کاهش قیمت هایما 8S در مهر ۱۴۰۲

ریزش چند صد میلیونی قیمت هایما‌ 8S تنها در چند روز

قیمت هایما‌ 8S در عرض تنها یک هفته با افت ۲۳۵ میلیون تومانی مواجه شد. قیمت هایما و دیگر خودروهای پرفروش در ۲۶ مهر ۱۴۰۲ را اینجا ببینید.

از ماه‌ها قبل که اخبار خودرو حکایت از باز شدن سامانه یکپارچه فروش خودروهای وارداتی داشتند، بسیاری از کارشناسان و نمایندگان مجلس پیش‌بینی کردند که قیمت خودروهای مونتاژی چینی در کشور کاهش پیدا خواهد کرد. حالا که چند روزی است از آغاز عرضه ۶ خودروی وارداتی در سامانه یکپارچه فروش می‌گذرد، می‌بینیم که این پیش‌بینی‌ها درست بوده‌اند.

در حالی که امروز ۲۶ مهرماه شاهد افزایش چند صد تومانی قیمت دلار در بازار آزاد بودیم، اما ظاهرا بازار خودرو همچنان تحت تاثیر بازگشایی سامانه فروش یکپارچه خودروهای وارداتی بوده و کاهش قیمت‌ها در بازار خودرو کشور همچنان ادامه دارد. خصوصا این کاهش قیمت در بین خودروهای مونتاژی چینی که با قیمت چندین برابری نسبت به بازارهای بین‌المللی در ایران فروخته می‌شوند، بیشتر مشهود است. بررسی بازار خودرو کشور نشان می‌دهد که خودرو هایما ۸ اس از چهارشنبه گذشته (۱۱ مهر) تا به امروز کاهش قیمت چند صد میلیونی را تجربه کرده است. به‌طور دقیق‌تر قیمت هایما‌ 8S طی این هفته با افت ۲۳۵ میلیون تومانی همراه بوده است.

بیشترین کاهش قیمت بازار متعلق به هایما‌ 8S بوده است

بیشترین کاهش قیمت در بین تمام خودروهایی که در بازار کشور عرضه می‌شود، متعلق به خودرو هایما ۸ اس بوده است.

کاهش قیمت هایما 8S در مهر ۱۴۰۲

قیمت این خودرو فقط در عرض یک روز گذشته، افت ۱۲۰ میلیون تومانی را تجربه کرده است. این کاهش قیمت در دیگر محصولات هم دیده می‌شود، ولی هیچ‌کدام به‌این اندازه نبوده است. این خودرو امروز با قیمت ۱ میلیارد و ۵۷۰ میلیون تومان به‌فروش می‌رسد.

از بین خودروهای محبوب، پژو ۲۰۷ دنده‌ای افت قیمت ۱۱ میلیون تومانی داشته، در حالی که محصولات خانواده دنا هم با افت قیمتی بین ۲ تا ۴ میلیون تومانی همراه بوده‌اند. قیمت امروز پژو ۲۰۷ دنده‌ای ۶۰۴ میلیون تومان است. دنا پلاس ۶ دنده توربو ۷۳۵ میلیون تومان و دنا توربو اتومات AT هم امروز ۸۰۴ میلیون تومان قیمت خورده‌اند. این تغییر قیمت در سایر خودروها مثل پژو ۲۰۶ تیپ ۲ و تارا اتومات کمتر بوده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*