رکورد اورکلاک پردازنده Core i9 14900KF اینتل

پردازنده Core i9 14900KF اینتل رکورد جهانی اورکلاک را شکست

تیمی از ایسوس با استفاده از پردازنده Core i9 14900KF اینتل موفق به شکستن رکورد جهانی اورکلاک شده است. این میزان پیشرفت پردازنده نسل چهاردهمی اینتل نسبت به نسل قبل را نشان می‌دهد.

یک تیم اورکلاک از ایسوس موفق شده رکورد جهانی اورکلاک را با استفاده از پردازنده Core i9 14900KF اینتل که به‌تازگی معرفی شده بشکند. این تیم توانسته روی یک هسته با معماری P-Core و با هلیوم مایع، رکورد جهان را ۳۵/۱ مگاهرتز افزایش داده و به ۹۰۴۳/۹۲ گیگاهرتز برساند.

بیشتر بخوانید:

پردازنده های نسل چهاردهم اینتل برای دسکتاپ‌ها معرفی شدند

این تیم اورکلاک برای رکوردشکنی از پردازنده پرچمدار و تازه رونمایی شده Intel Core i9-14900KF (بدون گرافیک داخلی)، ۱۶ گیگابایت رم G.Skill Trident Z، مادربرد Asus ROG Maximus Z790 Apex Encore و پاور ۱۲۰۰ واتی Enermax PSU در ریگ خودش استفاده کرده است. برای خنک‌سازی هم آن‌ها از هلیوم مایع (که کمیاب‌تر، سردتر و البته گران‌تر از نیتروژن مایع است) استفاده کرده‌اند تا به حداقل آستانه حرارتی منفی 235C-240C دست یابند. ظاهرا تیم ایسوس یک هفته تمام وقت گذاشته تا موفق به رکوردشکنی شده است!

رکورد اورکلاک پردازنده Core i9 14900KF اینتل

شاید فاصله ۳۵ مگاهرتزی با رکورد قبلی خیلی چشمگیر به‌نظر نرسد، اما در دنیای رکوردشکنی فرکانس پردازنده، هر مگاهرتز بسیار ارزشمند است. رکورد قبلی جهان هم توسط تیم اورکلاکینگ ایسوس با پردازنده نسل قبلی Core i9-13900K و فرکانس ۹/۰۰۸ گیگاهرتزی در دسامبر سال ۲۰۲۲ ثبت شده بود.

قطعا هنوز کار تیم ایسوس با پردازنده تازه رونمایی شده اینتل تمام نشده است. این تیم پس از دستیای به یک رکورد جهانی جدید، همچنان به کار خودش ادامه می‌دهد تا بتواند رکورد خودش را به ۹/۱ گیگاهرتز افزایش دهد. هرچند اولین تلاش آن‌ها بی‌فایده بود و سیستم توانایی رسیدن به این سرعت را نداشت.

بیشتر بخوانید:

اورکلاک چیست ، چرا و چگونه اورکلاک کنيم ؟

معرفی 5 نرم افزار اورکلاک پردازنده ؛ قدرت سیستم خود را چند برابر کنید!

i9-14900KF، جدیدترین پردازنده پرچمدار کمپانی اینتل است که از معماری نسبتا متفاوتی در مقایسه با معماری Raptor Lake اینتل بهره می‌برد. یکی از ترفندهایی که اینتل برای ارتقا پردازنده نسل جدید خودش به‌کار برده، گنجاندن یک نود پردازش اصلاح شده Intel 7 است که فرکانس پایه/بوست چیپ را بهبود می‌بخشد و باعث بهبود توان اورکلاکینگ آن می‌شود. ثبت یک رکورد جهانی اورکلاک جدید با پردازنده Core i9 14900KF اینتل هم نشان می‌دهد که اینتل در این زمینه موفق بوده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*