کاوازاکی نینجا 7 هیبرید

کاوازاکی نینجا 7 هیبرید معرفی شد؛ ورود کاوازاکی به دنیای موتورسیکلت‌های هیبریدی

کاوازاکی نینجا 7 هیبرید معرفی شد تا کاوازاکی به‌صورت رسمی وارد دنیای موتورسیکلت‌های هیبریدی شود. در ادامه با مشخصات Kawasaki Ninja 7 Hybrid آشنا می‌شویم.

در شرایطی که بسیاری از تولیدکنندگان موتورسیکلت‌ها طرح الکتریکی‌سازی محصولات خود را در دستور کار قرار دادند، کاوازاکی از آغاز تولید انبوه نینجا 7 هیبرید 2024 به‌عنوان نخستین موتورسیکلت هیبریدی خود خبر داد. این موتورسیکلت از سیستم هیبریدی قدرتمندی بهره می‌برد و قادر است با استفاده از سوخت‌های بنزینی، الکتریکی و ترکیبی از آنها به‌خوبی به نیاز مشتریان خود پاسخ دهد. در ادامه با مشخصات و امکانات کاوازاکی نینجا 7 هیبرید آشنا می‌شویم.

معرفی کاوازاکی نینجا 7 هیبرید

نخستین موتورسیکلت هیبریدی کاوازاکی با هدف این‌که در سطح محصولات 700 سی‌سی یا 650 سی‌سی این شرکت قرار داشته باشد، با نام نینجا 7 معرفی شده است. البته این خودرو به موتور 451 سی‌سی مجهز شده که احتمالا همان پیشرانه موجود در مدل الیمینیتو خواهد بود.

کاوازاکی نینجا 7 هیبرید

طبق اعلام کاوازاکی، این پیشرانه قدرتی برابر با 58.3 اسب بخاری را به تولید خواهد رساند که به‌دلیل تغییرات اعلام شده از نسخه موجود در الیمینیتور قوی‌تر است. در کنار این پیشرانه نیز یک موتور الکتریکی قرار گرفته که در مجموع قدرت این موتورسیکلت را به 68.5 اسب بخار می‌رساند. چنین ارقامی نشان می‌دهد کاوازاکی نینجا 7 هیبرید از موتورسیکلت‌هایی نظیر نینجا 650 و Z650 که 67.3 اسب بخار قدرت دارند، قوی‌تر است.

کاوازاکی نینجا 7 هیبرید

در حال حاضر میزان گشتاور پیشرانه کاوازاکی نینجا 7 هیبرید اعلام نشده، اما به‌واسطه گشتاور آنی موتور برقی به‌نظر می‌رسد این موتورسیکلت از شتاب‌گیری مشابه موتورسیکلت‌های سوپر اسپرت بهره می‌برد. سیستم هیبریدی این محصول از 3 حالت سواری اسپرت هیبرید، اکو هیبرید و الکتریکی برخوردار است. در حالت اول و دوم قابلیت‌های موتورسیکلت برای تمرکز روی رانندگی پرفورمنس یا مصرف سوخت تغییر پیدا خواهد کرد.

کاوازاکی نینجا 7 هیبرید

طبق اعلام کاوازاکی، این موتورسیکلت مصرف سوختی همانند محصولات کلاس 250 سی‌سی به‌همراه خواهد داشت که البته هنوز میزان مصرف سوخت دقیق آن اعلام نشده است. حداکثر سرعت و شعاع حرکتی این محصول در حالت برقی نیز محدود شده تا برای تردد در محیط‌های ویژه ممنوع برای محصولات درون‌سوز با مشکلی مواجه نشود. همچنین یک حالت ویژه نیز برای این موتورسیکلت در نظر گرفته شده تا در مانورهای کم‌سرعت بتوان با آن به جلو و عقب رفت.

کاوازاکی نینجا 7 هیبرید

کاوازاکی نینجا 7 هیبرید به گیربکس 6 سرعته مجهز شده که البته کلاچ آن برقی خواهد بود و به همین دلیل در سمت چپ اهرم کلاچ یا شیفتر دنده وجود نخواهد داشت و یک دکمه برای تغییر وضعیت گیربکس به اتوماتیک و دستی جایگزین آن شده است. ضمن این‌که طراحان دکمه‌های مثبت و منفی را برای سبک و سنگین کردن دنده‌ها در نظر گرفتند.

کاوازاکی نینجا 7 هیبرید

کاوازاکی تغییراتی را روی پیشرانه این موتورسیکلت جدید خود برای عملکرد توقف درجا اعمال کرده تا در زمان توقف موتور به‌شکل اتوماتیک خاموش شود و میزان مصرف سوخت و آلایندگی را کاهش دهد. عملکرد موقعیت لانچ خودکار نیز یکی دیگر از ویژگی‌های این موتورسیکلت محسوب می‌شود که هنگام آغاز حرکت به‌شکل خودکار دنده یک را فعال می‌کند.

Kawasaki Ninja 7 Hybrid

کاوازاکی موتورسیکلت جدید خود را با فریم فولادی ساخته و پیشرانه‌ها به‌همراه باتری لیتیوم یونی 48 ولتی در زیر صندلی نصب شدند تا توزیع وزن را بهینه کنند. دو ورودی هوا در دو طرف خودرو قرار گرفته که ورودی‌های هوای سمت چپ برای انتقال هوای خنک به سمت موتور و ورودی هوای سمت راست نیز برای انتقال هوا به سمت باتری‌ها طراحی شدند. ضمن این‌که نمای جلوی این خودرو نیز به سایر محصولات نینجا کاوازاکی شباهت دارد.

Kawasaki Ninja 7 Hybrid

 

در حال حاضر نوع سیستم تعلیق کاوازاکی نینجا 7 هیبرید اعلام نشده، اما طبق تصاویر به‌نظر می‌رسد کاوازاکی برای این موتور مشابه نینجا 400 از دوشاخ تلسکوپیک جلو استفاده کرده است. بازوی استفاده شده در این محصول نیز به نینجا 400 شباهت دارد، اما سیستم اتصالی آن تغییر پیدا کرده است. رینگ‌های این محصول از نینجا 400 قرض گرفته شده که اکنون از لاستیک‌های دانلوپ اسپرت مکس Q5A تیوبلس بهره می‌برند.

Kawasaki Ninja 7 Hybrid

چرخ جلو از ترمزهای دیسکی دوبل اسپرت با کالیپرهای دو پیستونه بهره می‌برد که به‌نظر می‌رسد از ترمز نینجا 650 قرض گرفته شده است. ضمن این‌که چرخ عقب نیز از کالیپر ترمز دو پیستونه برخوردار است. کاوازاکی قصد دارد طی ژانویه 2024 این محصول را در رنگ‌های نقره‌ای و مشکی به‌همراه تریم سبز لیمویی به بازار اروپا عرضه کند. همچنین به‌زودی لیست کامل مشخصات کاوازاکی نینجا 7 هیبرید نیز منتشر خواهد شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*