عجیب‌ترین مکان روی زمین

عجیب ترین مکان‌های روی زمین که شبیه دنیای آدم فضایی‌ها هستند + عکس

در ادامه به معرفی تعدادی از عجیب ترین مکان‌های روی زمین که شبیه دنیای آدم فضایی‌ها هستند می‌پردازیم که دیدن عکس‌های آنها هوش از سر شما می‌برد.

در حالی که ما اغلب در جستجوی مکان‌های عجیب و غریب و خارق‌العاده به ستاره‌ها، سیارات و قمرها نگاه می‌کنیم، خود زمین همچنان خانه‌ی مناظر، ساختارهای وسیع و متنوعی است که برای خلق یک حماسه‌ی علمی تخیلی بی‌نظیر هستند. ما به 15 مورد از این مکان‌های عجیب و زیبا پرداخته‌ایم.

فلای آب‌فشان، نوادا

عجیب‌ترین مکان روی زمین
این آب‌فشان زمین‌گرمایی درواقع ساخته‌ی دست بشر بوده که به طور کاملا تصادفی ایجاد شده است. پس از چندین‌بار حفاری در این منطقه برای آب و آب بندی‌های مجدد، فلای آب‌فشان توسط ذخایر معدنی موجود شکل گرفت.

این رسوبات به همراه جلبک‌های دوست‌دار گرما، رنگ‌های قرمز و سبز خارق‌العاده‌ و غیر‌قابل باوری را تولید می‌کنند.

2. چشمه‌ی منشوری بزرگ، یلستون

عجیب‌ترین مکان روی زمین
به گفته‌ی سرویس پارک‌ ملی یلستون، بزرگترین چشمه‌ی آب گرم یلوستون 60 تا 90 متر قطر (200 تا 330 فوت) و بیش از 36 متر (121 فوت) عمق دارد.

الگوی رنگین کمانی زیبای آن توسط جلبک‌های گرما دوست، باکتری‌هایی که براساس درجه‌بندی دما ایجاد می‌شوند و آب بسیار داغی که خاصیت استریل دارد و مسئول ایجاد رنگ آبی‌ای هست که در مرکز این مکان باشکوه قرار گرفته است.

3. کوه رنگین کمان، پرو

عجیب‌ترین مکان روی زمین
کوه رنگین کمان که با نام وینیکونکا یا کوه هفت رنگ نیز شناخته می‌شود در سال 2015 پس از ذوب شدن برف‌هایی که روی تمام کوه را پوشش داده بود پدیدار گشت. نوارهای رنگارنگ صورتی، طلایی، سبز از ترکیبات معدنی کوه و هوازدگی در طول زمان ایجاد شده است.

4. افسردگی داناکیل، اتیوپی

عجیب‌ترین مکان روی زمین
افسردگی داناکیل نتیجه‌ی واگرایی سه صفحه‌ی تکتونیکی زیر لایه‌های زمین در قسمت شمالی اتیوپی است. چشمه‌های گوگردی، آتشفشان‌ها، آب‌فشان‌ها، دریاچه‌ها و استخرهای زیبایی سرتا‌سر این صحرای وهم‌آور را پوشانده‌اند. دمای این منطقه به بیش از 50 سانتی‌گراد ( 122 درجه فارنهایت) می‌رسد.

5. دریاچه‌ی هیلیر، استرالیا

عجیب‌ترین مکان روی زمین
دریاچه‌ی هیلیر صورتی-باربی استرالیا، رنگ آب‌نباتی و عجیب خود را به دلیل وجود جلبک‌ها، هالوباکتری‌ها و میکروب‌ها ایجاد می‌کند که شوریی برابر با شوری یک دریای مرده دارد. این دریاچه 600 متر طول و 250 متر عرض دارد و با وجود کوچک بودنش بسیار حیرت‌آور است.

6. غار کریستال‌ها، مکزیک

عجیب‌ترین مکان روی زمین
ستون‌های کریستالی عظیم ساخته شده از گچ، غار گرم و مرطوب موسوم به غار کریستال‌ها در کشور مکزیک را فرا گرفته است. بلورهای آن صدها هزار سال قدمت دارند و عجیب‌ترین مکان روی زمین است که همچنان به رشد پایان‌ناپذیر خود ادامه می‌دهد.

7. ایستگاه تحقیقاتی قطبی پرنسس الیزابت، قطب جنوب

عجیب‌ترین مکان روی زمین
ایستگاه پرنسس الیزابت در قطب جنوب، اولین ایستگاه تحقیقاتی قطبی با انتشار صفر است. به گفته‌ی بنیاد بین‌المللی قطبی این مرکز فناوری‌های ساختمان‌های غیرفعال، انرژی‌های تجدیدپذیر خورشیدی و باد و همچنین تاسیسات تصفیه‌ی آب را ادغام می‌کند و هدف آن به حداکثر رساندن بهره‌وری از انرژی‌های موجود است.

8. Habitat 67، مونترال کانادا

عجیب‌ترین مکان روی زمین
معماری به نام Moshe Safdie در سال 1967 مأمور شد که ساختمان یک آپارتمان را مجددا طراحی و بازسازی کند. بنای Habitat 67 در شبه جزیره‌ی مصنوعیCité du Havre شهر مونترال کانادا وجود دارد.

ساختار مدولار آن برای کشف دوباره و جدید زندگی شهری طراحی شده است و امروزه به عنوان یک معماری منحصر به فرد و شاهکار محسوب می‌شود.

9. پروژه Eden، کورنوال انگلستان

عجیب‌ترین مکان روی زمین
پروژه Eden درواقع یک باغ آزمایشی، گلخانه و مرکز پایداریی به شمار می‌رود که شعار و ماموریت‌‌اش، تمرکز بر هماهنگی‌های زیست محیطی و عدالت اجتماعی است.

همچنین به عنوان یکی از بزرگترین گلخانه‌ی جهان در کتاب رکوردهای گینس ثبت شده ‌که درواقع جز مهمترین پروژه‌ی ساختمانهای هزاره می‌باشد. این فضا در کورنوال انگلستان قرار دارد.

10. آبشار زیر آب، جزیره موریس

عجیب‌ترین مکان روی زمین
جزیره‌ی موریس در اقیانوس هند و قسمت شرقی ماداگاسکار واقع شده است. در اقیانوس هند یک آبشار زیر آب، درون یک تالاب آبی وجود دارد که آن را به عجیب‌ترین مکان روی زمین و وجود طبیعی‌اش را غیرقابل باور این اتفاق به دلیل کاهش شدید فلات قاره‌ای شکل می‌گیرد و بیشتر چیزی که ما می‌بینیم، یک توهم نوری محسوب می‌شود.

11. باغ‌های کنار خلیج، سنگاپور

عجیب‌ترین مکان روی زمین
باغی که در کنار خلیج کشور سنگاپور واقع شده، بی‌شک نمایش بی‌مانندی از هنر باغ و باغبانی را شامل می‌شود که سال 2011 به روی عموم باز شد. این باغ بر پایه‌ی پایداری طبیعی، باغبانی بین و المللی و هدف به نمایش گذاشتن شهری درون یک باغ بنا شده است.

12. Salar de Uyuni، بولیوی

عجیب‌ترین مکان روی زمین
بزرگترین صحرای نمک در جهان Salar de Uyuni واقع در بولیوی است. چشم‌انداز باورنکردنی و در عین‌حال زیبایی که تا بی‌انتها یک زمین سفید می‌بینید. این صحرا مرکز استخراج نمک، لیتیوم و همچنین یک مقصد گردشگری بی‌مثال می‌باشد و آن را تبدیل به عجیب‌ترین مکان روی زمین کرده است.

13. Socotra (درختان خون اژدها)، یمن

عجیب‌ترین مکان روی زمین
درخت خون اژدها یکی از گونه‌های زیست محیطی شگفت‌انگیز در دنیا محسوب می‌شود. شمایل عجیب، تاج رگ مانندشان و داستان‌هایی که درباره‌ی این درختان وجود دارد، آن‌ها را همیشه در زمره‌ی شگفتی‌های طبیعی قرار داده است. درختان خون اژدها فقط در جزیره‌ی دورافتاده سقطری، حدود دویست مایلی یمن می‌روید.

14. صخره‌ی موج، آریزونا

عجیب‌ترین مکان روی زمین
صخره‌ی ماسه‌سنگ راه راه و پیچ در پیچی که به نام موج شناخته می‌شود، بخشی از کویوت باتس در مرز آریزونا و یوتا در ایالات متحده است.

این صخره های لایه لایه 190 میلیون سال پیش تشکیل شدند و شبیه یک موج سنگی‌ای هستند که بی حرکت در یکجا ثابت شده‌اند. صخره‎‌ی موج بدون شک به یکی از پدیده‌های حیرت‌انگیز طبیعی در جهان شهرت دارد.

15. انبار جهانی بذر، سوالبارد نروژ

عجیب‌ترین مکان روی زمین
به گفته‌ی کراپ تراست، خزانه‌ی جهانی بذر در سوالبارد نروژ، یک بیمه نامه‌ی ایده‌آل برای تامین مواد غذایی در جهان را شامل می‌شود. زیرا ظرفیت ذخیره 4.5 میلیون گونه محصول و حداکثر 2.5 میلیارد دانه را دارد. مخزن آماده است تا در شرایط بحرانی مانند پایان جهان به انسان‌ها کمک کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*