زوتی DL5

زوتی DL5 ، شاسی بلند وارداتی جدید پارس خودرو در ایران

زوتی DL5 به‌عنوان شاسی بلند وارداتی جدید پارس خودرو معرفی شد. در ادامه با مشخصات و امکانات Zotye DL5 آشنا خواهیم شد.

شرکت پارس خودرو در نمایشگاه خودرو شیراز به‌صورت رسمی از شاسی بلند پارس DL5 به‌عنوان نسخه ایرانیزه شده زوتی T300 پرده برداشت. شرکت پارس خودرو در گام نخست به دنبال عرضه زوتی DL5 به‌شکل وارداتی بوده و پس از آن مونتاژ آن را در دستور کار قرار خواهد داد. در ادامه با مشخصات و امکانات این شاسی بلند جدید بازار ایران آشنا خواهیم شد.

معرفی زوتی DL5

بخش طراحی

زوتی DL5

زوتی DL5 از لحاظ ظاهری از همان استانداردهای خودروهای چینی بهره می‌برد و در بخش‌های مختلف این خودرو شاهد کروم‌کاری‌های متعدد و حجم‌پردازی‌های اغراق‌آمیز هستیم. این شاسی بلند چینی دارای 4405 میلی‌متر طول و 2610 میلی‌متر فاصله محوری است که با چنین ابعادی در ردیف شاسی بلندهای کوچک قرار می‌گیرد.

زوتی DL5

زوتی DL5 در نمای جلو به جلوپنجره شش ضلعی و چراغ‌های تیز مجهز شده که نمای جذابی را به‌وجود آورده است. در نمای عقب آن نیز چراغ‌های جدا از هم با طراحی زیبایی به‌چشم می‌خورند. البته این خودرو چینی در بخش نمای جلو، خطوط زیر پنجره‌های کناری و خطوط درها به محصولات کیا شباهت دارد.

مشخصات فنی

زوتی DL5

پارس DL5 به یک موتور 1.5 لیتری توربوشارژر 4G15T میتسوبیشی مجهز شده که می‌تواند قدرتی برابر با 144 اسب بخار و گشتاور 215 نیوتن‌متر را به تولید برساند. قدرت تولید شده از این پیشرانه نیز توسط گیربکس اتوماتیک CVT به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. این گیربکس از قابلیت تعویض دنده مصنوعی 6 سرعته با حالت برفی بهره می‌برد.

شاسی بلند جدید پارس خودرو

سیستم تعلیق جلوی این خودرو از نوع مک فرسون و در عقب نیز از نوع نیمه مستقل پیچشی یا تورشن بیم است. برای این خودرو ظرفیت باک سوخت 48 لیتری را در نظر گرفتند و حداکثر سرعت آن نیز 180 کیلومتر بر ساعت خواهد بود.

امکانات رفاهی و ایمنی

زوتی DL5

زوتی DL5 از امکانات متعددی چون سامانه کنترل پایداری الکتریکی، مالتی‌مدیا، ایزوفیکس، سنسور پارک، هشدار ترمز اضطراری، دی‌لایت، آینه‌های تاشو برقی، نمایشگر میزان باد تایرها، اتوهلد، ترمز پارک برقی، سیستم کنترل خودرو در سربالایی و سرپایینی، دو عدد کیسه هوا، دوربین عقب، اتولایت، آینه وسط الکتروکرومیک، سیستم ورود و استارت بدون کلید، تهویه مطبوع نیمه اتومات، فرمان برقی و کروز کنترل بهره می‌برد.

شاسی بلند جدید پارس خودرو

گفتنی است زوتی T300 که قرار است با نام ایرانیزه پارس خودرو DL5 در بازار ایران عرضه شود توانسته از موسسه سی‌انکپ چین 5 ستاره ایمنی را دریافت کند.

قیمت پارس DL5 

زوتی T300 در نسخه گیربکس دستی و گیربکس اتوماتیک در بازارهای جهانی با قیمت 7 هزار و 900 تا 13 هزار و 100 دلار به‌فروش می‌رسد. در همین راستا انتظار می‌رود قیمت پارس خودرو DL5 کمی از ام وی ام ایکس 22 پرو اتوماتیک بیشتر و کمی از ام وی ام ایکس 55 پرو مدیران خودرو کمتر باشد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*