لغو محدودیت های گارانتی خودرو

محدودیت های گارانتی خودرو برداشته شد؛ تمام خودروها ۲ سال گارانتی دارند

سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان در بخشنامه جدیدی، محدودیت های گارانتی خودرو را برداشته و می‌گوید که دوره تضمین نباید کمتر از 2 سال باشد.

سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان بخشنامه جدیدی را صادر کرده و در آن از تغییراتی در محدودیت های گارانتی خودرو خبر داده است. در این بخشنامه آمده که دوره ضمانت نباید کمتر از 2 سال از زمان تحویل دستگاه به مشتریان یا کارکرد 40 هزار کیلومتر باشد.

پیش از این سازمان حمایت برای کلیه خودروسازان بخشنامه‌ای را صادر کرده بود که مشتریان را مجاب می‌کرد حداکثر باید تا 5 ماه پس از تحویل خودرو یا حداقل 1000 کیلومتر کارکرد،‌ جهت انجام سرویس اولیه به مراکز شرکت تولیدکننده مراجعه کنند.

لغو محدودیت های گارانتی خودرو

در متن این بخشنامه که توسط حسین فرهیدزاده، رئیس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان نوشته شده آمده است:

مدیرعامل محترم شرکت ایران خودرو/ سایپا/ پارس خودرو/ بهمن موتور/ کرمان موتور/ خودروسازان راین/ مدیران خودرو/ صنایع خودروسازی ایلیا/ پارس خودرو/ صنعت خودروی آذربایجان/ صنایع اتومبیل‌سازی فردا/ سیف خودرو/ ریگان خودرو/ خودروسازی بم/ کارمانیا/ نورا موتور پارس

موضوع: اصلاح شرایط گارانتی خودرو

باسلام و احترام

در راستای اجرای رأی شماره ۶۰۴۲۷۲ مورخ ۱۴۰۲/۳/۹ هیأت عمومی دیوان عدالت اداری مبنی بر لزوم ارائه گارانتی به کلیه خودروها، ضمن تاکید بر لغو نامه شماره ۳۷۰/۹۹/۶۴۲۶۳ مورخ ۱۳۹۹/۱۱/۰۶ این سازمان که طی نامه شماره ۳۷۰/۴۰۱/۳۸۳۲۳ مورخ ۱۴۰۱/۹/۲۲ به آن شرکت اعلام گردیده است، به اطلاع می‌رساند نامه‌های شماره ۱۰۵۷۵۷ مورخ ۱۴۰۲/۰۱/۲۹ و شماره ۱۸۸۲۰۸ مورخ ۱۴۰۲/۲/۱۴ این سازمان نیز کان لم یکن تلقی می‌گردد.

ضروری است مفاد تبصره یک ماده ۲ قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو (با اصلاحات بند ب ماده ۳۴ قانون هوای پاک) که تصریح داشته است «دوره تضمین نمی‌تواند کمتر از دو سال از زمان تحویل خودرو به مصرف‌کننده یا کارکردی برابر با چهل هزار کیلومتر (هر کدام زودتر به پایان برسد) باشد. مبنای ارائه گارانتی به کلیه خودروها قرار گیرد. بدیهی است هر گونه دریافت وجه در قبال فعال سازی مجدد گارانتی غیرقانونی بوده و در صورت عدم رعایت مراتب فوق الذکر، وفق قوانین و مقررات موضوعه اقدام لازم معمول می‌گردد.»

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*