آینده بیت کوین

خالق چت جی پی تی از آینده بیت کوین و رمز ارزها می‌گوید

سم آلتمن، خالق شرکت سازنده چت جی پی تی با حضور در یک پادکست، از آینده نگران‌کننده بیت کوین و سایر رمز ارزها سخن گفت.

سم آلتمن، مدیر عامل OpenAI سازنده هوش مصنوعی ChatGPT، اخیرا دیدگاه خود را در مورد نقش بیت کوین در پیشرفت تکنولوژی به اشتراک گذاشته است. او نظرات خود را در جریان حضور اخیرش در پادکست مشهور جو روگن بیان کرد و همچنین در مورد مقررات دولتی در فضای ارزهای دیجیتال به بحث پرداخت.

آینده بیت کوین و ارزهای دیجیتال از زبان خالق چت جی پی تی

آلتمن با ابزار نگرانی در مورد محیط نظارتی پیرامون ارزهای دیجیتال، از آن به عنوان «جنگ روانی علیه ارزهای دیجیتال» یاد کرد. او هم‌چنین وجود یک ارز جهانی که مستقل از هر گونه کنترل دولتی عمل می‌کند، را ضروری دانست و تاکید کرد که از این جهت، پیشرفتی منطقی و قابل توجه در دنیای فناوری شکل گرفته است.

آینده بیت کوین

طی سال‌های اخیر، قیمت بیت‌کوین نوسانات قابل‌توجهی را تجربه کرد که عمدتاً تحت تأثیر فروپاشی صرافی ارز دیجیتال FTX بود. علاوه بر این، کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) به عنوان بخشی از اقدام خود جهت سرکوب این صنعت، اقداماتی قانونی علیه سایر صرافی‌های مطرح مانند بایننس و کوین‌بیس را انجام داد. در این راستا، سناتور الیزابت وارن لایحه‌ای را با هدف رسیدگی به نگرانی‌های مربوط به دخالت ارزهای دیجیتال در پولشویی، قاچاق مواد مخدر، تامین مالی تروریسم و معامله با کشورهای سرکش معرفی کرد.

در طول پادکست، آلتمن به طور خلاصه درباره پروژه ارزهای دیجیتال خود که Worldcoin نام دارد نیز صحبت کرد که از زمان راه‌اندازی رسمی آن در ماه جولای، با جنجال‌هایی مواجه شده است. این پروژه شامل جمع آوری داده‌های بیومتریک افراد از طریق اسکن عنبیه در ازای عرضه سهمی از رمز ارزهای دیجیتال WLD است. هدف از جمع‌آوری این داده‌ها، تأیید «شخصیت منحصربه‌فرد» اشخاص است تا از ادعای بیشتر از سهم اختصاص داده شده خود در ارز دیجیتال جلوگیری شود.

این رویکرد منحصربه‌فرد واکنش‌های متفاوتی را در میان کارشناسان رمزارز برانگیخته است، به طوری که برخی آن را «غیرقابل قبول» و برخی دیگر آن را «انقلابی» می‌دانند. علاوه بر آن، نگرانی‌هایی مربوط به حریم خصوصی نیز با احتمال سوء استفاده از داده‌های حساس جمع‌آوری‌شده توسط عوامل مخرب، به وجود آمده است.

رمزارز Worldcoin توجه رگولاتورها در کشورهای مختلف از جمله فرانسه و آلمان را به خود جلب کرده است. آنها در حال بررسی عملیات آن برای تعیین اینکه آیا استانداردهای امنیت داده را نقض می‌کنند یا خیر هستند. در پاسخ به این نگرانی‌ها، مقامات Worldcoin با انتشار یک پست در وبلاگ خود اعلام کردند که جمع‌آوری داده‌ها اختیاری است و نیازی به پیوند دادن اطلاعات شخصی به اسکن عنبیه نیست. آنها تصریح کردند که تصاویر عنبیه به صورت محلی روی دستگاه پردازش می‌شوند و پس از ایجاد کد عنبیه به سرعت حذف خواهند شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*