داینامیک آیلند آیفون 14 کپی از گوشی آنر V20

حمله تند آنر به اپل: داینامیک آیلند آیفون 14 را از ما دزدیده‌اید

مدیرعامل آنر ادعا کرده که اپل قابلیت داینامیک آیلند آیفون 14 را از گوشی آنر V20 کپی‌برداری کرده و این ویژگی را به نام خودش زده است!

از آن وقتی که ما خاطرمان هست شرکت‌های گوشی‌ساز اندرویدی و اپل در حال دزدیدن ایده‌های یکدیگر بوده‌اند؛ با این حال حتی وقتی اپل قابلیتی که چندان جدید نیست را هم می‌دزدد و در گوشی‌های آیفون به‌کار می‌برد، آن ویژگی به نام خودش ثبت می‌شود. حالا یک شرکت گوشی‌ساز به‌همین خاطر شدیدا از دست اپل عصبانی است.

بیشتر بخوانید:

هواوی پی 60 پرو یک کپی ظریف از آیفون 14 پرو است

کمپانی چینی آنر که در اواخر سال 2020 از هواوی جدا شد و به‌صورت مستقل کار خودش را دنبال کرد، مدعی شده که برای نخستین بار آن‌ها قابلیت داینامیک آیلند (جزیره پویا یا Dynamic Island) را به‌کار برده‌اند. در حالی که عموم مردم تصور می‌کنند این ویژگی برای اولین بار با گوشی‌های سری آیفون 14 پرو اپل ظهور پیدا کرد.

داینامیک آیلند آیفون 14 کپی از گوشی آنر V20

داینامیک آیلند آیفون 14 کپی از ایده گوشی آنر V20

ژائو مینگ، مدیرعامل شرکت آنر در نمایشگاه CES شانگهای مدعی شده که صنعت موبایل به‌خاطر کمبود نوآوری در حال درجا زدن است. به‌خصوص اپل هر ساله با مشکلاتی در نوآوری مواجه است. مدیر آنر معتقد است که جزیره پویا، قابلیتی بسیار شبیه به ویژگی «کپسول هوشمند» در گوشی آنر V20 است که سال 2019 عرضه شد.

داینامیک آیلند آیفون 14 پرو اپل یک بریدگی به شکل دکمه با قابلیت‌هایی هوشمند است. این بریدگی متناسب با نوتیفیکیشن‌ها و فعالیت‌های گوشی مثل وضعیت شارژ یا تماس‌های دریافتی، تغییر سایز و شکل می‌دهد.

این یکی از جذاب‌ترین قابلیت‌هایی بود که اپل آن را فقط در نسخه پرو پرچمداران سری iPhone 14 خود گنجانده بود و صاحبان دو گوشی دیگر از وجود آن بی‌بهره بودند. اما حالا آنر مدعی شده که آن‌ها اولین بار چنین ایده‌ای را روی گوشی خود پیاده کرده‌اند و اپل از روی آن‌ها کپی‌برداری کرده است. البته ناگفته نماند کمپانی ال جی نیز چندین سال پیش روی گوشی LG V10 خودش چنین ایده‌ای را به‌همراه یک نمایشگر ثانویه در گوشه سمت راست بالای صفحه پیاده کرده بود.