ربات گشت زنی دبی

این ربات ترسناک به زودی جای پلیس دبی را می‌گیرد + عکس

در نمایشگاه جیتکس 2023 ربات گشت زنی دبی که می‌تواند خیابان‌های شهر را کنترل کند به نمایش گذاشته شد که بدون توقف به مدت 15 ساعت گشت‌زنی می‌کند.

پس از معرفی ربات مدیرعامل، اکنون نوبت به ربات پلیس رسیده است تا شغلی دیگر را در دنیای ما تصاحب کند. ربات گشت زنی دبی که بدون سرنشین است و با هدایت هوش مصنوعی کار می‌کند، به زودی جانشین خودروهای گشت پلیس خواهد شد و نیاز به مأموران در گشت‌زنی را از بین خواهد برد.

65 مهندس به مدت 5 سال برای ساخت این خودروی خارق‌العاده زمان صرف کردند. به گفته سازندگان، این ربات گشت‌زنی اکنون می‌تواند با دقت 99.9 درصد کار کند. فرید الجوهری، سخنگوی رباتیک Micropolis که واحد گشت را طراحی کرده است در مورد این ربات ترسناک گفت:

ما کل سیستم مکانیکی این وسیله نقلیه را به صورت سفارشی ساخته‌ایم. هر چرخ دارای یک سیستم فرمان، ترمز و دریچه گاز مستقل است. این بدان معناست که وسیله نقلیه می‌تواند به جلو، عقب و طرفین حرکت کند. هنگام حرکت این خودرو آنقدر ساکت است که به سختی می‌توان صدای آن را شنید.

خودروی رباتیک برای گشت‌زنی در شهر

ربات گشت زنی دبی

ربات گشت زنی دبی شامل یک پرتابگر پهپاد، یک آشکارساز رادار و یک دوربین نظارتی است که راهی منحصر به فرد و کارآمد برای گشت‌زنی در شهر را به پلیس دبی ارائه می‌دهد. به گفته سازندگان، با تکمیل تحقیق و توسعه این خودرو در مرحله تولید قرار می‌گیرد و می‌توان انتظار داشت تا 12 ماه آینده در خیابان‌های شهر مستقر شود.

این وسیله نقلیه خودران از راه دور توسط یک راننده کنترل می‌شود که قادر به نظارت بر هر حرکت آن است. این وسیله نقلیه حسگرهای حرکتی دارد که می‌تواند هر چیزی را که در مقابل آن قرار می‌گیرد تشخیص دهد. همچنین دارای بخش‌بندی است که به وسیله آن می‌تواند بین اتومبیل‌ها، انسان‌ها و سایر اشیاء تمایز قائل شود.

ربات گشت زنی در دبی

این خودرو با حداکثر سرعت 7 کیلومتر بر ساعت حرکت می‌کند و روی آن یک دوربین امنیتی با پوشش 360 درجه‌ای قرار گرفته است. در این ربات گشت‌زنی نقاط از پیش تعیین شده‌ای وجود خواهد داشت که خودرو هنگام گشت‌زنی در سطح شهر از آنها پیروی می‌کند.

علاوه‌براین، این خودرو از قابلیت تشخیص چهره بهره برده و نرم‌افزارهایی روی آن تعبیه شده است تا رفتارهای مشکوک افراد را شناسایی کند. در صورت شناسایی یک رفتار مشکوک، ربات گشت‌زن به مرکز فرماندهی در اداره پلیس پیغامی می‌فرستد و نیروهای پلیس با دریافت این هشدار به بررسی مورد گزارش شده می‌پردازند.

رونمایی از خودروی گشت زن رباتیک

به گفته فرید، یکی از چالش‌هایی که شرکت هنگام توسعه سیستم با آن مواجه شد، ارتقای سیستم مورد استفاده برای کنترل آن بود. واحد کنترل الکترونیکی (ECU) یک واحد تخصصی برای کنترل ربات‌ها است، با این حال نمی‌توان این واحدها را با این وسایل نقلیه خودران تطبیق داد. بنابراین، مهندسان مجبور شدند آن را به صورت سفارشی بسازند.

شرکت سازنده که کار توسعه‌ی این ربات گشت زنی را با یک مهندس آغاز کرد، اکنون به یک گروه 65 نفره برای نظارت مستمر و توسعه بیشتر خودرو گسترش یافته است. پلیس دبی ممکن است نیاز به ادغام فناوری‌های بیشتری در آینده داشته باشد، بنابراین مهندسان آماده‌ی هر نوع توسعه‌ای هستند و به نظارت و ارتقاء ربات گشت زنی دبی ادامه خواهند داد.

بیشتر بخوانید:

ربات اندی مثل انسان عرق می‌کند، راه می‌رود و نفس می‌کشد

برای اینکه اطمینان حاصل شود خودروی جدید آمادگی حضور در جاده‌ها را دارد، آزمایش‌های بسیار بیشتری لازم است. فرید در این باره گفت: «ما برای ادامه آزمایش با زیمنس همکاری کرده‌ایم. این یک وسیله نقلیه نظامی است و ما می‌خواهیم مطمئن شویم که صددرصد ایمن خواهد بود.»

ربات گشت زنی دبی

با اینکه هنوز زمان دقیق استقرار این ماشین گشت زنی در دبی مشخص نشده است، اما به زودی این خوردی رباتیک جای پلیس را در شهر خواهد گرفت.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*