه‌های زیادی برای MWC 2016 دارد که به احتمال زیاد، رونمایی از پرچم‌دار جدید هواوی P9 اصلی‌ترین سورپرایز این کمپانی خواهد بود. به تازگی نیز گفته شده این گوشی از تراشه‌ی قدرتمند Kirin 955 و پنل ۱۰۸۰p بهره خواهد برد. در ادامه با گجت نیوز همراه شوید.

با موفقیتی که هواوی در سال ۲۰۱۵ داشته، گویا کمپانی چینی قصد دارد نه تنها این روند را در سال ۲۰۱۶ ادامه دهد بلکه گام‌های بلندتری نیز بردارد. برای رسیدن به این امر، به تازگی هواوی گوشی میان‌رده‌ی Honor 5X و همچنین Honor Holly 2 Plus را در بازارهای مختلفی مانند چین، آمریکا، اروپا و هند عرضه کرده است. البته سری P نیز پرچم‌داران این کمپانی هستند. P8 در آپریل سال گذشته عرضه شد و پرچم‌دار فعلی کمپانی محسوب می‌شود، در کنار آن فبلت Mate 8 نیز همراه با صفحه‌ی ۶ اینچی خود در بازار یکه‌تازی می‌کند.

آنطور که مشخص است هواوی می‌خواهد هرچه زودتر از پرچم‌دار جدید خود پرده برداری کند. طبق آخرین شایعات نیز به احتمال زیاد در گوشی جدید هواوی پی ۹ ( Huawei P9 ) به جای استفاده از یک صفحه‌ی QHD قرار است از یک پنل ۱۰۸۰p استفاده گردد. این اقدامی‌ست که می‌توان در موبایل‌های پریمیوم اخیر مشاهده کرد که از یک پنل فول اچ دی استفاده می‌کنند. حتی رقیب خانگی هواوی، یعنی کمپانی شیائومی نیز در گوشی‌های بالارده‌ی خود از پنل ۱۰۸۰p استفاده خواهد کرد. البته باید بدانید که شایعات فقط در مورد صفحه‌ی گوشی جدید هواوی نبوده و در مورد مشخصات سخت افزاری گوشی نیز به ما اطلاعاتی داده شده است.

همانطور که گفتیم قرار است در این گوشی از صفحه‌ی ۵.۲ اینچی با رزولوشن ۱۰۸۰p استفاده شود. هواوی نیز قصد دارد از جدیدترین تراشه‌ی ساخت خود به نام Kirin 950 در پرچم‌دار جدید به کار ببرد. این تراشه با معماری ۶۴ بیتی ساخته شده و از پردازنده‌ی ۸ هسته‌ای با فرکانسی بین ۲.۳ تا ۲.۵ گیگاهرتز استفاده خواهد کرد. به علاوه‌ی آن گویا قرار است در هواوی P9 از ۴ گیگابایت رم استفاده گردد.

در شایعات گذشته نیز گفته شده بود که این گوشی از ۶ گیگابایت رم، صفحه‌‌ای با رزولوشن QHD و تراشه‌ی Kirin 950 بهره خواهد برد. همچنین در مورد دوربین نیز گفته شد که در عقب گوشی از یک دوربین ۱۲ مگاپیکسلی و جلوی آن نیز از یک دوربین ۸ مگاپیکسلی استفاده خواهد شد. چیزی که جالب است انتشار اطلاعاتی در مورد شماره مدل‌های گوشی‌ست که طبق آن قرار است چهار مدل از این گوشی با شماره مدل‌های EAV-AL10 ،EAV-AL00 ،VNS-AL00، و VNS-CL00 معرفی شوند. هرچند اطلاعات بیشتری در مورد این مدل‌ها و زمان و همچنین منطقه‌ای که آن‌ها عرضه خواهند شد یا از نظر سخت افزاری چه تفاوتی با یک دیگر خواند داشت منتشر نشده است.

مشخصات سخت افزاری احتمالی هواوی P9 در یک نگاه

  • صفحه‌ی ۵.۲ اینچی با رزولوشن ۱۰۸۰p
  • تراشه‌ی Kirin 955 ساخت هواوی
  • پردازنده‌ی ۸ هسته‌ای با معماری ۶۴ بیتی و فرکانسی بین ۲.۳ تا ۲.۵ گیگاهرتز
  • ۴ گیگابایت رم

منبع: androidheadlines

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. پنل ۱۰۸۰p چیه؟ و فرقش با مدلهای قبلی چیه میشه بیشتر توضیح بدید؟ ممنون.

    • یاشار فتحعلی زاده

      سلام
      به زبان ساده منظور همون دارا بودن رزولوشن ۱۰۸۰p هست که بهش فول اچ دی Full HD نیز گفته میشه
      مدل قبلی هم ۷۲۰p هست که در موبایل‌ها استفاده میشه و خب .. کیفیت تصاویر نسبت به این مدل بالاتر هست و تراکم پیکسل در هر اینچ نیز بیشتره.