تخلف وزارت صمت در اعلام قیمت خودروهای وارداتی سامانه یکپارچه

وزارت صمت در اعلام قیمت خودروهای وارداتی تخلف کرده است

به‌تازگی قیمت 6 ماشین خارجی سامانه یکپارچه به‌صورت علی‌الحساب اعلام شد. ظاهراً وزارت صمت در اعلام قیمت این خودروهای وارداتی تخلف کرده است.

بر اساس جدیدترین اخبار خودرو، اخیراً قیمت و زمان ثبت نام 6 خودروی وارداتی سامانه فروش یکپارچه شامل هیوندای النترا، کیا سلتوس و چانگان CS55 پلاس مشخص شد و بلافاصله پروسه ثبت نام برای این خودروها در سامانه به‌صورت رسمی کلید خورد. با وجود این، نکته قیمت‌های اعلامی این بود که در واقع قیمت علی‌الحساب بودند و قرار شد در فاکتور نهایی هزینه‌های جانبی به آن‌ها اضافه شود. این در حالی است که با استناد به دستورالعمل شورای رقابت، فروش خودروهای وارداتی با قیمت قطعی مصوب الزامی است.

آیا وزارت صمت در اعلام قیمت خودروهای واردات تخلف کرده؟

تخلف وزارت صمت در اعلام قیمت خودروهای وارداتی سامانه یکپارچه

در دستورالعمل شورای رقابت، فروش ماشین های وارداتی با قیمت مشخص نهایی الزامی اعلام شده است. بر همین اساس می‌توان این‌طور تفسیر کرد که وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) در نحوه توزیع و فروش خودرو در سامانه فروش یکپارچه دچار تخلف شده؛ از آنجا که بر خلاف دستورالعمل تعیین شده توسط این شورا، محصولات را با قیمت علی‌الحساب برای ثبت نام پیش روی متقاضیان گذاشته است.

امکان ثبت نام برای 6 خودرو وارداتی کیا سلتوس، هیوندای النترا، هیوندای کرتا، چانگان CS55 پلاس، زوتی DL5 و جتا VS7 از یکشنبه 23 مهر تا سه‌شنبه 25 مهر در سامانه یکپارچه فروش فراهم شد. در این مرحله قیمت علی‌الحساب این خودروها اعلام شد تا جلوتر در پروسه هزینه‌هایی از جمله عوارض قانونی ترخیص، کرایه حمل، هزینه شماره‌گذاری و مالیات بر ارزش افزوده در فاکتور نهایی لحاظ شود. در همین حال، تخمین‌های صورت گرفته از قیمت نهایی این محصولات خارجی وارداتی حکایت از این دارند که بعضی از آن‌ها دست کم با قیمتی 2 برابر قیمت علی‌الحساب به فروش خواهند رسید.

در نهایت، نظر شما کاربران گجت نیوز درباره عرضه اخیر 6 خودرو وارداتی در سامانه یکپارچه و نحوه اعلام قیمت آن‌ها چیست؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*