ولوو سوپرتراک

ولوو سوپرتراک معرفی شد؛ کامیون کشنده جدید سوئدی با مصرف سوخت حیرت انگیز

ولوو سوپرتراک 2 معرفی شد. مصرف سوخت این کامیون کشنده جدید سوئدی نصف رقبا است. در ادامه با ویژگی‌های Volvo SuperTruck 2 آشنا می‌شویم.

وزارت انرژی آمریکا در سال 2016 از ولوو درخواست کرد تا یک کامیون کشنده با مصرف سوخت ویژه را بسازد. در همین راستا این خودروساز سوئدی موفق به ساخت کامیون کشنده جدیدی شده که مصرف سوخت آن کمتر از نصف مدل‌های هم‌رده است.

ولوو اعلام کرد سطح آیرودینامیکی و متریالی این خودرو به میزان چشمگیری پیشرفت کرده و به همین دلیل نسبت به یک کامیون کشنده سال 2009 حدود 134 درصد کارآمدی بیشتری را به‌همراه خواهد داشت. در این بخش از اخبار خودرو سایت گجت نیوز با ویژگی‌های ولوو سوپرتراک 2 آشنا می‌شویم.

معرفی ولوو سوپرتراک 2

طبق اعلام شرکت ولوو، بهینه‌سازی سطح آیرودینامیک در کاهش مصرف سوخت سوپرتراک 2 تاثیر چشمگیری داشته است. همچنین این کامیون کشنده از شکل ویژه‌ای بهره می‌برد که ترکیب آن با شیشه جلوی خمیده و پانل‌های پایینی باعث شدند تا درگ آن نسبت به کامیون سال 2009 حدود 50 درصد کاهش پیدا کند.

ولوو سوپرتراک

ضمن این‌که کاهش وزن این کامیون نیز در کاهش مصرف سوخت تاثیر زیادی داشته است. در واقع طراحان با استفاده از میل‌گاردان کامپوزیتی و کاهش محورها نسبت به سایر کامیون‌های آمریکایی توانستند وزن آن را به‌میزان چشمگیری کاهش دهند. علاوه بر این، ارتفاع این محصول کاهش پیدا کرده که همین موضوع در کاهش وزن آن نیز تاثیر گذاشته است.

ولوو سوپرتراک

ولوو سوپرتراک 2 از سیستم هیبریدی خفیف 48 ولتی بهره می‌برد که عملکردی مانند یک استارت ژنراتور یکپارچه خواهد داشت. راننده به کمک این سیستم می‌تواند بدون این‌که پیشرانه این کامیون کشنده را روشن کند، از تمام امکانات رفاهی آن بهره‌مند شود.

در حال حاضر این کامیون کشنده در سطح کانسپت قرار دارد، اما ولوو تاکید کرد در توسعه این کامیون توانسته تجربه‌های زیادی را کسب کند و در حال حاضر در ساخت کامیون‌های خود از آنها استفاده خواهد کرد. ضمن این‌که این شرکت تجربه‌های کسب شده در حوزه کاهش مصرف سوخت را به‌زودی در دنیای واقعی مورد آزمایش قرار خواهد داد.

ولوو سوپرتراک

رئیس ولوو تراکس آمریکای شمالی در خصوص این کامیون کشنده فوق کم مصرف عنوان کرد این محصول در دنیای واقعی نیز در جاده‌های با ترفیک و تغییرات ارتفاع به‌همراه حداکثر وزن ناخالص 29.5 تن مورد آزمایش قرار گرفت و توانست نتایج خارق‌العاده‌ای را به‌همراه داشته باشد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*