اینترنت ماهواره ای رایگان استارلینک در هواپیماهای قطر

اینترنت ماهواره ای رایگان استارلینک با سرعت 350Mbps در دسترس مسافران هواپیمایی قطر قرار می‌گیرد

هواپیمایی قطر با همکاری شرکت اسپیس ایکس، اینترنت ماهواره ای رایگان استارلینک با حداکثر سرعت ۳۵۰ مگابیت بر ثانیه‌ای را در اختیار مسافرانش حین پرواز قرار خواهد داد.

اسپیس ایکس بیش از ۴ هزار و ۵۰۰ ماهواره استارلینک را طی پنج سال گذشته به فضا پرتاب کرده است. این بیش از نیمی از ماهواره‌های فعالی است که در حال حاضر دور کره زمین می‌چرخند. اینترنت ماهواره‌ای شرکت استارلینک این روزها محبوبیت خوبی را در کشورهای فعال پیدا کرده و حالا راهی هواپیماهای مسافربری شده است. شرکت هواپیمایی قطر (Qatar Airways) به‌عنوان یکی از پیشروان صنعت هواپیمایی جهان، به‌تازگی سند همکاری را با شرکت اسپیس ایکس امضا کرده که به‌لطف آن می‌تواند اینترنت ماهواره ای رایگان استارلینک را در اختیار مسافرانش بگذارد.

اینترنت ماهواره ای رایگان استارلینک در هواپیماهای قطر

تجربه اینترنت ماهواره ای استارلینک در هواپیماهای قطر رایگان است

بر اساس این قرارداد، مسافران هواپیماهای Qatar Airways می‌توانند از اینترنت وای فای فوق سریع رایگان با سرعت پهنای باند ۳۵۰ مگابیت بر ثانیه‌ای استفاده کنند که نویدبخش تحولی بزرگ در تجربه پرواز با هواپیماها است. پیش از این هواپیمایی قطر با سرویس Super WiFi اینترنت حداکثر ۱۰ مگابیت بر ثانیه‌ای را آن هم با هزینه‌ای جداگانه در اختیار سرنشینان می‌گذاشت. در واقع کاربران فقط ۱ ساعت فرصت داشتند به‌صورت رایگان از این سرویس استفاده کنند و پس از آن برای استفاده باید ۱۰ دلار حساب خود را شارژ می‌کردند.

بیشتر بخوانید:

مرکز پژوهش‌های مجلس: اینترنت ماهواره ای قطعا در ایران فعال می‌شود

مشارکت جدید این شرکت هواپیمایی با اسپیس ایکس، نه تنها بار مالی مسافران را از بین می‌برد، بلکه ظرفیت دانلود کاربران را هم به‌شدت افزایش می‌دهد. به‌لطف این سرویس پرسرعت، کاربران می‌توانند از بازی گرفته تا پخش مسابقات زنده ورزشی در حین پرواز لذت ببرند.

استارلینک از شبکه‌ای از ماهواره‌های مدار پایین زمین استفاده می‌کنند که در فاصله ۵۵۰ کیلومتری قرار دارند. این درحالیست که دیگر سرویس‌های اینترنت حین پرواز از شبکه‌هایی با فاصله ۳۶ هزار کیلومتری استفاده می‌کنند. همین هم باعث ارائه سرعتی بسیار بالاتر و تأخیر به‌مراتب کمتر در مقایسه با شبکه‌های وای فای ماهواره‌ای رایج می‌شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*