نایاب شدن قطعات ماشین های چینی

قطعات ماشین های چینی در بازار ایران نایاب شده است

آنطور که گزارش‌ها نشان می‌دهد، قطعات ماشین های چینی در بازار کشور نایاب شده‌اند و مشتریان سردرگم! قیمت لوازم یدکی خودروهای چینی هم به‌طرز وحشتناکی افزایش یافته است.

بسته شدن واردات خودروهای اروپایی و آمریکایی و اجازه خودروسازان غیر دولتی برای فعالیت منوط به مونتاژ اتومبیل‌های چینی، باعث شده خیابان‌های ایران پر از خودروهای چینی شود. اما مونتاژ و عرضه خودرو به بازار یک مسئله و تأمین قطعات مصرفی آن مسئله دیگری است. در واقع اگر یک خودروساز نتواند به‌اندازه کافی قطعات محصولاتش را تأمین کند، می‌تواند باعث به‌دردسر افتادن مشتریانش شود. این دقیقا اتفاقی است که برای خریداران خودروهای چینی در بازار ایران رخ داده است. وقتی به خیابان ملت تهران بروید، انبوهی از مشتریانی را می‌بیند که در به در، به‌دنبال قطعات ماشین های چینی هستند؛ قطعاتی که به‌شدت در بازار ایران نایاب شده‌اند!

بیشتر بخوانید:

دردسر بزرگ برای خریداران خودروهای چینی در ایران

علیرضا نیک آئین، رئیس اتحادیه تعمیرکاران اتومبیل تهران به خبرنگاران گفته است که  وضعیت قطعات و لوازم یدکی نسل جدید اتومبیل‌های چینی به‌شدت در بازار کمیاب است و نمایندگی‌های مجاز پاسخگوی مشتریان نیستند. همین باعث شده مالکین خودروهای مذکور به مشکل بخورند و برخی از خودروها برای هفته‌ها و ماه‌ها در گاراژها و تعمیرگاه‌ها متوقف شوند. اتومبیل‌هایی مثل تیگو ۷، تیگو ۸ و فونیکس که محصول سال ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳ هستند، از جمله مهم‌ترین خودروهای پرفروشی محسوب می‌شوند که با کمبود قطعه دست و پنجه نرم می‌کنند.

قیمت لوازم یدکی خودروهای چینی کاذب است!

نایاب شدن قطعات ماشین های چینی

نیک آئین همچنین می‌گوید که کمبود قطعات ماشین های چینی در بازار، باعث افزایش سرسام‌آور قیمت آن‌ها شده است. علاوه بر این اکثر این قطعات، محصولات غیراستانداردی هستند که توسط شرکت‌های متفرقه تولید می‌شوند و به دست مشتریان می‌رسند. بسیاری از آن‌ها بعضا به‌نام جنس اورجینال و ساخت خود شرکت سازنده بسته‌بندی و وارد بازار می‌شود. کمبود قطعات استاندارد در بازار هم معضل دیگری است که در بازدید از تعمیرگاه خودروهای چینی در سراسر کشور متوجه آن خواهید شد. با آخرین اخبار خودرو همراه گجت نیوز باشید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*