قیمت قطعی زوتی DL5 یا T300 وارداتی پارس خودرو

قیمت قطعی خودرو زوتی DL5، تنها وارداتی زیر 1 میلیارد تومانی حال حاضر بازار

پیش‌تر قیمت علی الحساب کراس اوور وارداتی زوتی DL5 یا T300 مشخص شده بود، اما حالا شورای رقابت قیمت قطعی این محصول پارس خودرو را تصویب کرده است.

چند روز قبل از قیمت ۶ خودروی وارداتی سامانه یکپارچه فروش از جمله زوتی DL5 یا T300 اطلاع پیدا کردیم. البته قیمت‌های اعلام شده برای این چند محصول وارداتی به شکل علی‌الحساب بود و بر خلاف دستورالعمل شورای رقابت، قیمت قطعی آن‌ها کماکان در هاله‌ای از ابهام قرار داشت؛ موضوعی که می‌تواند به منزله تخلف وزارت صمت در اعلام قیمت خودروهای وارداتی باشد. حالا پس از گذشت چند روز، قیمت قطعی کراس اوور زوتی DL5 وارداتی شرکت پارس خودرو به‌صورت رسمی مشخص شده است تا متقاضیان شک و شبهه‌ای بابت قیمت آن نداشته باشند.

قیمت قطعی زوتی DL5 پارس خودرو اعلامی شورای رقابت

قیمت قطعی زوتی DL5 یا T300 وارداتی پارس خودرو

قیمت علی‌الحساب زوتی دی ال 5 که در سامانه فروش یکپارچه اعلام شده بود، 770 میلیون تومان بود. به‌تازگی شورای رقابت طی جلسه 610 خود با استناد به ماده 3-1 دستورالعمل تنظیم بازار خودرو سواری که در بهمن ماه گذشته تصویب شده بود، قیمت این شاسی بلند چینی وارداتی را تعیین کرد. بنا به ارزیابی این شورا، قیمت قطعی زوتی DL5 وارداتی پارس خودرو برابر با 826 میلیون و 509 هزار و 853 تومان خواهد بود. این یعنی این خودرو زوتی کماکان تنها وارداتی جدید بازار ایران با قیمت زیر 1 میلیارد تومان است.

پارس خودرو ابتدا زوتی DL5 را به‌صورت وارداتی به کشور می‌آورد تا در آینده پروژه مونتاژ آن را کلید بزند. این شاسی بلند جمع و جور چینی از یک موتور 1.5 لیتری توربوشارژر 4G15T میتسوبیشی بهره می‌برد که نیرو محرکه آن به‌وسیله یک گیربکس متغیر پیوسته یا سی وی تی به محور جلو منتقل می‌شود. این موتور توانایی تولید قدرت 144 اسب بخار و گشتاور 215 نیوتن متر را دارد و حداکثر سرعت آن به 180 کیلومتر بر ساعت می‌رسد. کنترل پایداری الکترونیکی، تهویه مطبوع نیمه‌خودکار، کروز کنترل، کنترل خودرو در سربالایی و سرپایینی و دو ایربگ هم برخی از امکانات این خودرو هستند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*