خودروهای وارداتی در سامانه فروش یکپارچه

علیرغم اعلام و انتشار کاتالوگ، برخی خودروهای وارداتی از سامانه فروش حذف شدند

علیرغم اینکه کاتالوگ برخی از اتومبیل‌ها مثل کیا سونت و جتا وی اس ۵ منتشر شده بود، اما امروز خبری از آن‌ها در سامانه فروش خودروهای وارداتی نبود!

از صبح امروز، ثبت نام ۶ خودرو وارداتی در سامانه یکپارچه فروش خودروهای وارداتی آغاز شد و این ثبت نام به مدت ۳ روز ادامه پیدا می‌کند. در حالی که قرار بود اتومبیل‌های دیگری از برندهای سوزوکی، تویوتا، بستیون و گک به این سامانه اضافه شود، اما به یکباره شاهد حذف آن‌ها از این سایت هستیم. حتی از خودروهای چانگان CS35 پلاس، دانگ فنگ شاین مکس، جتا وی اس ۵ و کیا سونت که تقریبا از عرضه آن‌ها در این دور فروش اطمینان داشتیم هم خبری نیست!

واردات خودرو ارزان قیمت ، وعده‌ای که دروغ از آب درآمد

متقاضیان می‌توانند از امروز با قیمت علی الحساب و بدون احتساب هزینه‌های مالیات، عوارض و شماره‌گذاری برای خرید اتومبیل‌های جتا وی اس ۷، هویندای النترا، هیوندای کرتا، زوتی DL5، کیا سلتوس و چانگان CS55 پلاس از سامانه فروش یکپارچه اقدام کنند. موعد تحویل این اتومبیل‌ها نیز ۹۰ روز کاری اعلام شده است. علاوه بر این‌ها، سایپا موفق به کسب مجوز شماره‌گذاری برای خودرو چانگان CS35 پلاس شده و تحویل آن به مشتریان را از هفته‌های قبل آغاز کرده است. به‌زودی محصولات نیسان و فیات نیز برای عرضه به سامانه اضافه خواهند شد.

خودروهای وارداتی در سامانه فروش یکپارچه

اما ماجرای حذف شدن چند خودرو که پیشتر وعده داده شده بود به این فهرست اضافه می‌شوند چیست؟

علت حذف برخی خودروهای وارداتی از سامانه فروش یکپارچه

هیچ پاسخ رسمی را به‌خاطر این اتفاق دریافت نکرده‌ایم، ولی چند احتمال وجود دارد. ممکن است متولیان این سامانه تصمیم گرفته‌اند تا فعلا فقط خودروهایی که قرار بر عرضه و تحویل آن‌ها به مشتریان است، قابل ثبت نام باشند. ولی برخی بر این باورند که وزارت صمت نتوانسته طبق برنامه خودروهای مذکور را وارد کشور کند و آن‌ها را جهت عرضه به مشتریان به این لیست اضافه کند.

ما امیدواریم که به‌زودی موانع عرضه خودروهای وارداتی در بازار برطرف شود. چرا که این می‌تواند به ارتقا سطح کیفیت خودروهای داخلی نیز کمک کرده و رقابت خوبی را در بازار به‌وجود بیاورد. البته این پر از اما و اگر است.

 

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*