پردازنده Kirin 830

پردازنده Kirin 830 هواوی همزمان با گوشی های خانواده نوا ۱۲ رونمایی می‌شود

گوشی های خانواده نوا ۱۲ هواوی اواخر امسال با پردازنده Kirin 830 عرضه می‌شوند. کایرین ۸۳۰ در عملکرد، رقیب چیپست اسنپدراگون ۸۷۰ خواهد بود.

هواوی سال گذشته اعلام کرد که قرار نیست در سال ۲۰۲۳ تراشه‌ای از برند Kirin رونمایی کند. اما این خبر دروغی بیش نبود. چرا که ۹ ماه پس از اعلام این خبر، گوشی‌های سری میت ۶۰ هواوی با تراشه Kirin 9000S رونمایی شدند. حالا خبر رسیده که این کمپانی به‌دنبال تولید تراشه جدیدی از سری Kirin 8 است. بر اساس آخرین اطلاعات به‌دست آمده، پردازنده جدید هواوی، Kirin 830 نام دارد و قرار است اواخر امسال همراه با گوشی های خانواده نوا ۱۲ رونمایی شد.

بیشتر بخوانید:

هواوی چگونه با پردازنده کایرین ۹۰۰۰ اس تحریم‌های آمریکا را دور زد؟

این نخستین باری نیست که نام این تراشه را می‌شنویم، اما حالا یک برنامه زمانی برای عرضه آن اعلام شده است. پیش از این عکس‌هایی از گوشی‌های نوا ۱۲ و ۱۲ پرو به‌بیرون درز کرده که حداقل حضور کایرین ۸۳۰ روی نسخه معمولی این خانواده را تأیید می‌کند. این گوشی‌ها از سه دوربین پشتی برخوردارند و احتمالا یک دوربین سلفی شگفت‌انگیز با رزولوشن ۶۰ مگاپیکسلی هم روی قاب آن‌ها حضور دارد. علاوه بر این باتری آن‌ها با توان ۸۸ واتی به‌سرعت شارژ می‌شود.

تجهیز سری نوا ۱۲ به پردازنده Kirin 830

به چیپست کایرین ۸۳۰ هواوی بازگردیم. این تراشه از نظر عملکرد شبیه به تراشه‌های اسنپدراگون 778G یا اسنپدراگون ۸۷۰ کوالکام است. البته باید منتظر بررسی عملکرد آن‌ها در دنیای واقعی ماند. بزرگ‌ترین مشکل این دو، فقدان پشتیبانی از تکنولوژی شبکه 5G به‌خاطر تحریم‌های ایالات متحده است که هواوی را از به‌کار بردن این تراشه‌ها منع کرده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*