خورشید گرفتگی حلقوی سال 2023

زیباترین عکس های گرفته شده از خورشید گرفتگی حلقوی سال 2023

خورشید گرفتگی حلقوی سال 2023 اخیرا به وقوع پیوست و عکاسان نجومی توانستند زیباترین عکس‌ها را از آن ثبت کنند. در ادامه می‌توانید عکس‌های زیبا از این پدیده را مشاهده کنید.

اخیرا خورشید گرفتگی حلقوی با حلقه آتش خود به وقوع پیوست و میلیون‌ها نفر از ساکنان کشورهای برزیل، کلمبیا، پاناما، کاستاریکا، نیکاراگوئه، هندوراس، بلیز، گواتمالا، مکزیک و 8 ایالت ایالات متحده آمریکا توانستند این پدیده را مشاهده کنند. بسیاری از عکاسان و علاقه‌مندان به نجوم نیز با دوربین‌های خود توانستند عکاس های زیبایی از خورشید گرفتگی حلقوی سال 2023 را به ثبت برسانند.

خورشیدگرفتگی جزئی یا کسوف حلقوی هنگامی رخ می‌دهد که ماه بین خورشید و زمین قرار بگیرد. در چنین حالتی ماه از رسیدن نور خورشید به زمین جلوگیری می‌کند؛ در این حالت سایه ماه روی زمین می‌افتد و باعث تاریک شدن آسمان می‌شود. اگر ماه تمام خورشید را بپوشاند، شاهد گرفتگی کامل خواهیم بود، اما اگر تنها قسمتی از خورشید پوشانده شود، یک کسوف جزئی یا حلقوی رخ خواهد داد.

هرچند این کسوف جزئی بود، اما در تاریخ 8 آوریل 2024 (20 فروردین 1403) یک خورشید گرفتگی کامل رخ خواهد داد. با توجه به این‌که این پدیده در بسیاری از کشورها از جمله ایران قابل رصد نبود، در ادامه می‌توانید زیباترین عکس های گرفته شده از این پدیده را مشاهده کنید.

عکس های خورشید گرفتگی حلقوی سال 2023

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*