۲۰ طرح شگفت انگیز که می توانید با پرینتر سه بعدی چاپ کنید

مدتی است که تکنولوژی چاپ سه بعدی مورد استقبال جهانی قرار گرفته و این تکنولوژی این روزها بسیار کاربردی است. اگر با چاپ سه بعدی آشنا هستید حتما می دانید که کاربردهای آن در چیست و قطعا طرح های خلاقانه بسیاری را هم در این زمینه دیده اید. البته لازم به ذکر است ساخت اجسام بزرگ با چاپ تمامی قطعات و اتصال آن ها به یگدیگر انجام می شود، چاپ سه بعدی این روزها در زمینه پزشکی و ساخت و ساز نیز مورد استفاده قرار می گیرد. در ادامه با گجت نیوز همراه باشید.

در فضای مجازی وب سایت هایی اقدام به خرید و فروش آبجکت های سه بعدی قابل پرینت می کنند.این آبجکت ها توسط کاربران و یا شرکت ها ساخته شده و به اشتراک گذاشته می شوند. از جمله این سایت ها می توان به سایت های pinshape ، thingiverse ، youmagine و در میان سایت های ایرانی به سایت irobject اشاره کرد.شما در سایت هایی شبیه به سایت irobject می توانید آبجکت سه بعدی مورد نظر خود را با اعمال “فیلتر های جستجو” ، پیدا کرده و پس از دانلود اقدام به پرینت کنید.

به تازگی تولیدکنندگان ، طرح های خلاقانه بسیاری را با استفاده از چاپگرهای سه بعدی چاپ کرده اند. ما امروز در گجت نیوز ۲۰ تصویر خلاقانه از این مدل های چاپ شده سه بعدی برای شما آماده کرده ایم که توسط استودیوهای مختلفی ساخته شده است.

اسلحه واقعی

در گذشته مدل های سه بعدی تفنگ که توسط چاپگرها چاپ شده بودند بعد از هر شلیک یا دچار مشکل می شدند یا قطعات اصلی آن ها می شکست اما امروز سلاحی توسط چاپگرهای سه بعدی ساخته شده است که به صورت کامل و بی عیب نقص کار می کند، همچنین دقت لازم را برای شلیک دارد.

working-gun

گیتار آکوستیک

Scott Summi  برای اولین بار در جهان اولین گیتار آکوستیک را با تکنولوژی چاپ سه بعدی ساخته است. با چاپ سه بعدی می توان یک گیتار از جنس پلاستیک ساخت اما این گیتار ساخته شده بی عیب و نقص بوده و یک نمونه کامل است.

۳d-printed-guitar

لنز دستی دوربین

در واقع لنزها هستند که به دوربین های حرفه ای معنی می دهند و لازم به ذکر است که لنز دوربین ساختار پیچیده ای را دارد اما اکنون با تکنولوژی سه بعدی نتایج منحصر به فردی به وجود آمده است. سازنده این لنز از آکریلیک به جای شیشه استفاده کرده است و با ترکیب قطعات کوچک توانسته این لنز را خلق کند.

Hand-made-Camera-Lens

فلوت شاکواچی

این فلوت زیبای ژاپنی از جنس فولاد ضدزنگ ساخته شده است اما در کمال ناباوری با یک چاپگر سه بعدی ساخته شده است. اندازه آن ۹٫۴ اینچ بوده که به شکل زیبایی هم طراحی شده است. اگر از دوستداران موسیقی هستید می توانید این فلوت را با قیمت ۲۳۹٫۹۹ دلار خریداری کنید.

shakuhachi-flute

ابزار باقندگی

یکی دیگر از طراحان ،ابزار بافندگی را با استفاده از تکنولوژی سه بعدی چاپ کرده است، اگرچه از جنس پلاستیک بوده اما کارایی زیادی دارد

Rigid-Heddle-Loom

چاپ نقاشی سه بعدی کودکان

نقاشی کودک شما ممکن است از یک نقاشی ساده به یک مجسمه یا عروسک تبدیل شود، این کار امکان پذیر است که برای شما ۹۹ یورو خرج خواهد داشت. طول جسم چاپ شده تقریبا ۴ اینچ است که می تواند روی میز شما به راحتی قرار بگیرد.

Figurines-children-drawing

جنین سه بعدی

تکنولوژی اسکن سه بعدی می تواند یک تصویر سه بعدی از فرزند متولد نشده شما بسازد و چاپگر سه بعدی هم می تواند مدل سه بعدی آن را برای شما بسازد. به تازگی یک شرکت ژاپنی با قیمت ۱۲۷۵ دلار این عمل را برای شما انجام می دهد.

۳d-fetus

چاپ مدل های سه بعدی پزشکی

وقتی که تکنولوژی تا این حد پیشرفت داشته است دکترها می توانند با استفاده از تکنولوژی چاپ سه بعدی به آناتومی بدن انسان دسترسی داشته باشند.

Medical-Models

کفش ورزشی با چراغ های تزئینی

این کفش زیبا هم با استفاده از تکنولوژی چاپ سه بعدی ساخته شده است اما ممکن است برای شما مقداری هزینه بردار باشد. این کفش قیمت ۵۸۷۹٫۸۳ یورو را دارد که می تواند به عنوان یک مجسمه در منزل شما جا داشته باشد.

Electric-Light-Shoe

قاپ آیفون و نگهدارنده کارت

Janne Kyttanen به تازگی قاب آیفونی را طراحی کرده است که علاوه بر محافظت گوشی هوشمند شما می تواند یک نگهدارنده کارت اعتباری باشد.

iphone-5-cases

نگهدارنده کابل

نگهدارنده کابل چرخدنده ای ، کابل و سیم های همراه شما را به خوبی سازمان دهی می کند که قیمت آن بین ۱۰ تا ۲۰ یورو است.

Gear-Wrap

استند آی پد

این استند یا پایه زیبا به عنوان یک اثر هنری ممکن است قدری گران باشد اما خریداران آن زیاد هسند. این استند با قیمت ۱۶۱ دلار به فروش می رسد

infinite-sisu-ipad-stand

مدل های سفازشی چاپ شده

در حال حاضر اندروید به عنوان یکی از محبوب ترین سیستم عامل های موبایل شناخته می شود و اگر شما از طرفداران این سیستم عامل هستید حتما مشتاق به خرید یکی از نمادهای سفارشی آن خواهید بود. شما می توانید طرح اختصاصی عروسک اندروید خود را میان ۲۵ طرح انتخاب کنید که هزینه ۲۹٫۹۹ دلاری را برای شما دارد.

bugdroids

لوستر

Janne Kyttanen که قاب آیفون ۵ را طراحی کرده بود این لوستر یا لامپ خلاقانه را طراحی کرده است که در بخش دکوراسیون کاربرد فراوانی دارد.

Hanging-Light

طرح ساعت دیواری

این ساعت دیواری زیبا در دو نوع ساخته شده که با قیمت های ۵۱ و ۶۱ دلار نیز به فروش می رسد.

Kaleidoscope-Clock

مجسمه نمادی آمریکا

این اثر هنزی به یکی از طرح های شناخته شده Joshua Harker تبدیل شده است که در ساخت آن از ترکیب نایلون و شیشه نیز استفاده شده است

anatomica-di-revolutis

فنجان قهوه

این فنجان قهوه اسپرسو از جنس سرامیک ساخته شده است. در کمال ناباوری فرایند چاپ این فنجان یک روز کامل را لازم دارد یعنی برای چاپ ۳۰ عدد فنجان به ۳۰ روز نیاز است. شما می توانید این فنجان ها را در وب سایت رسمی این شرکت با قیمت ۳۶ تا ۷۷ دلار خریداری کنید.

Coffee-Cups

کفش پاشنه بلند

این جفت کفش پاشنه بلند توسط Pauline Van Dongen طراحی شده است که برنده جایزه Most Creative Collection در سال ۲۰۱۰ شد.

high-heels

چاپ پارچه

طراح Jiri Evenhuise به همراه Janne Kyttanen به دنبال ساخت نرم افزاری هستند که اطلاعات هندسی بدن را فراخوانی کرده و آنها را برای چاپ سه بعدی لباس فرد ، استفاده می کند.

این نوع از تکنولوژی قابل بازیافت است، نیاز به نیروی کار کمتری دارد و زمان کمتری برای ایجاد آن مورد نیاز است.به علاوه اینکه شما می توانید آنرا از طریق خرید آنلاین سفارش دهید و مطمئن باشید که لباستان مثل یک دستکش برای بدن شما سفارشی شده است.

۳d-printed-fabrics

لباس زیر

این لباس شنای زنانه دوتکه تکنولوژی بالایی دلرد از نایلون و یک ماده قوی، انعطاف پذیر ساخته شده است و ۰.۷ میلی متر شخامت دارد که ضد آب ساخته شده است. به این دلیل، سازندگان آن می گویندکه برای شنا بسیار ایده آل است. این لباس ۳D را با هزینه ۲۰۰-۳۰۰ $ می تواند از این وب سایت سفارش داد.
bikini2

منبع : hongkiat

مترجم : مبین محمدی

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. اینکه اخری رو گذاشتین و سانسور نکردین جای تعجب داشت