گوگل دیسکاوری را روی کامپیوتر خود تجربه کنید

گوگل دیسکاور محبوب به دسکتاپ می‌آید

گوگل دیسکاوری به نسخه دسکتاپی وب‌سایت جستجوگر گوگل اضافه می‌شود. Google Discovery، کارت‌های پیشنهادی گوگل بر اساس علاقه‌مندی شما است.

اگر از اپلیکیشن گوگل، وب‌سایت این شرکت یا لانچر Pixel Launcher روی گوشی موبایل خود استفاده می‌کنید، احتمالا با بخشی به‌نام “Discover” در آن‌ها آشنایی دارید. این صفحه محبوبی است که محتوای آن با توجه به علاقه‌مندی‌های شما پیشنهاد می‌شود. صفحه اصلی جستجوگر مایکروسافت بینگ هم از چنین قابلیت مشابهی برخوردار است، اما به‌کاربرانش اجازه می‌دهد این فیدها را غیرفعال کرده یا محتوایی که می‌بینند را شخصی‌سازی کنند.

از محتوای پیشنهادی Google Discover می‌توان به اعلام وضعیت آب و هوا، نمایش نتایج مسابقات زنده ورزشی و مهم‌ترین اخبار اشاره کرد.

گوگل دیسکاوری را روی کامپیوتر خود تجربه کنید

 

این ویژگی جذاب در حال حاضر فقط روی گوشی‌های موبایل در دسترس کاربران قرار می‌گیرد؛ اما ظاهرا گوگل در حال آزمایش گوگل دیسکاور روی دسکتاپ است. این یعنی به‌زودی جستجوگر گوگل روی لپ تاپ یا کامپیوتر رومیزی‌تان به‌صورت خودکار محتوایی که شما دوست دارید را به‌نمایش می‌گذارد.

گوگل از روز گذشته آزمایش استفاده از این ویژگی روی کامپیوترهای دسکتاپی کاربران در هند را آغاز کرده است. البته این نخستین باری نیست که گوگل، نسخه دسکتاپی Siscovery را بررسی و تست می‌کند. البته سال ۲۰۲۲ نیز غول جستجوی جهان این قابلیت را با ارائه کارت‌های ترکیبی وضعیت آب و هوا، اخبار و… آزمایش کرده بود.

گوگل دیسکاوری روی دسکتاپ

کاربرانی که موفق به آزمایش این قابلیت شده‌اند، ادعا می‌کنند که دیسکاوری دسکتاپ عملکردی شبیه به کارت‌های پیشنهادی مایکروسافت بینگ خواهد داشت و می‌تواند از وضعیت آب و هوا گرفته تا نتایج زنده ورزشی و اخبار مهم مورد علاقه شما را به‌نمایش بگذارد.

در حال حاضر بیش از یک دهه است که از تولد جستجوگر گوگل می‌گذرذ و کاربران دسکتاپی تا حد زیادی به ظاهر ساده آن عادت کرده‌اند. اما بعد از این مدت طولانی، فرصت خوبیت که گوگل بخواهد تغییرات بنیادینی را روی موتور جستجوی خودش اعمال کند. بسیاری از کاربران حرفه‌ای برای جستجوی نتایج مورد نظر خود ترجیح می‌دهند مستقیما از آدرس باز بالای مرورگر خود استفاده کنند و وارد صفحه اول سایت گوگل نمی‌شوند. اما اضافه شدن کارت‌های پیشنهادی جذاب به گوگل دیسکاوری دسکتاپ می‌تواند بار دیگر کاربران را ترغیب به استفاده از صفحه نخست وب‌سایت این کمپانی کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*