ماشین برقی ونوسیا VX6 EV

ونوسیا وی ایکس 6 ؛ کراس اور برقی چینی با ژنتیک نیسان و قیمت اقتصادی

ونوسیا وی ایکس 6 – Venucia VX6 EV یک کراس اور برقی از کشور چین است که با همکاری دانگ فنگ و نیسان ساخته شده و شاید به ایران هم بیاید؛ اما با چه قیمت و مشخصاتی؟

برند ونسیا به خوبی نشان می‌دهد که اگر مسیر صنعت خودروسازی روی ریل توسعه و همگام با افراد کارشناس جلو برود، چه نتایج درخشانی حاصل می‌شود. ونوسیا یکی از زیر مجموعه‌های دانگ فنگ – نیسان است که بعد از کپی کردن، حالا به خوبی نشان می‌دهد که می‌تواند حرف خودش را در بازار خودرو بزند و حتی پرچمداران الکتریکی بسازد. در حال حاضر پای 3 عدد از محصولات برند ونوسیا مثل کراس اور ونوسیا وی آنلاین به بازار ایران باز شده‌ است؛ البته هنوز نمی‌دانیم که کیفیت ونوسیای چینی با نسخه وارداتی یکی خواهد بود یا داستان‌های غم انگیز گذشته، دوباره تکرار خواهند شد! به هر حال در ادامه قصد داریم تا با آخرین شاهکار این شرکت یعنی ونوسیا وی ایکس 6 آشنا شویم، مشخصات فنی و قیمت آن را بخوانیم و سپس به شانس واردات آن به ایران نگاهی بیندازیم.

فهرست عناوین:

مشخصات فنی ونوسیا وی ایکس 6

ماشین برقی ونوسیا VX6 EV

این خودرو یک کراس اور برقی با یک موتور سنترال (از نوع سنکرون آهنربای دائمی) است که توان آن به 215 اسب بخار قدرت و 370 نیوتن متر گشتاور می‌رسد. به کمک این اعداد، شتاب 0 تا 100 در این خودرو برقی، زیر 7 ثانیه خواهد بود؛ اما حداکثر سرعت آن به 165 کیلومتر بر ساعت محدود خواهد شد. باتری‌های ونوسیا وی ایکس 6 از نوع «لیتیوم آهن فسفات» و ساخت شرکت CATL هستند که این شرکت، یکی از پرچمداران در بازار خودروهای برقی چینی به حساب می‌آید.

ماشین برقی ونوسیا VX6 EV

فعلا در مورد ظرفیت باتری‌های این خودرو اطلاعاتی در دست نیست اما حدس می‌زنیم که با پکیج باتری‌ های 60 کیلو وات ساعتی طرف باشیم که در هر بار شارژ شدن، تقریبا 500 کیلومتر را به راحتی دوام بیاورند؛ پشتیبانی از شارژرهای فست شارژ را هم حتما انتظار داشته باشید.

آپشن و امکانات رفاهی

ماشین برقی ونوسیا VX6 EV

فضای جادار صندوق عقب ونوسیا VX6 با حجمی معادل 5 چمدان مسافرتی

در حال حاضر چیز بیشتری از مشخصات فنی این خودرو نمی‌دانیم اما با توجه به رنج قیمتی، می‌توان حدس زد که آپشن‌ ها و امکانات ونوسیا وی ایکس 6 شامل موارد زیر می‌شوند:

  • سیستم کنترل پایداری و کنترل کشش
  • کروز کنترل اتوماتیک
  • تهویه مطبوع اتوماتیک 2 کاناله با فیلتر تصفیه هوا
  • سیستم نورپردازی داینامیک با 64 رنگ
  • دوربین 360 درجه و دوربین پارک
  • سنسور پارک در سپر جلو و عقب
  • دوربین ثبت وقایع
  • سقف پانارومیک
  • پشتیبانی از شارژر فست شارژ DC
  • سیستم کنترل حرکت در سربالایی و سرازیری
  • تنظیم برقی صندلی‌های ردیف جلو به همراه گرمکن و سردکن
  • و …

طراحی ظاهری و ابعاد

اندازه و ابعاد ونوسیا وی ایکس 6 به 4658 میلی متر طول، 1890 میلی متر عرض و 1656 میلی متر ارتفاع می‌رسد و فاصله محورهای آن هم از یکدیگر تقریبا 2850 میلی متر است. این خودرو از نظر قد و قواره، تقریبا با فونیکس اف ایکس برقی برابری می‌کند.

خودرو برقی ونوسیا وی ایکس 6

زمانی که به بحث طراحی می‌رسیم، با مدرن‌ترین فاکتورهای روز طرف می‌شویم. فاکتورهایی مثل جلوپنجره‌ی یکپارچه، چراغ‌های ال ای دی با طرح به هم پیوسته و هماهنگی تمام خطوط در نمای جلویی، از یک کراس اوور مدرن و مدل 2023 خبر می‌دهند. تمام خطوط در این قسمت، طرح V شکل دارند که با علامت تجاری ونوسیا هماهنگ است.

نمای کناری به رینگ‌های 5 پره با فلاپ آیرودینامیکی مجهز شده و ستون‌های دو رنگ و فرو رفتگی‌های کناری هم به جذابیت این قسمت افزوده‌اند. امضای خودروهای برقی یعنی «دستگیر‌ه‌های درب پاپ اوت» هم در این قسمت به چشم می‌آیند. نمای عقبی هم چیزی جز «رانندگی اسپرت» را در ذهن شما تداعی نمی‌کند. بدون اغراق، طراحی ونوسیا در این قسمت حتی از زیکر X هم جذاب‌تر به نظر می‌سرد.

طراحی کابین و داشبورد

خودرو برقی ونوسیا وی ایکس 6

برخلاف ظاهر اسپرت و تهاجمی، ونوسیا VX6 برقی یک کراس اور کاملا خانوادگی است. در کابین آن 20 قسمت مختلف برای قراردادن وسایل مختلف در نظر گرفته شده‌ است. و حجم فضای صندوق عقب آن هم به 490 لیتر می‌رسد. زیاد به دنیای اعداد وارد نمی‌شویم اما به عقیده کارشناسان چینی، فضای ردیف عقب این خودرو حتی برای افراد قد بلند هم به راحتی کفایت می‌کند.

همچنین تمام فاکتورهای مدرن بودن هم در داخل کابین و داشبورد ونوسیا وی ایکس 6 حفظ شده است. اِلمان‌هایی مثل فرمان برقی با غربیلک 2 پره و فرم دابل دی کات، نورپردازی داینامیک، مولتی مدیا و کلاستر دیجیتال، کنسول وسط جدید با شارژر وایرلس، سقف پانارومیک و …، همگی از یک ماشین مدرن و خانواده پسند خبر می‌دهند.

قیمت ونوسیا وی ایکس 6 و شانس واردات به ایران

ماشین برقی ونوسیا VX6 EV

اولین نسخه تولیدی از کراس اور برقی ونوسیا VX6

در زمانی که این خبر را می‌نویسیم، این خودرو حتی به صورت رسمی هم معرفی نشده؛ چه برسد که قیمت آن را بدانیم. اما منابع غیر رسمی، قیمت ونوسیا VX6 برقی را بسته به نسخه انتخابی، بین 16 تا 25 هزار دلار تخمین زده‌اند. در حال حاضر واردات کراس اور های برقی به ایران، دور از دید است و فعالین این صنعت، تمرکز خود را روی سدان‌های برقی مثل فونیکس آریزو 5 برقی و هونگچی E-QM5 گذاشته‌اند. اما اگر واردات این کراس اور به ایران رخ دهد، با توجه به اینکه تعرفه واردات خودروهای برقی صفر درصد است، احتمالا قیمت ونوسیا وی ایکس 6 بین 800 میلیون تومان تا 1 میلیارد و 300 میلیون تومان خواهد بود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*